Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی موسوی، ویژگی استاندار انتخابی دولت برای استان‌ها و آذربایجان شرقی را جهادی، انقلابی، پرتلاش و مردمی دانست و اظهار داشت: باید فرد انتخابی، فردی دارای برنامه باشد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع " استانداری ویژه" نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید ببینیم تعریف از استانداری ویژه چیست؟ با توجه به مباحثی که در این خصوص مطرح می‌شود دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان استانداری ویژه خواهند بود چرا که این دواستان جزو استان‌های محروم بوده و دارای مشکلات و بحرانی است که برای رفع این این بحران‌ها باید برای استانداران این استان‌ها یک اختیارات ویژه ای بدهند، اگر از این دیدگاه نگاه کنیم استان آذربایجان شرقی بحران جدی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی ادامه داد: اما اگر از این زاویه نگاه کنیم که برای استاندار ویژه یک اختیارات ویژه و خاص را بدهند و در جلسات هیئت دولت حضور یابد، این مهم برای استان ما نیز نیاز بوده چرا که پتانسیل و ظرفیت‌های بزرگی دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مجمع نمایندگان استان گزینه مشخص یا خاصی را برای استانداری در نظر دارد؟ پاسخ داد: مجمع نمایندگان استان گزینه‌های زیادی را برای استانداری آذربایجان شرقی بررسی می‌کند که مطرح کردن اسامی گزینه‌ها در این برهه به صلاح نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به دیگر سوال مبنی بر اینکه مهم‌ترین اولویت‌های استاندار جدید آذربایجان شرقی چیست؟ پاسخ داد: بحث ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و مسائل اقتصادی و معیشتی باید از اولویت‌های استاندار بوده و توجه ویژه ای به این مهم داشته باشد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز کرد: همچنین استاندار جدید آذربایجان شرقی باید نسبت به جبران برخی کوتاهی‌ها و بی عدالتی‌هایی که در دولت‌های قبل نسبت به استان شده اهتمام و برنامه‌ای ویژه داشته باشد.

موسوی در پایان گفت: استاندار آینده آذربایجان شرقی باید شناخت کاملی از ظرفیت‌های استان داشته باشد و بتواند از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان استفاده کند همچنین توجه به حوزه صنعت استان باید از مهم‌ترین برنامه‌های استاندار جدید باشد.

کد خبر 5310101

منبع: مهر

کلیدواژه: ملکان استانداری آذربایجان شرقی هیئت دولت ویروس کرونا هفته دفاع مقدس واکسن کرونا آمار کرونا اربعین 1400 خطبه های نماز جمعه بوشهر کرمانشاه واکسیناسیون کرونا اربعین حسینی گرگان اردبیل دفاع مقدس جنگ تحمیلی مجلس شورای اسلامی آذربایجان شرقی برای استاندار برای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی اظهار کرد: سال گذشته با دستور استاندار ایلام برای توسعه زیر ساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان ۴۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، افزود: ۷ تعاونی مرزنشینی در استان با عضویت ۲۲۷۰۰۰ نفر در قالب ۷۴۰۰۰ خانوار فعالیت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

عباسی افزود: با پیگیری استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده تا مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امید می‌رود در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود

کد خبر 747689

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل استاندار لرستان برای تکمیل ساختمان استانداری
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان