Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، مهرداد خرسندی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان گلپایگان پیرامون کمبود منابع آب در استان اصفهان، اظهار کرد: امسال تصمیم گرفتیم در شهرهای بزرگ استان به اتفاق مدیران آبفا با هدف پاسخ به سوالات رسانه‌ها نشست مطبوعاتی برگزار کنیم تا از این طریق مطالبات مردم را جویا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی آبفای استان اصفهان با بیان اینکه سال ۱۳۴۵ شرکت آب و فاضلاب استان تأسیس شده است، افزود: سال ۶۹ در مجلس با تصویب قانون تبدیل آب و فاضلاب استان‌ها به شرکت، شهرهای استان نیز تحت پوشش شرکت آبفای استان اصفهان شدند و اکنون ۳۸ منطقه خودگردان داریم.

وی گفت: امروز در استان اصفهان  ۹۸  شهر و ۹۴۸ روستا در از خدمات شرکت آبفا بهره‌مند می‌شوند که از این تعداد ۳۸۰ روستا و ۵۷ شهر تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ هستند، اما گلپایگان و خوانسار در این ردیف قرار ندارند چون از منبع تصفیه خانه بابا شیخعلی و سامانه اول استفاده می‌کنند.

خرسندی با بیان اینکه امسال در استان اصفهان کاهش بارندگی‌ها نسبت به سال زراعی گذشته ۳۸ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد بوده است، افزود: در کشور این میزان کاهش بارندگی‌ها در ۵۰ سال گذشته و در استان اصفهان در ۱۹ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

مدیر روابط عمومی آبفای استان اصفهان گفت: از ۱۰ خرداد ماه امسال  در استان اصفهان در ساعات پیک مصرف بین ۳۲۰۰ تا ۴۳۰۰ لیتر کمبود آب داشتیم که با استفاده از ۵ هزار و ۸۰۰ تانکر سیار ۶۲ میلیون لیتر آب تأمین شده است که این کار آبرسانی بی‌سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۸ استان اصفهان در سطح کشور با سرانه مصرف هر شهروند ۱۵۷ لیتر در ۲۴ ساعت کمترین سرانه مصرف آب را داشت که با شیوع بیماری کرونا ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: مصرف آب در بخش سامانه اصفهان بزرگ که شامل  ۳۸۰ روستا و ۵۷ شهر استان ۱۸ هزار و ۲۰۰  لیتر در ثانیه آب است اما امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ لیتر  تولید آب داشتیم به مفهوم اینکه ۴ هزار لیتر در ثانیه کمبود آب داشتیم و به همین دلیل کمبود آب، مجبور شدیم بسیاری از چاه‌ها را وارد مدار کنیم که به دنبال آن شاهد تماس‌های مردمی مبنی بر تغییر طعم و مزه آب بودیم البته مردم حق داشتند چرا که هر خانه‌ای که به چاه نزدیک‌تر بود طعم دار شدن آب را بیشتر احساس می‌کرد.

خرسندی ادامه داد: زیر نظر مرکز بهداشت استان هستیم و از آب‌ها نمونه گیری انجام می‌شود چون خط قرمز ما  سلامت آب شرب و مردم است؛ خوشبختانه از نظر میکروبی و شیمیایی مشکلی نداشتیم و تغییر طعمی که مردم در آب شرب احساس می‌کردند به دلیل تغییر ذائقه مردم است، مردمی که سال‌ها به آب تصفیه خانه عادت کردند وقتی که از آب چاه استفاده می‌کنند سنگینی آن را متوجه می‌شوند.

مدیر روابط عمومی آبفای استان اصفهان گفت: برخی از مردم  سال‌ها از مخازن خود استفاده نکردند بودند و امسال هنگام استفاده اقدام به شست و شو نکرده بودند زمانی که آب از مخزن وارد شبکه می‌شد طعم و مزه می گرفت، امسال وضعیت سختی داریم، و براساس پیش بینی هواشناسی بارندگی‌های موثر از آذر ماه شروع می‌شود و زمستان نیز بارش‌هایی که کمبود آب را جبران کند، نخواهیم داشت.

وی افزود: آب پشت سد زاینده رود به سرعت در حال ته نشین شدن است اما ما به هیچ عنوان سلامت مردم را فدای اهداف دیگری نخواهیم کرد. کل حجم سد زاینده رود یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب است اما تاکنون تنها ۲۴۰ میلیون مترمکعب آب دارد که این میزان در  اواخر آذر ماه به ۱۲۵ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب استان اصفهان زاینده رود نشست خبری آبفای استان اصفهان استان اصفهان کمبود آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)

عصر ایران ــ نهادهای فرهنگی و مذهبی کشور امسال بیشتر از 7 هزار میلیارد تومان بودجه می‌گیرند. در این لیست نام نهادهایی هست که احتمالا مردم کمتر آنها را می‌شناسند. حدود 16 هزار میلیارد تومان از این رقم به حوزه‌عهای علمیه می‌رسد.

گزارش را این‌جا ببینید

هزار و 227 میلیارد تومان هم برای کمک به معیشت روحانیون در نظر گرفته شده است. اثرات عملکرد بسیاری از این نهادها در زندگی مردم دیده نمی‌شود. برای مثال اثرات فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی میان مردم به طور دقیق مشخص نیست. بودجه صدا و سیما هم بیشتر از 22 هزار میلیارد تومان است اما در این سال‌ها مخاطبانش را از دست داده. این ارقام در حالی به این نهادها تخصیص داده شده که بسیاری از آثار میراث فرهنگی کشور به دلیل نبود بودجه برای مرمت به حال خود رها شده است. این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود