Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخازن یکی از حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین سازه های عصر حاضر هستند که بصورت فولادی و یا بتنی و یا ترکیبی از هر دو طراحی و ساخته می شوند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام افزیر ، دلایل مختلفی حاکی از اهمیت مخازن در پیشبرد صنایع و ذخیره سازی مواد مختلف نظیر آب، مواد غذایی، مواد شیمیایی شامل نفت و مواد خام صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین حفظ و نگهداری این مخازن از اهمیت خاصی برخوردار است که نگاه ویژه‌ای جهت این مهم را می طلبد.  شرایط مختلفی مخازن بتنی و یا فولادی را تهدید می کند که لازم است عوامل مخرب بررسی شده و بهترین راهکار جهت حفظ ، نگهداری و یا ترمیم آنها اتخاذ شود. در کنار مخازن، لوله‌ها نیز شرایط مشابهی دارند. لوله های انتقال آب و فاضلاب، لوله‌های انتقال نفت و سایر لوله‌هایی که در صنایع سنگین و سبک مورد استفاده قرار می گیرند و نقش شریان‌های اصلی یک صنعت را ایفا می کنند.
کارشناسان شرکت افزیر با استفاده از دانش روز و تجربیات گذشته برای حفظ و نگهداری این عناصر مهم راهکارهایی را اندیشیده که در ادامه به بیان آنها خواهیم پرداخت.

عوامل خوردگی و تخریب مخازن کدام است؟

مخازن و لوله‌های بتنی و فولادی هر یک دارای نقاط قوت و ضعفی هستند که به اختصار به عوامل مخرب آنها می پردازیم و سپس بهترین راهکار را برای رفع نقاط ضعف آنها بیان می‌کنیم. از جمله عوامل مخرب و خورنده‌ای که آنها را تهدید می کند حمله مواد اسیدی است. بتن و فولاد در برابر ترکیبات اسیدی مقاومت چندانی نداشته و پس از مدتی آنها را دچار آسیب می‌کند. لیکن اگر بنا باشد این مخازن و یا لوله‌ها محل ذخیره یا انتقال مواد اسیدی باشند نیز باید تمهیدات لازم جهت حفظ و نگهداری آنها اتخاذ شود. از دیگر عوامل مخرب بتن نفوذ آب و سایر مواد شیمیایی به بتن و در نهایت ایجاد خوردگی در بتن است. همچنین تماس آب با فولاد سبب زنگ‌زدگی و در نهایت خوردگی آن می‌شود. بطور کلی مشکلات عدیده‌ای همچون ترک خوردگی، ایجاد حفره و سوراخ و یا نشست سبب آسیب به مخازن و لوله ها می شود.

شاخص‌های انتخاب یک پوشش محافظ مناسب 

بنابراین و با توجه به توضیحات ارائه شده نیاز است تا پوشش محافظ با مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب، ترکیبات شیمیایی و مواد اسیدی و بازی را داشته باشد. همچینین دوام و طول عمر مخازن را افزایش دهد و نیاز متداومی به نگهداری پس از ایجاد لایه پوشش محافظ نداشته باشد. علاوه بر این شاخص‌هایی همچون سهولت نصب، مقاومت در برابر اشعه فرابنفش، ظاهری مناسب و مقاوم در برابر ضربه نیز مطرح است. این را در نظر داشته باشید که همیشه نوسازی و جایگزین کردن مخزن معیوب با یک مخزن جدید از نظر اقتصادی توجیه ندارد ، علاوه بر آن مدت زمان توقف فعالیت را افزایش می‌دهد. لذا به هیچ وجه توصیه ما تعویض مخزن نیست و این انتخاب در اولویت‌های انتهایی قرار می‌گیرد.


رزین وینیل استر، کارآمدترین پوشش محافظ مخازن بتنی و فولادی

پس از سالها تحقیق و تجربه کارشناسان مقاوم سازی افزیر به این نتیجه دست یافته‌اند که بهترین و موثرترین روش برای لاینینگ مخازن استفاده از الیاف فایبرگلاس GFRP با استفاده از رزین وینیل استر می‌باشد. این روش فوق العاده تمام نقاط ضعف این مخازن را پوشش می‌دهد و به جرات می‌توان گفت تمام تهدیداتی که از طرف عوامل مخرب صورت می‌گیرد را خنثی می‌کند و با داشتن مقاومت شیمیایی بسیار بالا، بتن و فولاد را در برابر مواد شیمیایی همچون اسیدهای آلی، قلیایی، اکسیدکننده، محلول های نمک و غیره محافظت می نماید. در این روش الیاف فایبرگلاس نقش تامین کننده مقاومت سیستم بوده و رزین وینیل استر الیاف را در مقابل عوامل مخرب و خوردگی محافظت می‌نماید. روش استفاده از الیاف فایبرگلاس به همراه رزین وینیل استر، لاینینگ GRP نام دارد.
از جمله برندهای موجود در بازار برای رزین وینیل استر می‌توان به رزین وینیل استر مقاوم سازی افزیر با کد تجاری VER™900 اشاره کرد. از جمله ویژگی های رزین وینیل استر شرکت افزیر که آنرا از سایرین برتری داده زمان بسیار مناسب ژل تایم آن است که اجرای آنرا بسیار راحت‌تر و مطلوب کرده است و از آن بعنوان پوشش محافظ بتن و فولاد کاربرد دارد و ضمن مقاومت شیمیایی بالا در برابر عناصر خورنده و محیط های اسیدی از مقاومت سایشی مناسبی برخوردار است. این نوع رزین وینیل استر با ویسکوزیته پایین خود سبب افزایش سرعت اشباع سطوح شده و قدرت چسبندگی بالایی از خود نشان می‌دهد. این محصول نسبت به سایر رزین ها مقاومت شیمیایی بالاتری داشته و در دماهای بالاتر پایدار می باشد. بنابراین جهت لاینینگ در خطوط انتقال آب برگشتی از نیروگاه ها و میادین نفتی و مخازن دارای محتوی پر حرارت نیز می‌توان از این نوع رزین استفاده نمود. همچنین رزین وینیل استر را می‌توان از گزینه های مناسب جهت ایجاد پوشش محافظ سطوح بتنی و فولادی معرفی کرد.

قیمت رزین وینیل استر چقدر است و از کجا می توان تهیه کرد ؟

جهت اطلاع از هزینه تامین و خرید رزین وینیل استر، کارفرمایان، پیمانکاران و مجریان محترم می‌توانند به وب‌سایت شرکت افزیر به آدرس www.afzir.com مراجعه نمایید. شرکت مقاوم سازی افزیر به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان مصالح مورد نیاز جهت ترمیم و مقاوم سازی انواع سازه‌ها همچون کامپوزیت FRP، انواع پوشش‌های حفاظتی و ترمیم کننده‌های بتن در کشور فعالیت دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بتنی و فولادی عوامل مخرب پوشش محافظ مقاوم سازی لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست قطعی هر کسی که در برابر جریان مقاومت اسلامی بایستد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بیانیه آمده است؛

بسم ربّ الشّهداء و الصّدیقین

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

«البته نپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند، بلکه زنده‌اند (به حیات ابدی و) در نزد خدا متنعّم خواهند بود.»

بار دیگر در امتداد خط سرخ شهادت حسینی، یکی دیگر از پیروان اهل بیت ع و چهرۀ شاخصی از دلدادگان خمینی کبیر و خامنه‌ای بزرگ در زندان ظالمان و عوامل شیطان بزرگ در باکو به شهادت رسید.

مدافع حرم حضرت زینب، پیرغلام اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، یار شهید حاج قاسم سلیمانی، حاج طالع یوسف‌اف (با نام جهادی حاج تقی) از رزمندگان مقاومت اسلامی حسینیون جمهوری آذربایجان در زندان رژیم صهیونیستی باکو مظلومانه و غریبانه به کاروان شهیدان راه حق پیوست.

حاج طالع یوسف‌اف از شیعیان مخلص و مجاهد جمهوری آذربایجان بود که برای محافظت از حرم حضرت زینب کبری و حضرت رقیه بنت‌الحسین ع داوطلبانه در سال ۱۳۹۵ به رزمندگان مدافع حرم پیوست. وی به رغم سن بالا در سوریه آموزش‌های نظامی را طی کرد و در عملیات‌های متعدد از جمله آزادی دیرالزور از اشغال سازمان جنایتکار داعش و تکفیریها به نبرد پرداخت.

شهید حاج طالع یوسف‌اف که به دلیل شخصیت پاک خود از نفوذ مؤثری در میان متدینین برخوردار بود، در شکل‌گیری «حسینیون جمهوری آذربایجان» که به دستور سردار دل‌ها مانند زینبیون، فاطمیون و حیدریون تشکیل شد، نقش ایفا کرد.

حاج طالع متولد ۱۳۴۶ (۱۹۶۷)، پس از سال‌ها جهاد فرهنگی و رزمی در جبهۀ مقاومت اسلامی در دی ماه ۱۴۰۱ با همکاری رژیم صهیونیستی و رژیم باکو در روسیه دستگیر و به باکو انتقال یافت.

رژیم باکو که رزمندگان مقاومت اسلامی و مدافعان حرم و تشکل شیعی «حسینیون» را در پیروی از رژیم صهیونیستی و حامیان آن «سازمان تروریستی» می‌نامد، با تشکیل پرونده در زمینۀ جرایم سنگین، حاج طالع را زندانی و تحت فشارها و شکنجه‌های سنگین قرار داد. حاج طالع به علت مقاومت در برابر شکنجه‌های رژیم باکو و پایداری بر مواضع اصولی و ضدصهیونیستی خود در ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در زندان باکو به شهدای مدافع حرم پیوست.

ما شاعران و نویسندگان تبریز با عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت این مدافع مظلوم حرم زینب کبری سلام‌الله علیها به مردم تحت ستم جمهوری آذربایجان، خانوادۀ داغدیده و همرزمان شهید و فعالان حسینیون آذربایجان، این نوید را می‌دهیم که نظام ظلم و سازمان زنجیر و زندان، چنان که خدا و فرستادگانش بشارت داده‌اند سرنگون، و پرچم پیروزی صالحان برافراشته خواهدشد.

با درخواست از همۀ مراجع ذیربط، دستگاه دیپلماسی، رسانه‌های حقیقت طلب و شخصیت‌های بانفوذ به ویژه اهل قلم برای هر گونه حمایت جدی از رزمندگان مقاومت و مدافعان حرم در هر کجای جهان، به رژیم باکو هشدار می‌دهیم که؛ بترسید از روزی که فرارسیدن آن تقدیر الهی است؛ روزی که نظام ظلم از هم خواهدپاشید و سران ستمگر و متفرعن که امروز پیروان حسین مظلوم را به زنجیر و زندان کشیده‌اند، مانند مورچگان وحشت‌زده در زیر پای مردم له خواهند شد. صدها تن از پیروان حسین بن علی ع، فعالان هیئت‌های عزاداری حسینی و روحانیون آزاده‌ای را که گناهی جز پیروی از اهل بیت ع ندارند، از زندان‌های خود آزاد کنید… بترسید از آن روز محتوم که قفل زندان‌هایتان شکسته خواهدشد و دست از ستم و سرکشی بردارید. در برابر جریان مقاومت اسلامی نیایستید. اگر دین ندارید و آزاده نیستید، حداقل اهل خرد سیاسی باشید و از تجربۀ پیروزی جبهۀ مقاومت اسلامی در عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین درس بگیرید. جریان مقاومت اسلامی، جریان وابسته به خدا و نهضت عاشوراست. پیروزی این جریان را خدا تضمین کرده و هر کس در برابر این جریان بایستد، شکست خواهدخورد.

جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز:

انجمن شاعران اهل بیت «علیهم‌السلام»

کد خبر 6087166

دیگر خبرها

  • مقاومت ترموود در برابر آتش
  • مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است
  • 5 تفاوت اساسی در کاشی و سرامیک - کاویان سرام
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • آیا آیفون 15 ضد آب است؟ تست ضد آب بودن آن
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • شکست قطعی هر کسی که در برابر جریان مقاومت اسلامی بایستد
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • بهترین سفید کننده دندان؛ معرفی ۲ راهکار + مقایسه
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!