Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «اریکا بارکس راگلز» مسئول دفتر سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه آمریکا  دیدار احتمالی بین وزاری خارجه ایالات متحده و ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را رد کرد.

وی گفت که دولت آمریکا متعهد است که در مورد پرونده هسته ای تهران در وین بحث کند نه این که در چارچوب جلسه کنونی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بین «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی وی ملاقات شخصی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راگلز در یک نشست تلفنی ویژه خبرنگاران در مورد اینکه آیا بلینکن تصمیم دارد در نیویورک با همتای ایرانی خود ملاقات کند یا خیر، گفت: «همانطور که گفتم، انتظار داریم که بحث‌های ما در قالب وین ادامه یابد».

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مجمع عمومی سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز جمعه به وقت محلی مدعی شد تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا به دلیل جنگ در غزه نشانه دموکراسی آمریکایی است.

بلینکن در نشستی خبری در چین در پاسخ به سئوالی درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا درباره غزه مدعی شد درک می‌کند که این جنگ «احساسات پرشوری» را برانگیخته است و دولت بایدن تمام تلاش خود را برای توقف جنگ انجام می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، از شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

وزیر خارجه دولت بایدن گفت: «در کشور ما، این یکی از ویژگی‌های بارز دموکراسی است که شهروندان می‌توانند دیدگاه‌ها، نگرانی‌ها و خشم خود را در هر زمانی که بخواهند ابراز کنند و به باور من این تجلی قدرت کشور و قدرت دموکراسی است.»

بلینکن در عین حال از اینکه در این تجمعات، دانشجویان به جنبش حماس اعتراض نکرده اند، به آنان انتقاد کرد و گفت که در این اعتراض ها «آن چنان در مورد حماس سکوت شده است که گویی حتی بخشی از ماجرا نیست.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا پس از سفر سه روزه به چین در پاسخ به سوالی درباره تظاهرات حامی فلسطین که در روزهای اخیر در دانشگاه‌های آمریکا مدعی دفاع از حق اعتراض آمریکایی‌ها شد و گفت که مواردی وجود داشته است که عبارات واضحی از یهودستیزی وجود داشته است، اما «اعتراضات فی نفسه یهودستیزانه نیستند».

بلینکن گفت: «آنچه که ما نیز می‌بینیم، مردم، جوانان، افراد از طبقات مختلف است که بسیار پرشور هستند و احساسات بسیار قوی درباره (درگیری) دارند.»

او همچنین بر اهمیت چنین بیانی در دموکراسی ها تاکید کرد. او گفت: «در کشور، جامعه و دموکراسی ما، اظهار نظر در مورد آن، هم مناسب است و هم محافظت می‌شود».

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم