Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@03:36:40 GMT

دیدار اسلامی با مدیرکل روس‌اتم

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۷۴۳۹

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که برای شرکت در شصت‌وپنجمین اجلاس مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده با همتای روس خود، مدیرکل شرکت دولتی روس‌اتم دیدار کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار توئیتی از این دیدار خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد که این نخستین دیدار رئیس سازمان انرژی ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. غریب آبادی نتیجه این دیدار را سازنده خواند و افزود که دو طرف پیرامون همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیشتر در نشست مجمع عمومی آژانس با ایراد سخنانی گفت: ایران مهد تمدن‌ها و کشوری دوستدار صلح است که به لحاظ تاریخی به فن آوری و علوم در سراسر جهان یاری رسانده است.

وی افزود: در این چارچوب، ما برای دنبال نمودن فعالیت‌ها و برنامه هسته‌ای کاملا صلح آمیز خود مصمم هستیم و همانگونه که توسط رئیس جمهور کشورمان، در طی نشست سران شانگ‌های در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱، بیان گردیده "هیچ موضوعی نمی‌تواند فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران را که در چارچوب مقررات بین المللی انجام می‌شود، دچار توقف نماید. "

بر اساس برنامه اعلام شده اسلامی قرار است با رافائل گروسی مدیرکل آژانس نیز ملاقات کند.

برچسب ها: اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ، گروسی مدیرکل آژانس ، سازمان انرژی اتمی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گروسی مدیرکل آژانس سازمان انرژی اتمی رئیس سازمان انرژی سازمان انرژی اتمی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی اِن، آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی (IAEA) امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای سفر آتی «رافائل گروسی» مدیرکل این نهاد به ایران را تأیید کرد.

آژانس یین‌ المللی انرژی اتمی در بیانیه خود تأیید کرد که رافائل گروسی ۶ و ۷ ماه می (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه) برای دیدار با مقام‌ های ایران به این کشور سفر می‌کند.

در بیانیه صادره از سوی آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در این خصوص آمده است: می‌ت وانیم تأیید کنیم که مدیرکل «گروسی» در روزهای ۶ تا ۷ ماه می برای دیدار با مقامات ارشد ایرانی در ایران خواهد بود.

این در حالیست که منابع آگاه پیشتر اعلام کرده بودند که قرار است «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6093490

دیگر خبرها

  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند