Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش قابل توجه‌ای از کارگران و اصناف مختلف به دلیل شیوع کرونا دچار آسیب شده‌اند، گفت: حدود ۲ سال است بیشتر کارگران در پی شیوع کرونا از نظر معیشتی به طور جدی آسیب دیده‌اند چرا که یا شغل خود را از دست داده‌اند یا با کاهش درآمد مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد کارگران آسیب‌دیده از کرونا قابل توجه بوده است، افزود:کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در این حوزه در پی گزارش‌هایی که از وضعیت کارگران و افراد دارای مشاغل غیررسمی دریافت کرده به دنبال ایجاد شرایطی است که از این اقشار به طور ویژه حمایت شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی ادامه داد: بسیاری از مشاغل مانند کارگران فصلی، کارگران ساختمانیو کارگرانی که در حوزه نظافت منازل یا در تالارها یا مراکز تفریحی مشغول به فعالیت بودند شغل خود را از دست داده و یا به صورت پاره وقت مشغول فعالیت هستند که لازم است برای حل مشکلات آنها چاره‌ای اندیشیده شود.

اسماعیلی اضافه کرد:بسیاری از اصناف هم در این مدت به صورت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده‌اند اما از آنها مالیات و عوارض دریافت می‌شود که آنها امکان پرداخت ندارند.

وی افزود:لذا شایسته نیست که کارگران در این شرایط که در تامین معیشت خود و خانواده‌هایشان با مشکل مواجه شده‌اند اجازه دهیم حقوقشان تضییع شود لذا ضروریست در طرح‌ها و تصمیماتی که اتخاذ می کنیم به حقوق اصناف آسیب‌دیده از کرونا به طور ویژه توجه شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح نحوه ورود کمیسیون اجتماعی برای حمایت از کارگران و اصناف آسیب دیده از کرونا، بیان کرد: موضوع مالیات، امهال وام و همچنین کمک‌های مالی از جمله برنامه‌هایی است که به طور همزمان از سوی کمسیون اجتماعی برای حل مشکلات کارگران و اصناف آسیب دیده از کرونا پیگیری می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در رابطه با کمک مالی به کارگران و اصناف آسیب دیده از کرونا با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون صحبت‌هایی شده و در صورت تامین منابع ، کمک‌های مالی نیز انجام خواهد شد.

عضو ستاد مقابله با کرونا در پایان اظهار کرد:اخیرا  نیز پیشنهاد تشکیل کمیته مستقل امور اجتماعی و معیشت در ستاد ملی مقابله با کرونا   را مطرح کردم تا دراین کمیته مسائل اجتماعی ناشی از شیوع این بیماری بررسی و هر دو هفته یک بار گزارش آن در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: رئیس کمیسیون اجتماعی کرونا مشاغل آسیب دیده از کرونا ولی اسماعیلی کارگران و اصناف آسیب دیده از کرونا کمیسیون اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ «منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها» موافقت کردند.   در نشست علنی مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نمایندگان با جدول شماره ۱۴ هدفمندی موافقت کردند.   رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مورد جدول ۱۴ بیان داشت: این جدول مربوط به هدفمندی یارانه هاست همان مبلغ ۷۵۸ همت که دولت در این جدول در نظر گرفته بود از سوی کمیسیون تلفیق و صحن علنی مصوب و در این جدول ۳۱۵ همت برای یارانه نقدی و معیشتی در نظر گرفته شد.   وی ادامه داد: کاری که مجلس انجام داد این است که در لایحه بودجه ۱۴۰۳، ۱۰ درصد به مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی اضافه کرد. این رقم در لایحه ۲۰ درصد بود که اکنون با مصوبه مجلس به ۳۰ درصد رسیده است.   نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جدول ۴۲ همت برای کمیته امداد، ۳ همت برای بهزیستی و ۱۴۳ همت یارانه نان و ۷۴ همت برای یارانه دارو و شیرخشک در نظر گرفته شده است.   زارع اضافه کرد: در این جدول برخی موارد هزینه سرمایه گذاری در شرکت ملی نفت و پخش و پالایش و گاز مصوب شد و مبالغی که دولت برای واردات بنزین نیاز داشت هم درکمیسیون تلفیق و صحن علنی تصویب شد.   عبدالعلی رحیمی مظفری در مخالفت با این بخش از لایحه بودجه بیان داشت: با این رقم‌هایی که در این جدول دیده شده گازرسانی تعطیل خواهد شد وقتی نتوانیم در زیر ساخت‌های نفت سرمایه گذاری کنیم تولیدی نداریم.   وی افزود: دلیل مخالفت من با این جدول این است که توسعه نفت تعطیل می‌شود.   حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون تلفیق بودجه در مورد جدول ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: به دلیل اینکه توازن به هم نخورد تغییراتی در این جدول ایجاد نکردیم با همین کیفیت کار را به دولت سپردیم که دولت خود بتواند هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند.   داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه در مورد این جدول گفت: در این موضوع سعی کردیم با توجه به مقدوراتی که در وصول منابع داریم به گونه‌ای تنظیم شود که همه اهداف هدفمندی محقق شود.   وی با بیان اینکه این جدول نیاز به اصلاح و بازنگری دارد، گفت: ما پیش بینی کردیم که اعتبارات مربوط به کالا برگ که از محل سایر درآمد‌های داخلی وزارت نفت تامین شود و عمدتا محصولات جانبی است، این عنوان در کمیسیون به "صرفه جویی انرژی" تغییر کرده است چراکه صرفه جویی انرژی تبدیل به درآمد نمی‌شود و قابل انداره گیری نیست که ما بتوانیم منابع را ماهیانه وصول کنیم و این عنوان قابل اجرا نیست از این رو پیشنهاد می‌شود عنوان دولت لحاظ شود.   وی افزود: برای کالابرگ ردیف جداگانه پیشنهاد کردیم و برای این موضوع دو ردیف آورده شده که باید پرداخت نقدی معیشتی و کالا برگ را از هم تفکیک کنیم و با این ملاحظه با این جدول موافق هستیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • اعمال حق تأهل در حقوق کارگران به میزان ۵۰۰ هزار تومان
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!