Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:50:07 GMT

شش سایت نمک زدایی جدید در شهرستان های هرمزگان احداث شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۱۵۶۴

شش سایت نمک زدایی جدید در شهرستان های هرمزگان احداث شد

امین قصمی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین ۱۰ سایت نمک زدایی جدید نیز به ظرفیت ۴۲ هزار و ۹۰۰ مترمکعب در روز در هرمزگان در دست ساخت است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: تعداد سایت‌های نمک زدایی استان در سال ۹۴ حدود ۲۴ مورد با ظرفیت ۹۱ هزار مترمکعب در شبانه روز بود که تا پایان سال گذشته این تعداد به ۹۶ سایت با ظرفیت ۵۶۹ هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قصمی ابرازداشت: باتوجه به مشکل کم آبی در استان احداث طرح‌های نمک زدایی تاثیر زیادی در تامین نیاز آبی شهرها بویژ شهرهای ساحلی، روستاها و جزایر داشته است. 
وی ادامه داد: هم اکنون آبرسانی به مناطق محروم هرمزگان از جمله شــهر جاســک و ۱۲۴روســتای اطراف و همچنین شــهر سردشــت و هشت روســتای شهرســتان بشــاگرد کــه بدون هرگونـه تاسیسات  آبی بودنــد از طریــق ســد جگیــن و احــداث تصفیه ‌خانــه آب، تاسیســات ذخیــره و توزیــع آب اجــرا شــده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: آبرســانی بــه شــهرهای ســوزا، درگهــان و طــولا در قشــم و همچنیــن شــهرهای فارغــان، بیــکاه، زیارتعلــی، ســیریک، هشــتبندی، تخــت و قلعه‌ قاضــی کــه بدون هرگونــه تاسیســات تامیــن، ذخیـره، انتقـال و توزیـع آب بودنـد، جمعیتـی افزون بر ۴۸ هزارنفـر از نعمـت آب شـرب سـالم و بهداشـتی برخــوردار شــدند.
وی اظهارداشت: تامین آب شرب و سرمایه گذاری فراوان در این حوزه به عنوان یکی از محورهای اصلی مدیریت استان بوده است.


 

برچسب‌ها هرمزگان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان آبرسانی هرمزگان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان آبرسانی نمک زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴ هزار و ۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره‌سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

محمد فرهاد امروز شنبه ۸ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در قالب ۳۴ باب مخزن در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان، ایجاد شد.

وی افزود: همچنین در قالب این طرح، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل آبفا کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت‌زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی