Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع، فرمانده کل اسبق نیروهای مسلح مصر که سه جنگ با رژیم صهیونیستی را فرماندهی کرده بود، درگذشت. - اخبار بین الملل -

به گزراش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ارتشبد «محمد حسین الطنطاوی» وزیر دفاع و فرمانده کل اسبق نیروهای ملسح مصر در سن 85 سالگی درگذشت.

روزنامه الیوم السابع مصر امروز سه شنبه  گزارش داد که طنطاوی بامداد امروز بعد از عمری طولانی در مسیر خدمت و حفاظت از مصر فوت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلامت طنطاوی سه ماه پیش رو به وخامت گذاشت. او فرماندهی سه جنگ با رژیم صهیونیستی را در کارنامه خود دارد: جنگ 1967(جنگ شش روزه مصر، اردن و سوریه با تل‌آویو)، جنگ فرسایشی و جنگ اکتبر 1973.

جنگ فرسایشی (نام گذاری توسط جمال عبدالناصر) یا جنگ هزار روزه (توسط اسرائیلی‌ها) بین مصر و رژیم اسرائیل سال 1967 در کرانه‌های کانال سوئز آغاز شد و سه سال بعد با وساطت آمریکا طی توافق آتش بس به پایان رسید.

جنگ اکتوبر یا جنگ یوم کیپور نیز جنگی است که مصر و سوریه مشترکاً وارد جنگ (جنگ چهارم) با رژیم اسرائیل در سال 1973 شدند.

ارتشبد طنطاوی مناصب و مسئولیت‌های دیگری نیز داشته است از وابسته نظامی مصر در پاکستان و افغاستان گرفته تا فرمانده دوم ارتش و فرمانده گارد ریاست جمهوری.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل مصر رژیم صهیونیستی اسرائیل مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین تکریم و معارفه فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور غلامرضا خاکساری سپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حجت الاسلام رضا محمدی مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حمید پورحسینی مسئول بسیج دانشجویی استان همدان برگزار شد؛ در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حسین زیادی، محمد حسین عزیزی به عنوان فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان معرفی شد.

کد خبر 6092430

دیگر خبرها

  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • ادعای کامرون درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت