Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محسن مرادی روز دوشنبه در جلسه ی پدافند غیر عامل با محوریت کرونا افزود: طبق آمار ۳۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹در بیمارستان شهدای شهرستان سرپل ذهاب بستری و تحت مراقبت هستند  و از تاریخ ۱۵ شهریور تا به امروز ۶ مورد فوتی و هشت مورد اعزام به مراکز درمانی استان داشتیم.

وی اظهار داشت: از مجموع ۳۰ نفر از افراد بستری در بیمارستان مشخص شد که تنها سه نفر مرحله اول واکسن را تزریق کرده اند و این آمار کاهش مبتلایان به ویروس کرونا را در بین افرادی که واکسینه شدند را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: با وجود اینکه ۲هزار دُز واکسن کرونا در شهرستان سرپل ذهاب دپو شده ولی در زمینه واکسن برکت کمبود داریم و پیگیر ورود این نوع واکسن به شهرستان هستیم.

دکتر مرادی ادامه داد: در مجموع تا ۲۵ شهریورماه، ۴۶ هزار دُز واکسن در نوبت اول و دوم در شهرستان بین جمعیت هدف تزریق شده است.

او گفت: در بین افراد واکسینه شده ۷۸ درصد افراد گروه سنی بالای ۸۰ سال، ۸۰ درصد در گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال، ۷۹ درصد گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال، ۷۶ درصد در افراد ۶۵ تا ۶۹ سال، ۷۵ درصد گروه سنی ۶۰تا ۶۴ سال، ۶۷درصد گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال ، ۵۹ درصد افراد ۵۰ تا ۵۹ سال ۵۹درصد، ۵۵ درصد گروه سنی ۴۵ تا ۴۹ سال، ۵۱ درصد افراد ۴۰ تا ۴۴ سال، ۳۵ تا ۳۹ سال ۴۹ درصد و گروه سنی کمتر از ۳۵سال زیر ۴۴ درصد واکسینه شدند و  رتبه تزریق واکسن در شهرستان متوسط رو پایین است.

وی اضافه کرد: بهترین راه ایمنی از ویروس کرونا تا زمان واکسینه شدن کل جامعه، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مناسب با دیگران است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها سرپل ذهاب ویروس کرونا سازمان پدافند غیرعامل کشور واکسن کووید 19

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب ویروس کرونا سازمان پدافند غیرعامل کشور سرپل ذهاب ویروس کرونا سازمان پدافند غیرعامل کشور واکسن کووید 19 درصد گروه سنی سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.
 بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر)، ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بالای ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین ۲ درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است