Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرعامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری، گفت: طی روزهای گذشته جوان خیری زمینی در حدود ۴۶۵۵ متر در ورودی شهرکرد به مجمع خیرین سلامت اهدا کرد که به احتمال بالا توسط مجمع خیرین در این زمین یک باغ سلامت سالمندان احداث می‌شود، باتوجه به اینکه جمعیت ایران به سمت سالمند شدن در حال حرکت است، امکان دارد در آینده یک چالش جدی در این زمینه ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس قادری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: خیرین در استان همواره پیشتاز هستند و به همین دلیل بدون انجام فرهنگ‌سازی در این زمینه نیز فعالیت‌های بسیاری از سوی خیرین در این استان انجام می‌شود، در حقیقت مجمع خیرین سلامت یک پل ارتباطی میان خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی استان است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری افزود: متاسفانه برخی مواقع مجمع خیرین در خصوص پاسخگویی در زمان مناسب به خیرین موفق نیست، زیرا برخی از افراد با یک برنامه و پیشنهاد به مجمع خیرین سلامت مراجعه می‌کنند، اما انجام هماهنگی‌های لازم جهت تهیه نقشه ساخت، اخذ پروانه ساختمانی، تامین زمین، نظارت، شروع کار و... زمان زیادی لازم دارد و به همین دلیل گفته می‌شود خیرین همواره چندین گام از مجمع خیرین سلامت جلوتر حرکت می‌کنند و درواقع در انجام امور خیر پیشتاز هستند.

وی ادامه داد: اولویت‌بندی فعالیت مجمع خیرین سلامت همواره بر اساس نیازهای دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری مانند فضاهای فیزیکی، تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی، لوازم اداری و... تعیین می‌شود و زمانی که خیرین به این مجمع مراجعه می‌کنند، نیازهای دانشگاه علوم پزشکی برای این افراد بیان می‌شود زیرا تصمیم‌گیرنده نهایی مجمع خیرین سلامت نیست، بلکه این مجمع یک پل ارتباطی میان خیرین و دانشگاه علوم پزشکی استان است.

قادری عنوان کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا نیز بر اساس نیازهای موجود در جامعه و دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری فعالیت خیرین انجام می‌شود، برای مثال نیازهایی مانند دستگاه‌های کمک تنفسی، لوازم مصرفی مانند لباس‌های ویژه کادر درمان و... توسط مجمع خیرین تامین می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خیرین با توان مالی بالا و افرادی که در حد توان خود اقدام به کار خیر می‌کنند، هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، زیرا کار خیر در هر مقدار و اندازه‌ای باشد ارزشمند است در زمان هشت سال دفاع مقدس نیز این موضوع وجود داشت و افراد حتی کمک‌های بسیار کوچک خود را برای ارسال به جبهه‌ها اهدا می‌کردند، اما این کمک‌های کوچک در مجموع دارای ارزش معنوی بسیار بالایی است.

وی یادآور شد: پروژه‌ای به همت خیرین چهارمحال و بختیاری و توسط مجمع خیرین سلامت استان در شهر هفشجان ساخته شد که هنگام ساخت این پروژه پیرزنی در حد توان خود یک بسته نبات برای استفاده افرادی که در ساخت این پروژه مشغول به کار بودند اهدا می‌کند که این موضوع از ارزش بسیار بالایی برخوردار است زیرا این پیرزن با توجه به توان خود در این امر خیر سهیم شده است.

قادری تصریح کرد: طی روزهای گذشته جوان خیری زمینی در حدود ۴۶۵۵ متر که در ورودی شهر واقع است به مجمع خیرین سلامت اهدا کرد که به احتمال بالا توسط مجمع خیرین در این زمین یک باغ سلامت سالمندان احداث می‌شود زیرا با توجه به این موضوع که جمعیت ایران به سمت سالمند شدن در حال حرکت است این امکان وجود دارد که در آینده یک چالش جدی در این زمینه ایجاد شود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان طی دو نوبت از مجمع خیرین سلامت تقاضای کمک کرد، اولین مورد مربوط به اوایل شیوع بیماری کرونا است که مشکل کمبود لباس‌های مخصوص کادر درمان، ماسک و تجهیزات بهداشتی وجود داشت و مجمع خیرین سلامت با همت خیرین در استان حدود ۳۰۰۰ هزار لباس، ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار ماسک و... تهیه کرده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داد.

وی افزود: همچنین زمانیکه توسط دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اعلام شد نیاز به دستگاه اکسیژن‌ساز وجود دارد که توسط مجمع خیرین این دستگاه‌ها تهیه و به دانشگاه تحویل داده شد.

قادری ادامه داد: در پیک پنجم کرونا باتوجه به این موضوع که ظرفیت تمامی تخت‌های بخش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان هاجر و کاشانی پر شده بود، بر اساس نیاز یک بیمارستان صحرایی راه‌اندازی شد از سوی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری درخواست تامین کپسول اکسیژن به مجمع خیرین سلامت ارسال شد که این مجمع با همت خیرین در استان برای برطرف شدن این نیاز اقدام کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: همچنین جهت راه‌اندازی بخش مخصوص بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان کوهرنگ و با توجه به احداث بیمارستان صحرایی در بیمارستان فارسان توسط هلال احمر چهارمحال و بختیاری مجدد نیاز به کپسول اکسیژن وجود داشت که مجمع خیرین سلامت در این زمینه نیز با کمک خیرین اقدامات موثری داشت.

وی اضافه کرد: همچنین در روزهای گذشته پروژه ساخت سی و سومین پایگاه اورژانس و فوریت‌های پزشکی در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی شد، این پایگاه در زمینی با وسعت ۲۵۰ مترمربع و با زیربنای ۲۳۰ متر مربع که توسط شهرداری واگذار شده و در دو طبقه احداث می‌شود و با پرداخت کلیه هزینه‌های ساخت توسط خیر استان احداث شده که پس از ساخت جهت تجهیز و بهره‌برداری تحویل مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی استان خواهد شد.

قادری خاطرنشان کرد: همچنین آیین بهره‌برداری از پد و آشیانه اورژانس هوایی مرکز چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رئیس هیات امنای مجمع خیرین سلامت، رییس دانشگاه علوم پزشکی، رییس دانشکده هوانیروز، خانواده بانی خیر آن و کادر پروازی در جمع سفیدپوشان خط مقدم سلامت انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی چهارمحال و بختياري خيرين سلامت مجمع خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری دانشگاه علوم پزشکی استان مجمع خیرین سلامت توسط مجمع خیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • رقابت ۸ هزار و ۴۹۰ نفر در چهارمحال و بختیاری در کنکور تجربی
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری