Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حلاجیان روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ۹۵ درصد از این شرکت‌ها داخلی و بقیه نمایندگان کشورهای خارجی هستند.
وی ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار تن سنگ کوپ از ۱۸ استان کشور در قالب ۳۰۰ معدن در این دوره از نمایشگاه به معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: حضور بازدیدکنندگان از کشورهای هند، بنگلادش، ترکیه، ایتالیا، روسیه و کشورهای همسایه ایران در نمایشگاه سنگ قطعی و برای آنها ویزا صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حلاجیان با اشاره به وضعیت کرونا در کشور افزود: بازدیدکنندگان سیزدهمین دوره نمایشگاه سنگ ایران دعوتی هستند و بازدیدکنندگان غیرتخصصی نمی‌توانند در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کنند.
وی با بیان اینکه ۶ هزار نفر از دوازدهمین نمایشگاه سنگ بازدید کردند، اظهار داشت: با توجه به برگزاری نخستین نمایشگاه سنگ پس از تعطیلی ۲ ساله نمایشگاه ها در شرایط کرونا، انتظار می رود بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال افزایش پیدا کنند.
مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران ادامه داد: دوره آموزشی در حوزه تخصصی سنگ به صورت حضوری و برخط در سیزدهمین نمایشگاه سنگ برگزار می شود.
حلاجیان، برگزاری سومین میز سنگ کشور با حضور فعالان و تشکل‌های حوزه سنگ، نمایندگان حوزه تجارت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی مشکلات زنجیره تامین سنگ از معدن تا صادرات را از برنامه‌های دیگر این دوره از نمایشگاه بیان کرد.
وی گفت: اقدامات فرهنگی به منظور نزدیک سازی هنر و صنعت سنگ به صورت ویژه در سیزدهمین دوره نمایشگاه سنگ ایران انجام می‌شود.
مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران تصریح کرد: به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حفظ سلامتی شرکت کنندگان در نمایشگاه، متراژ این دوره از نمایشگاه سنگ افزایش یافته است.
حلاجیان یادآور شد:  نمایشگاه بین المللی سنگ محلات کارنامه درخشانی در سنوات قبل داشته و با توجه به اینکه محلات قطب مهم تولید سنگ‌های ساختمانی است، برگزاری این نمایشگاه در قلب ایران ظرفیتی موثر در بازتعریف سیاست‌های معدنی و بازاریابی سنگ های ساختمانی است.
نمایشگاه بین المللی سنگ در ۱۰ کیلومتری جاده محلات - نیم ور در فضایی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع از ۲۰ تا ۲۳ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.
شهرستان محلات با ۵۵ هزار نفر جمعیت قطب تولید سنگ نما در کشور است که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری اراک قرار دارد.
۷۰ معدن فعال سنگ در شهرستان محلات وجود دارد که ذخیره قطعی ماده معدنی آن‌ها ۳۰ میلیون تن و میزان برداشت سالانه از این معادن ۲ میلیون تن است.
بیش از ۲ درصد سنگ ساختمانی و هشت درصد سنگ تراورتن جهان درمحلات تولید می‌شود و ۲۸۰ واحد فرآوری با ظرفیت ۱۸ میلیون مترمربع سنگ در محلات فعالیت دارد که ۱۳ درصد تولید کشور در این خطه انجام می شود.

برچسب‌ها استان مرکزی مواد معدنی محلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی مواد معدنی محلات استان مرکزی مواد معدنی محلات نمایشگاه بین المللی سنگ دوره از نمایشگاه نمایشگاه سنگ سنگ ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در توییتی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در صفحه توییتر خود چنین نوشت:

«علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228627 برچسب‌ها کتابخوانی یمن

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور