Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره، حمید ساروخانی دبیر بخش هنرهای تجسمی نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» با اشاره به درخواست عکاسان مبنی بر رقابتی برگزار شدن بخش عکس جشنواره گفت: بخش عکس نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» به صورت رقابتی و سراسری برگزار می‌شود. عموم عکاسان در سراسر کشور بدون محدودیت سنی می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به علت شیوع ویروس کرونا و محدود بودن فعالیت‌های هنری مهلت ارسال آثار در تمامی بخش‌ها تا تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

رئیس اداره هنرهای تجسمی و ادبی بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: استقبال هنرمندان تا این مقطع از جشنواره بسیار تحسین برانگیز و نشان دهنده وفادار و علاقه‌مند بودن اهل هنر به حوزه ایثار و شهادت است. امید است با کمک هنرمندان این دیار، بتوانیم آنطور که شایسته است به معرفی شهیدان، ایثارگران، جانبازان و مدافعان سلامت بپردازیم.

«جلوه های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه های ایثار و شهادت در دوره معاصر (ایثار اجتماعی)»، «جلوه های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی» و «جلوه های ایثار و شهادت در آثار اقتباسی از رویدادهای واقعی» موضوعات بخش عکس نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» هستند. همچنین «قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شهرستان ورامین»، «۱۵ هزار شهید دولت (وزرا و کارمندان شهید دولت)»، «۹۳ فرمانده شهید شهرستان‌های استان تهران»، «شهدا روستا و عشایر شهرستان‌های استان تهران»، «شهدا مدافع حرم استان تهران» و «شهدا مدافع سلامت استان تهران» نیز موضوعات پیشنهادی این بخش را شامل می‌شوند.

بخش عکس نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» با اهداف «ثبت و انعکاس و تبیین نقش قیام ۱۵ خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش شهدای دفاع مقدس و تداوم آن در نهضت‌های اسلامی، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت، شهدای خدمت»، «تجلیل از شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنها»، «معرفی شهیدان به عنوان الگو به جامعه، به ویژه نسل جوان در سطح داخلی و بین المللی، زنده نگه داشتن» و «مفاخر ارزشی و اسلامی برای مقابله با تهاجم فرهنگی، فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و مقاومت» برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «ایثار» بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با همکاری اداره کل هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از ۲۷ مهر لغایت ۳ آبان ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

کد خبر 5309875

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران عکاسی جشنواره عکس دفاع مقدس قیام 15 خرداد فیلم کوتاه حضور هنر ایران در جهان سینمای مستند تئاتر ایران هفته دفاع مقدس شبکه دو سیما برنامه تلویزیونی شبکه یک سیما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فیلم سینمایی موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما انیمیشن نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری جلوه های ایثار و شهادت استان تهران بخش عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم

در آئین گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان و گرامیداشت کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید سرافراز استان، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، رجبی مدیرکل ورزش و جوانان، میررمضانی فرماندار فریدونکنار، سرهنگ غفارپور رئیس سازمان بسیج ورزشکاران مازندران، معاونان، مسئولان ستادی و روسای ادارات ورزش و جوانان سراسر استان حضور داشتند.

سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا استان در این آئین گفت: از مدیرکل و مجموعه ورزش و جوانان مازندران که پیشنهاد دهنده و مجری این طرح بودند و پایگاه‌های بسیج محلات که با همکاری هم این رویداد را برگزار می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

او افزود: در نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان حدود ۲۰ هزار نفر از سراسر استان مشارکت دارند. مسابقات از سطوح بسیج محلات، حوزه و شهرستان برگزار و نفرات و تیم‌های منتخب شهرستان‌های استان در این مرحله رقابت خواهند داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در آئین گشایش المپیاد فرهنگی ورزشی و علمی شهید عجمیان، گفت: باید با ترویج اخلاق در محیط ورزش، شهید عجمیان‌ها را پرورش دهیم که این جوانان در حقیقت پشتیبان انقلاب اسلامی هستند.

او افزود: برای برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکنون در مازندران حدود هزار و ۲۵۰ شهید ورزشکار تقدیم کردیم که آخرین آن شهید محسن حسین نیا تکواندوکار مازندرانی بود که در مقابله با تروریست‌ها به شهادت رسید.

رجبی ادامه داد: این دوره از مسابقات با نام شهید عجمیان و دومین کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان در ۸ رشته فوتسال، والیبال، طناب کشی، طناب زنی، دارت، دوومیدانی، تنیس روی میز و فوتبال روی میز برگزار خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم