Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه ‍ فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس دورانی سراسر حماسه، خاطره و ایثار بود که در نهایت علاوه بر آنکه حقانیت ملت ما را به جهانیان نشان داد، باعث تثبیت انقلاب اسلامی نیز شد.

سردار علی اکبر جاویدان در  مراسمی در پادگان شهید رجایی مرزبانی استان کرمانشاه، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به تشریح چگونگی آغاز جنگ ایران و رژیم بعثی عراق و دستاوردهای آن پرداخت و گفت: این نبرد نابرابر به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی حکومت پهلوی از سوی دشمنان قسم خورده به ایران تحمیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آمریکا بزرگترین پایگاه خود را در خاورمیانه از دست داد و این موضوع باعث شد آن ها، رژیم بعثی عراق را علیه کشورمان تجهیز و زمینه جنگی نابرابر را فراهم کنند.

جاویدان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با شیطنت های دشمنان، گروهک هایی ایجاد شد که به انقلاب نوپای اسلامی ایران ضربه بزنند، خاطرنشان کرد: در همان ایام حدود 700 شهید را در مرزها تقدیم اسلام و انقلاب کردیم تا ثابت کنیم در دفاع از مرزهای کشور عزم و اراده ای راسخ داریم.

فرمانده انتظامی کرمانشاه تصریح کرد: در یکسال ابتدایی جنگ، رژیم بعثی عراق که از حمایت های 30 کشور جهان برخوردار بود توانست شهرهایی از استان کرمانشاه مانند قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب و سومار و شهرهایی از خوزستان را به تصرف خود درآورد.

وی افزود: با این حال از سال 1360 تا 1363 عملیات های موفقی نظیر بیت المقدس، فتح المبین، طریق القدس، محرم و ... انجام گرفت و رزمندگان توانستند با همان غیرت و شجاعت مثال زدنی خود شهرهای اشغال شده را از چنگال دشمن بعثی رها کنند.

جاویدان تصریح کرد: پس از این موفقیت های چشمگیر بود که رژیم بعثی در اقدامی ناجوانمردانه به استفاده از سلاح های شیمیایی روی آورد تا ملت مقاوم ایران را از پای درآورد که در این زمینه هم ناموفق بود.

این مقام عالیرتبه انتظامی خاطرنشان کرد: عملیات ظفرمند "مرصاد" تیرخلاصی بر پیکره نیمه جان رژیم بعثی عراق و فتحی بزرگ و بیاد ماندنی برای ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی بود تا جهانیان شجاعت و غیرت رزمندگان سرافراز کشورمان را تحسین کنند.

جاویدان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره 220 هزار شهید گلگون کفن جمهوری اسلامی در دوران 8 سال دفاع مقدس، گفت: در 200 سال گذشته سابقه نداشته که جنگی اتفاق بیفتد و بخشی از خاک کشورمان جدا نشود، اما این اتفاق در دوران هشت سال دفاع مقدس رخ داد و حتی یک وجب از خاک کشورمان به دشمنان نرسید.

وی همچنین با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه "ما در جنگ، ابهت غرب و شرق را در هم شکستیم"، خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا از کشورمان حساب می برند، کشوری که با تکیه بر جوانان خود توانست برابر دشمنی تا بن دندان مسلح که با 30 لشکر مکانیزه و 100 لشکر پیاده به جنگش آمده بود، پیروز شود.

جاویدان در ادامه به برخی آثار و نتایج هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در جوانان، شکوفایی استعدادها، ایجاد بسیج مردمی و انسجام و همدلی مضاعف میان مردم و نیروهای نظامی از جمله مهم ترین نتایج دفاع مقدس است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی مصمم تر و راسخ تر از گذشته در مسیر توسعه، پیشرفت و آبادانی حرکت می کند و به برکت ولایت فقیه توانسته بر همه دسیسه های دشمنانش فایق آید.

این مقام عالیرتبه انتظامی در بخش دیگری از سخنانش به آمادگی بسیار مطلوب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور اشاره کرد و گفت: امروز ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی متحدتر از هر زمان دیگری آماده پاسخگویی به هر نوع تهدید دشمنان و حراست از استقلال و امنیت کشور هستند.

وی گفت: نیروی انتظامی هم به عنوان سرباز ولایت و در سایه سار رهبر معظم انقلاب شبانه روز در حال دفاع از امنیت داخلی کشور هستند و در کنار دیگر نیروهای مسلح توفیق خدمتگذاری به مردم شریف ایران اسلامی را دارد.

جاویدان در پایان از تلاش ها و زحمات نیروهای مرزبانی نیز قدردانی کرد و گفت: مرزبانان سربازان خستگی ناپذیر ولایت هستند که برای امنیت افرینی در مرزها شبانه روز تلاش می کنند و همه فعالیت دشمنان و گروهک های معاند را زیر نظر دارند و به همین دلیل باید صمیمانه از آن ها تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه پليس استان کرمانشاه رژیم بعثی عراق انقلاب اسلامی سال دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار احسان نصیری ظهر شنبه در دیدار با فرماندهی مرزبانی استان بوشهر ضمن تبریک به سرهنگ عبدالله خسروی به سمت فرمانده مرزبانی استان گفت: امروز نیروهای مسلح به‌عنوان سرباز ولایت در پاسداری از مرزهای ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

وی افزود: حضور مقتدرانه مرزبانان و سایر نیروهای مسلح باعث امنیت مردم شریف شده است.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر تصریح کرد: مرزبانان با شجاعت و شهامت در راه دفاع از کیان و مرزهای پرگهر مجاهدت و تلاش می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن تقدیر از حضور فرمانده پایگاه دریایی ارتش گفت: همه نیروهای مسلح به عنوان ید واحد در راه دفاع از میهن عزیز ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

کد خبر 6089990

دیگر خبرها

  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند
  • نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند