Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری آناتولی؛ خالد مشعل، رئیس جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در خارج از فلسطین، دیروز دوشنبه گفت: عملیات فرار از زندان جلبوع که از تدابیر و ابزار‌های امنیتی بالایی برخوردار است، یک سیلی امنیتی و روحی قوی است که اسرائیل دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی جنبش حماس، این اظهارات خالد مشعل طی تماس تلفنی وی با خانواده‌های شش اسیر فلسطینی که از زندان جلبوع فرار کرده و دوباره رژیم صهیونیستی آن‌ها را بازداشت کرد، صورت گرفت.

مشعل گفت: عملیات فرار اسرای قهرمان ما، یک سیلی محکم امنیتی و روحی برای رژیم اشغالگر صهیونیست با همه دستگاه‌ها و تجهیزات و فناوری‌های آن است. همچنین به مثابه نمونه‌ای زنده و دلیلی عملی بر اصرار ملت بزرگ ما در رسیدن به آزادی‌ها و گرفتن حقوق قانونی خود است.

وی افزود: شش اسیر قهرمان ما با این حماسه بزرگی که خلق کردند، روحیه مقاومت و جهاد را در قلب مردم فلسطین شعله ور کردند، ملت ما در داخل و خارج از فلسطین نیز همبستگی خود را با آن‌ها ابراز کردند.

خالد مشعل خاطرنشان کرد: این اسرا و سایر فرزندان جنبش ملی اسیر و مسئولان آن، به زودی از طریق یک توافقنامه ارزشمند تبادل اسرا آزاد خواهند شد، چرا که مقاومت فلسطین، ابتکار عمل و این مسئولیت ملی و تاریخی را بر عهده گرفته است.

مشعل همچنین تاکید کرد: جنبش حماس همچنان در خدمت اسرا، و حل مشکلات آن‌ها و خانواده هایشان خواهد بود.

گفتنی است در ۶ سپتامبر، شش اسیر فلسطینی از سلول خود در زندان جلبوع رژیم صهیونیستی به سمت خارج از آن یک تونل حفر کردند و چهار نفر از آن‌ها در ۱۰ و ۱۱ سپتامبر دوباره بازداشت شدند، در حالی که دو نفر دیگر آن‌ها نیز روز یکشنبه دستگیر شدند.

به گفته نهاد‌های تخصصی در امور اسرا، رژیم صهیونیستی حدود ۴ هزار و ۸۵۰ فلسطینی را بازداشت کرده و در ۲۳ زندان و بازداشتگاه نگه داشته است؛ در میان این اسرا، ۴۱ زن، ۲۲۵ کودک و ۵۴۰ اسیر در مرحله بازداشت اداری (بدون اتهام و محاکمه) وجود دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خالد مشعل جنبش حماس اسرای فلسطینی زندان جلبوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم

معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خلیل الحیه بامداد امروز شنبه اعلام کرد که حماس پاسخ رسمی اسرائیل به آخرین پیشنهادهای خود درباره تبادل اسرا و آتش‌بس را دریافت کرده است.

به گزارش فارس، «جنبش حماس امروز پاسخ رسمی رژیم اشغالگر به موضع این جنبش را که چند روز پیش به میانجیگران ارائه شده را دریافت کرد».

این بخشی از بیانیه امروز خلیل الحیه درباره روند مذاکرات غیر مستقیم درباره آتش‌بس و تبادل اسرا است.

پیشنهاد حماس برای مذاکرات، پیشتر در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

وی طی بیانیه‌ای کوتاه و بدون اشاره به جزئیات افزود که حماس پاسخ تل‌آویو را بررسی خواهد کرد و پس از پایان بررسی، پاسخ خود را به میانجیگران مصری و قطری تحویل خواهد داد.

پیشتر یکی از رهبران فلسطینی در گفت‌وگو با المیادین از فشارهای شدید آمریکا و اسرائیل علیه قطر برای اعمال فشار بر حماس در خصوص مذاکرات آتش بس خبر داده بود.

این منبع آگاه سه‌شنبه پیش گفته بود که این پیش‌زمینه واقعی اظهارات اخیر نخست‌وزیر قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی بود که گفت دوحه در حال «ارزیابی میانجی‌گری‌هایی است که انجام می‌دهد».

به گفته وی، جنبش حماس به همه طرف‌های ذیربط ابلاغ کرده که «به میانجی‌گری قطر متعهد است» و «هیچ جایگزینی برای آن نمی‌پذیرد».

این منبع همچنین با اشاره به اینکه حماس از حضور آنکارا در پرونده فلسطین استقبال می‌کند گفت که واشنگتن از ترکیه خواسته در روند مذاکرات مداخله کند و بر حماس برای انعطاف بیشتر در مذاکرات فشار بیاورد.

جنبش حماس فلسطین همواره در مذاکرات آتش‌بس بر برقراری آتش‌بس دائم و خروج کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه تاکید کرده است.

«خلیل الحیه» معاون رئیس حماس در نوار غزه چند روز پیش به روزنامه سعودی «الشرق» گفته بود که از حماس خواسته شده تا در روند تبادل اسرا انعطاف به خرج دهد تا رژیم اشغالگر نیز انعطاف‌پذیری مثبت بالایی از خود نشان دهد و توافق حاصل شود.

به همین دلیل نیز حماس از خود انعطاف نشان داد و درخواست برای آزادی ۵۰۰ اسیر فلسطینی به ازای هر سرباز مرد یا زن اسرائیلی را به ۵۰ اسیر کاهش داد اما همچنان تل‌آویو مانع‌تراشی می‌کند.

دیگر خبرها

  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • هاکان فیدان: ترکیه آماده است بین اسرائیل و فلسطین به عنوان ضامن عمل کند
  • حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود