Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@22:46:25 GMT

محکومیت بازیگر فیلم هالیوودی به ۲۵ سال حبس

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۸۰۴۰

بازیگر فیلم هالیوودی «هتل روندا» که در نقش قهرمان این فیلم جان افراد را در جریان نسل کشی سال ۱۹۹۴ رواندا نجات می‌دهد، به اتهام اقدام های تروریستی محکوم به ۲۵ سال حبس شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری فرانس۲۴، یک دادگاه در رواندا روز دوشنبه پائول روسساباگینا بازیگر نقش اصلی فیلم هتل رواندا را متهم به ارتباط با یک گروه تروریستی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازیگر مقیم آمریکا و تبعه بلژیک با ۹ مورد اتهام از جمله تشکیل یک گروه مسلح غیرقانونی، عضویت در یک گروه تروریستی، حمایت مالی از یک گروه تروریستی، قتل و آدم ربایی روبه رو است.

وی به همراه ۲۰ تن دیگر متهم شده و دادستان‌ها به دنبال حبس ابد برای آنها بودند.

دستگیری این مرد ۶۷ ساله، دسترسی محدود وی به یک تیم حقوقی مستقل و وخیم شدن شرایط جسمی او مورد نگرانی در عرصه بین الملل قرار گرفت.

روسساباگینا عضویت خود در یک گروه به نام جنبش رواندا برای تغییر دموکراتیک که مخالف پائول کاگامه رییس جمهوری رواندا هست را تایید کرد اما مسئولیت خشونت‌های صورت گرفته توسط شاخه مسلح این گروه (جبهه آزادی ملی) را نپذیرفت. وی تمام اتهامات خود را رد کرده است.

روسساباگینا در فیلم تولید سال ۲۰۰۴ در نقش فردی که بیش از هزار توتسی‌ را با استفاده از رشوه و نفوذ خود در جریان نسل کشی سال ۱۹۹۴ نجات داده نقش آفرینی کرد و نشان مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا را از جورج بوش دریافت کرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: یک گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز

 مهدی نیکوکاران رئیس شعبه اول تعزیرات حکومتی شهرستان مهریز گفت: پرونده حمل سوخت قاچاق به میزان ۷ هزار و ۸۰۰ لیتر و به ارزش ۶ میلیون و ۵۳۷ هزار ریال در شعبه اول رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان مهریز رسیدگی شد.

نیکوکاران افزود: شعبه با توجه به مدارک و مستندات موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته وی، ماموران نیروی انتظامی شهرستان مهریز این میزان سوخت را در یک کامیون به صورت جاساز شده کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • جدیدترین هالیوودی فوتبال انگلیس؛ ویل فرل سهام لیدز را می‌خرد
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است