Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@17:48:50 GMT

ابلاغ برنامه درسی متناسب با شرایط جدید به مدارس

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۳۰۰۸

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از نسخه جدید شبکه شاد رونمایی و جزئیات بازگشایی مدارس در ابتدای مهر را اعلام کرد.    به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در مراسم رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد اظهار کرد: شاد با تغییرات و طراحی جدید امروز رونمایی می‌شود و حاصل یک تجربه دو ساله است.   وی افزود: آنچه امروز اتفاق می افتد یک بخش از آموزش است، مدرسه تلویزیونی هم آغاز به کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما سال تحصیلی را در شبکه شاد از روز اول مهر آغاز و زمینه بازگشایی حضوری را نیز به تدریج فراهم می کنیم.   سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از معلمان، مدیران و مجموعه همراه اول قدردانی می کنم گفت: شاد بستری است که تمام فعالیت های آموزش و پرورش را در حوزه فضای مجازی پشتیبانی می کند. امسال اتفاق بزرگی افتاد و در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی چارچوب فعالیت های آموزشی در بستر شبکه شاد مصوب شد.   کاظمی ادامه داد: شعار امسال ما استمرار آموزش، ارتقای کیفیت و تضمین سلامت است و برنامه ریزی های وسیعی پیرامون آن انجام شده است. سه راهبرد برای استمرار آموزش طراحی شده که مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد از این جمله است. شبکه شاد قابلیت ها و ظرفیت هایی که امروز در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار داده ما را به هدف ارتقای کیفیت نیز نزدیک می کند.   وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان در اولویت است و به همین علت اعلام کردیم سال تحصیلی را با شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی آغاز خواهیم کرد اظهار کرد: الگوی بازگشایی تدریجی مطابق با سیاست ستادملی کرونا را نیز به مدارس ابلاغ کردیم و مدارس آماده می‌شوند تا کم کم زمینه حضور دانش آموزان را مهیا کنند.   وی ادامه داد: چند اتفاق بزرگ نیز رقم خورده است؛ واکسیناسیون معلمان تقریبا تمام شده و در روزهای پایانی و همچنین واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس در حال انجام است. واکسیناسیون دانش آموزان نیز به تازگی آغاز شده و واکسیناسیون والدین برحسب شرط سنی در حال انجام است.   سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یک سرانه بهداشتی همین روزها به حساب مدارس واریز خواهد شد گفت: استانداردهای بهداشتی تدوین و به مدارس ابلاغ شده است. اینها همه کمک می‌کند تا فضای امن برای تامین سلامت دانش آموزان فراهم کنیم.   وی افزود: بخشی از آسیب ها متوجه افت کیفیت آموزشی بود که در نمرات نیز مشهود است. برای تحقق ارتقای کیفیت، همکاران ما در حوزه های آموزشی با آماده سازی بهترین استودیوهای تولید محتوا، متناسب با زیست‌بوم جدید و روش تدریس استاندارد محتواهایی را تولید کرده اند که در اختیار همه معلمان قرار خواهد گرفت. برنامه درسی متناسب با شرایط جدید نیز تهیه و به مدارس ابلاغ شده است.   کاظمی با اشاره به اینکه امروز نسخه جدید پلتفرم شاد نیز رونمایی می‌شود که ما را به هدف افزایش کیفیت نزدیک می‌کند گفت: یکی از مهمترین تغییرات، ارتقای زیرساخت های شاد است. داشبوردهای مدیریتی ایجاد شده که امکان نظارت دقیق تری را فراهم می‌کند. اضافه شدن مکالمات گروهی و ارتباطات صوتی ظرفیت جدید دیگری است که تعامل معلم و دانش آموز را بهبود می دهد.   وی افزود: افزوده شدن مرورگر شاد نیز در دسترسی امن دانش آموزان به فضاهای علمی کمک می‌کند. بهبود عملکرد حضور و غیاب دانش آموزان، برگزاری آزمون ها با استانداردهای بالاتر نیز از قابلیت های جدید شاد است. مرکز مانیتورینگ شاد در شرکت همراه اول نیز ایجاد شده که نظارت لحظه ای بر شبکه دارد و سرعت رفع مشکلات را بالا می برد. 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دانش آموزان شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی