Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@13:07:02 GMT

دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی در بیجار

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۸۲۹۶

دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی در بیجار

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،علی اصغر هدایت زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجارگفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در جریان گشت و کنترل شبانه مناطق در حاشیه رودخانه قزل اوزن، یک نفر خاطی را که بدون مجوز، بر خلاف مقررات اقدام به صید غیر مجاز ماهی کرده بود دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت زاده اظهارکرد: از این متخلف ۳۷ قطعه ماهی و سه رشته تور دیواری به طول ۱۰۰ متر کشف و ضبط گردید و پس از تشکیل پرونده برای جبران ضرر و زیان وارده به محیط زیست، به مرجع قضایی ارجاع داده شد.

او افزود: سودجویان و صیادان غیر مجاز و خاطی حتی در فصل زادآوری و تخم ریزی به جانداران رحم نمی‌کنند و با روش‌های مختلف به نابودی آن‌ها کمر می‌بندند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار  تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار در مناطق حفاظت شده و دریاچه سد‌ها مستقر بوده و شبانه روزی در حال پایش مداوم منطقه هستند تا از هر گونه شکار حیات وحش و صید ماهی جلوگیری و در صورت مشاهده متخلفان طبق قانون نسبت به دستگیری آنان اقدام کنند.

شکار و اقدام شروع به شکار در زیستگاه‌های حیات وحش بدون پروانه و مجوز زیست محیطی جرم است و طبق مواد قانونی شکار و صید و ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی قابل تعقیب و مجازات است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صید غیر مجاز دستگیری محیط زیست حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز