Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور روسیه حکم دولتی مقابله با کشورهای تحریم کننده روسیه را یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه حکم تمدید برخی اقدامات اقتصادی ویژه علیه کشورهایی که روسیه  را تحریم کرده اند، تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» در این فرمان آمده است که این حکم که مورخ ششم اگوست ۲۰۱۴ صادر شده تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ تمدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در مارس ۲۰۱۴  به دلیل وضعیت ایجاد شده در اوکراین، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر از جمله استرالیا، ایسلند، کانادا، نیوزلند، ایالات متحده، سوئیس و ژاپن تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کردند. این کشورها فهرستی از اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه را که تحریم کرده  و  شامل ممنوعیت ورود و توقیف حساب‌های بانکی اعلام کردند ...

در پاسخ، در اوت ۲۰۱۴، ولادیمیر پوتین فرمان مقابله با اقدامات را امضا کرد و دولت روسیه واردات تعدادی از محصولات غذایی از ایالات متحده، اتحادیه اروپا، نروژ، استرالیا و کانادا را ممنوع اعلام کرد.

اتحادیه اروپا در ادامه فشارهای خود علیه روسیه در رابطه با تحولات اوکراین، چندی قبل تحریم‌های خود علیه مسکو را برای ۶ ماه دیگر تمدید کرد. شورای اروپا با صدور یک بیانیه اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در رابطه با اوکراین که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ اعمال شد، برای ۶ ماه دیگر تمدید شده است. در بیانیه این نهاد عالی اتحادیه اروپا، ادعا شده که اقدامات ثبات‌زدای روسیه در اوکراین به ویژه در مناطق شرقی این کشور و اشغال منطقه کریمه ادامه دارد.

شورای اروپا از مسکو خواسته است که تعهدات خود در قبال توافقات «میسنک» به منظور پایان درگیری در مناطق شرقی اوکراین را «به صورت کامل اجرا کند». این توافق با میانجیگری آلمان و فرانسه میان سران این دو کشور عضو اتحادیه اروپا با روسیه و اوکراین در سال ۲۰۱۵ امضا شد.

 سال ۲۰۱۴ با ساقط کردن دولت روس‌گرای «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور وقت اوکراین با حمایت برخی کشورهای اروپایی و آمریکا و روی کار آمدن دولت غربگرا، روابط کی‌یف با مسکو به شدت متشنج شد.

همزمان با این تحولات، مناطق شرقی اوکراین که اکثریت جمعیت آنها را روس‌تبارها تشکیل می‌دهند، به صحنه درگیری آنها با ارتش اوکراین تبدیل شد و کار به جایی رسید که دو منطقه لوهانسک و دونتسک، اعلام جمهوری خودخوانده کردند و از آن زمان درگیری‌ها ادامه دارد.

همچنین در منطقه شبه جزیره کریمه، درباره استقلال از اوکراین و الحاق به فدراسیون روسیه همه پرسی انجام شد و اکثریت ساکنان این منطقه به الحاق به مسکو رای مثبت دادند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان اتحادیه اروپا ولادیمیر پوتین روسیه تحریم رئیس جمهور روسیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران