Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@09:10:01 GMT

تجلیل از 55 هزار پیشکسوت دفاع مقدس در مازندران

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۵۰۳۴

تجلیل از 55 هزار پیشکسوت دفاع مقدس در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آیین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس که در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، اظهار کرد: بهترین تجلیل‌ها و تکریم‌ها احترام به رزمندگان است چراکه عظمت و ایثار و اجرشان بسیار والا است و ما افتخار می‌کنیم که از این اسوه‌ها تجلیل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه ارزش‌ها و حماسه‌ها برگرفته از حماسه بزرگ اربعین حسینی است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس با دو خطر مواجه است و مزدوران با تحریف واقعیت‌ها، تاریخ دفاع مقدس را دگرگون نشان می‌دهند و طور دیگر بازگو می‌کنند که باعث می‌شود نسل‌های آینده ما را ظالم و متجاوز و طرف مقابل را مظلوم فرض می‌کند و جلاد و شهید را به جای یکدیگر می‌گذارند و باید مواظب تحریف باشیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه مسئله دفاع مقدس مسئله عقلایی است و یکی از عقلانی‌ترین حرکات ملت ایران بوده است، بیان کرد: درباره دفاع مقدس کوتاهی کردیم، کارهای خوب و با ارزشی انجام گرفته اما کم است؛ چراکه تحریف در کمین است و دست تحریف این بخش پر درخشش تاریخ ما را ممکن است، مخدوش کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خطر تحریف را خیلی خطرناک دانست و بر ضرورت نگارش و ثبت خاطرات رزمندگان، آزادگان و جانبازان تأکید کرد و گفت: باید آثار دفاع مقدس ماندگار بماند و آیندگان با روایت‌گری‌های درست و مکتوب و مستند مواجه باشند و مستندسازی و بکارگیری هنر در این بخش هم جای خاص خودش را دارد.

این مسؤول تهدید و خطر دوم را خطر طلبکاری معاندان و مخالفان عنوان کرد و ادامه داد: برخی افراد نه تنها در جنگ تحمیلی کمک نکردند اما در سایه امنیت رزمندگان نشستند و از میوه این درخت استفاده کردند و امروز به جای اینکه پاسخگو باشند از ما مطالبه‌گری می‌کنند.

وی اضافه کرد: به فرموده امام راحل، انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و آغوش انقلاب برای کسانی که قصد خدمت دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آن‌ها و باید مسئله را جدی بگیریم و به کسانی که چنین تفکری دارند نباید میدان داد و از نفوذ چنین تفکری باید به شدت جلوگیری کرد.

محمدی لائینی پیروزی‌ها و موفقیت‌ها را مرهون تفکر انقلابی دانست و بیان کرد: عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات مرهون تفکر لیبرالی و غربزدگی و شرق زدگی است، باید به جامعه بزرگ رزمندگان، ایثارگران  و جانبازان توجه کرد و رفع مشکلات خانواده ایثارگران را در اولویت بیشتر قرار بدهیم.

*پیشکسوتان دفاع مقدس نباید فراموش شوند

در ادامه سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، اظهار کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس نباید فراموش شوند و باید مورد تکریم قرار گیرند، از این رو به‌مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس و مقاومت برنامه‌های متنوعی در ستاد، کمیته‌های استانی و ستاد‌های شهرستانی پیش‌بینی شده است.

وی با عنوان اینکه بیشتر برنامه‌ها با محوریت فرماندهی سپاه نواحی و با توجه به همزمانی با اربعین حسینی، اربعینی برگزار می‌شود، تصریح کرد: همزمان با این مراسم، در شهرستان‌ها نیز مراسم تکریم از پیشکسوتان برگزار شد.

ملکی با بیان اینکه برگزاری آئین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سطح کشور و در استان مازندران از ۵۵ هزار پیشکسوت امروز برگزار شد، گفت: تجلیل از پیشکسوتان قدردانی از رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است و در طول هفته دفاع مقدس از این اسطوره‌های ایثار تکریم بعمل می‌آید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه این علم را باید همیشه برافراشته نگه بداریم و باید نسبت به پیشکسوتان توجه ویژه به‌عمل آید، خاطرنشان کرد: پیشکسوتان جهاد و شهادت در همه صحنه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... حاضر و آماده هستند.

این مسؤول ادامه داد: پیشکسوتان دفاع مقدس با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و نباید فراموش شوند و باید مورد تکریم قرار گیرند.

وی در پایان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم، از افتتاح نمایشگاه "ما مقتدریم" در اولین روز هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این مراسم ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۳۱ شهریور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران با حضور مسؤولان و اعضای ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش فارس؛ در این مراسم که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری برگزار شد، از ۱۴ پیشکسوت دفاع مقدس به نمایندگی از پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس مازندران نماینده ولی فقیه نماینده ولی فقیه در مازندران پیشکسوتان دفاع مقدس دفاع مقدس مازندران پیشکسوت دفاع مقدس برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به روز بزرگداشت معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار کرد: بسیاری از ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی با محوریت آموزش و پرورش و مدارس در نقاط مختلف می‌تواند برطرف شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در شهر مناطقی وجود دارد که دچار فقر فرهنگی هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیت مدرسه و مسجد برای ساماندهی آن‌ها فکری کرد.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌ها در ارزیابی مدارس و معلمان موفق می‌تواند این باشد که یک مدرسه یا معلم چقدر توانسته در حل معضلات اجتماعی محله و خانواده دانش‌آموزان مؤثر باشد.

نظری متذکر شد: مولدسازی ظرفیت مناسبی است که در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه فضاهای آموزشی می‌توان از آن بهره برد. در همین راستا پنج بسته مولدسازی به ارزش ۲۰ همت به شورای عالی مولدسازی رفته است.

استاندار خراسان رضوی همچنین بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار را برای تجلیل و تکریم معلمان خواستار شد و آمادگی مدیریت استان را برای کمک به مسأله مسکن فرهنگیان به عنوان یک اولویت اعلام کرد.

کد خبر 6088337

دیگر خبرها

  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد
  • یک هزار معلم در مدارس استان سمنان تجلیل و تکریم می‌شوند
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد