Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@20:24:52 GMT

رکود ۷۰ درصدی در بازار لوازم التحریر

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۵۲۳۷

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی از رکود ۷۰ تا ۸۰ درصدی طی دو سال گذشته در صنف نوشت افزار و افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت انواع لوازم التحریر نسبت به سال قبل خبر داد.

موسی فرزانیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: به دلیل تعطیلی حضور فیزیکی در مدارس، دانشگاه‌ها و آموزشگاهها این صنف رکود سنگینی را تجربه کرده و فعلا هم چون قرار بر بازگشایی در مهرماه نیست، در واحدهای صنفی خبری از رونق نیست و رکود همچنان حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی جنبه دیگر این رکود، آسیب به تولید کنندگان است، به طوری که محصولات آنها انبار و شیفت کاری آنها کمتر شده و در مواردی مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند.  

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار با اشاره به تغییر شغل در این صنف، تصریح کرد: احتمالاً اگر تا پایان سال مدارس و دانشگاه بازگشایی نشوند، ریزش خیلی بیشتر می‌شود.  

فرزانیان همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال کمبود کالاهایی که واردات آنها ممنوع شده، در صورت بازگشایی مدارس، گفت: بیش از دو سال است که بخشی از کالاها در گروه ۲۷ قرار گرفته که واردات آنها ممنوع است. در این مدت از ذخیره انبارها استفاده شده، اما در صورت ایجاد اولین هیجان خرید، احتمال بروز مشکل در اقلامی مانند ماژیک وجود دارد. چرا که به طور کلی واردات ماژیک ممنوع شده که خود شامل ۲۰ ردیف کالا است و فقط واژه وایت برد در کشور تولید می‌شود، اما ماژیک‌های نقاشی علامت‌زن، صنعتی و غیره که زیر مجموعه این تعرفه هستند، وارداتشان ممنوع است.  

وی همچنین درباره افزایش قیمت گفت: به دلیل رکود حاکم در بازار، در حد تغییر نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه افزایش قیمت اعمال شده است. برای مثال یک تولید کننده خودکار اخیرا اعلام کرده بود که قیمت خودکاری که پارسال ۱۱۰۰ تومان بوده حالا به ۱۳۰۰ تومان رسیده و می‌توان گفت در نهایت قیمت انواع نوشت افزار ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نوشت افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، به ۴۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۹۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۸۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۸ هزار تومان افزایش قیمت به ۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۲۰ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۶ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟