Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:55:11 GMT

بهسازی بوستان های آبادان در دست اقدام است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۲۵۰۰

بهسازی بوستان های آبادان در دست اقدام است

مریم علی نژادی، مسئول سازمان سیما،منظر و فضای سبز آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: بوستان های محله ای در سطح این شهرستان به زودی بهسازی می شود و از مهرماه کاشت درختان ثمرده از جمله انجیر، زیتون، سپستان،سیب و توت در بوستان ها و بلوارهای آبادان آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او کمبود نیروی کارگر در شهرداری، وجود تنها یک دستگاه آبپاش در شهرستان را از عوامل رسیدگی نامناسب به فضای سبز شهری آبادان خواند و  گرمای هوا، خشکسالی و بالا بودن سطح آب های زیرزمینی را از دیگر عوامل سرسبز نبودن این شهر عنوان کرد.

آپارتمان ها بلای جان بافت سرسبز دیرینه آبادان

علی نژادی ادامه داد: تبدیل خانه های ویلایی به بناها و آپارتمان های چند طبقه در سال های اخیر بافت فضای سبز شهری را از بین برده و به دنبال آن سرانه ی فضای سبز نیز کاهش یافته است.

او واگذاری و تبدیل مناطق منازل شرکتی مانند پالایشگاه توسط شهرداری آبادان به منازل شخصی به منظور تامین درآمد برای این اداره و را در کاهش فضای سبز شهری موثر دانست و افزود:با تدوین برنامه جامع زیباسازی برای این شهرستان و تعریف خط آسمانی معین برای برخی مناطق از ساخت و سازها با ارتفاع بالا در شهر کاسته می شود.

مسئول سازمان سیما،منظر و فضای سبز آبادان از تلاش ها برای افزایش سرسبزی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در اسفند سال قبل پویش گل کاغذی برگزار شد که در آن شهروندان با دریافت نهال رایگان گل کاغذی و کاشت آن در باغچه خانه یا بیرون از منزل خود به افزایش زیبایی منظر آبادان کمک کردند.

انتهای پیام / ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای سبز شهری سازمان فضای سبز آبادان فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج

مدیریت شهری کرج در پی انتشار فیلمی در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری همچنین فضای مجازی در خصوص قطع درختان پارکرود توضیحاتی را ارائه داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار فیلمی در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری همچنین فضای مجازی در خصوص قطع درختان پارکرود توضیحات لازم جهت شفاف‌سازی و آگاه‌سازی به شهروندان ارائه شد.

با حضور کارشناسان فضای سبز واداره املاک و باغات در محدوده اجرای پروژه پارکرود واقع در عظیمیه حاشیه بلوار شورا روشن است که عوامل شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو شامل آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب و پیمانکار اجرای امور‌ عمرانی مربوط به آن سازمان‌ها بدون اخذ مجوز از مبادی رسمی اقدام به قطع 20 اصله درخت کرده‌اند.

سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، با استناد به قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز علیه سازمان‌های مذکور اعلام جرم کرده و پرونده تعقیب و مجازات مرتکبان این خسارت در مراجع قضایی در حال پیگیری است.  

در پایان مجموعه مدیریت شهری ضمن تقدیر از دغدغه‌مندی شهروندان فهیم و اهالی ‌رسانه از تلاش‌ها و پیگیری‌های دوستدران محیط زیست که با انعکاس به رسانه‌ها و پیگیری از این مجموعه در مسیر مطالبه حق به شهر قدم برداشتند تشکر و قدردانی می‌کند و اعلام می‌دارد که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه است.

انتهای پیام/‌

دیگر خبرها

  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • شجاعی در برابر شهری که او را بزرگ کرد!
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند