Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@20:43:54 GMT

بعضی از روستاهای فیروزه به طور کلی پوشش شبکه ندارند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۴۱۳۶

بعضی از روستاهای فیروزه به طور کلی پوشش شبکه ندارند

ایسنا/خراسان رضوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: بعضی از روستاهای منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی‌شان کلا پوشش شبکه ندارند و همکاران ما با ایثار، به صورت حضوری آن‌ها را پوشش دادند؛ در مجموع امیدواریم که امسال وضعیت بهتری در زمینه آموزش داشته باشیم.

حسین شهرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: تا جایی که امکانات و توان آموزش و پرورش بوده مدارس بهینه سازی شده و فضاهای آموزشی از جهت شادابی و نشاط و تامین مواد ضد عفونی کننده تجهیز شده‌اند، همچنین تعمیرات جزئی نیز مثل سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌های مدارس و از این دست در حد توان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گام بعدی هم تهیه کتاب‌های درسی بوده که توانستیم در دو مرحله آن‌ها را تحویل بگیریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر سال تحصیلی جدید را در شرایطی شروع می‌کنیم که یک سال قبل تجربه شرایط کرونایی را داشتیم و بیشتر آموزش‌ها به صورت مجازی و در بستر نرم‌افزار شاد و یا با استفاده از راه‌های جایگزین انجام شده بود و دانش‌آموزانی داشتیم که به تبلت، گوشی یا هر وسیله‌ای برای استفاده از فضای مجازی دسترسی نداشتند، طی بخشنامه‌ها و بازدیدهایی که از مدارس داشتیم توسط مدیران ما که در خط مقدمِ امر تدریس هستند، آن‌ها را شناسایی و به ما اعلام کردند.

شهرآبادی اظهار کرد: در مجموع از حدود ۸۶۴۷ دانش‌آموز شهرستان، تعداد ۹۴۰ نفر واقعا امکان دسترسی به فضای مجازی به شیوه مطلوب نداشتند که اغلب هم از خانواده‌های روستایی و پر جمعیت بودند. به طور مثال خانواده‌هایی هستند که سه دانش‌آموز هیچ گونه ابزار دسترسی به فضای مجازی ندارند.

سال گذشته ۱۷۲ تبلت تهیه و بر اساس اولویت نیازمندی، بین گروه هدف توزیع شد اما نیاز شهرستان تامین نشد

وی گفت: در طول سال گذشته از طرف سایر نهادها کمک‌هایی به این دانش‌آموزان شد از جمله اهداء تعداد ۲۰ تبلت از طرف فرمانداری محترم که از محل کمک‌های کارخانجاتی مانند شرکت فولاد تامین شده بود. حدود ۷۰ تبلت هم از طرف کمیته امداد که به شیوه مشارکتی تهیه شد و علاوه بر آن خیرانی داشتیم که از سه تا ۱۵ دستگاه تبلت اهدا کردند و در مجموع، سال گذشته ۱۷۲ تبلت تهیه و بر اساس اولویت نیازمندی، بین گروه هدف توزیع شد، اما باز هم نیاز شهرستان تامین نشد و هم اکنون که در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم، به جاهای مختلفی اعلام نیاز کرده و درخواست کمک کرده‌ایم که امیدواریم بتوانند دانش‌آموزان نیازمند را پوشش دهند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فیروزه افزود: علاوه بر این بعضی از روستاهای منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی‌شان کلا پوشش شبکه ندارند. از آنجا  که دانش‌آموزان این روستاهای کم جمعیت هم نباید از تحصیل محروم باشند، همکاران ما با ایثار، به صورت حضوری آن‌ها را پوشش دادند. علاوه بر این بعضی از روستاهای منطقه با وجود پوشش شبکه، اینترنت بسیار ضعیفی دارند و دانلود و آپلود مطالب از طرف دانش‌آموزان پروسه بسیار وقت‌گیر و خسته کننده‌ای است ولی در مجموع امیدواریم که امسال وضعیت بهتری داشته باشیم.

بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز به فضای مجازی دسترسی نداشتند

وی در ادامه توضیح داد: این آماری است که برای سال تحصیلی قبل بوده و قطعا با ورود دانش‌آموزان پایه یکم ابتدایی امسال که بیشترین آمار را هم در این مقطع خواهیم داشت، بر این آمار افزوده می‌شود، منتها در سال گذشته سعی کردیم خلاء آموزش فضای مجازی تا حدی با استفاده از روش‌های جایگزین مثل تشکیل حضوری کلاس‌های پایه یکم و دوم ابتدایی، حضور معلم بین دانش‌آموزان به صورت روزهای زوج و فرد یا توزیع درسنامه روی فلش یا سی‌دی جبران شود ولی در مجموع در سال تحصیلی گذشته بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز به فضای مجازی دسترسی نداشتند برخی از آن‌ها حتی تلویزیون هم نداشتند که بتوانند از آموزش‌های تلویزیونی بهره ببرند.

شهرآبادی مطرح کرد: ما این اطلاعات را به فرمانداری محترم و اداره کل اعلام کرده‌ایم و آن‌ها از همه این کمبودها اطلاع دارند. بیشتر روستاهایی که محروم‌تر بوده و در مناطق دور دست‌تر از بقیه روستاها هستند پوشش شبکه ندارند؛ مشخصا روستاهای سمت اردلان، نسک، جازندر و کلاته زینل، اصلا پوشش شبکه ندارند، روستاهای منطقه طاغنکوه به سمت شورگشت و شورورز ضعف شبکه دارند و در روستاهای سمت مرزان اینترنت ضعیف‌تر از جاهای دیگر است اما در شهرهای فیروزه و همت‌آباد ضعف این چنینی نداشتیم.

از خیران تقاضا داریم در این راستا کمک حال دانش‌آموزان منطقه باشند

وی همچنین تصریح کرد: همینجا از فرصت استفاده می‌کنم و از همه خیران بزرگواری که در طول سال تحصیلی گذشته و سنوات گذشته کمک حال آموزش و پرورش و دانش‌آموزان عزیز بودند صمیمانه  تشکر و قدردانی می‌کنم و باز از این عزیزان تمنا و استمداد داریم که با همت بلندشان همچنان در این راستا کمک حال دانش‌آموزان منطقه باشند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فیروزه تاکید کرد: دانش‌آموزان بسیار مستعدی که علاقه‌مند به تحصیل هستند ولی متاسفانه به دلیل شرایط موجود و فقر مالی و وضعیت معیشتی خانواده، به فضای مجازی دسترسی ندارند و منتظر هستند که این عزیزان قدم همت پیش گذاشته و در تامین وسایل لازم مثل تبلت و گوشی هوشمند حتی شده به صورت مشارکتی، یاریگر ما باشند تا بتوانیم پوشش مجازی دانش‌آموزان منطقه را به صد در صد نزدیک کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها اينترنت نيشابور خبرهای شهرستان نیشابور فضای مجازی دسترسی پوشش شبکه ندارند بعضی از روستاهای روستاهای منطقه فضای مجازی آموزش و پرورش دانش آموزان سال تحصیلی سال گذشته دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی

محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد  مراسم تجلیل از دانش آموزان برتر گفت: با همت و همدلی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و تلاش دانش آموزان یزدی، استان یزد توانست برای سی امین سال پیاپی رتبه اول قبولی در کنکور سراسری را کسب کند.

وی افزود: همچنین دانش آموزان یزدی در کنار کنکور توانستند در مجموعه مسابقات کشوری پنج و هشت گانه دانش آموزی حائز رتبه برتر شوند. 

رحیمی نژاد اظهار داشت: تحقق اسناد چند ساحتی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موضوع مهم و حرکتی روشن و دقیق است که تاکنون در استان در این زمینه اقدام شده و ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • دانش آموزان دیجیتالی، کلافه از امر و نهی ها
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی