Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@00:22:04 GMT

اهدای ۹ اثر جدید پیکاسو به فرانسه

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۶۰۸۸

اهدای ۹ اثر جدید پیکاسو به فرانسه

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، برونو لومر وزیر دارایی فرانسه دیروز (دوشنبه، ۲۹ شهریور) با تایید گزارش‌های پیشین رسانه‌ها اعلام کرد مایا پیکاسو، دختر پابلو پیکاسو نقاش معروف اسپانیایی، با اهدای ۹ اثر جدید از او به این کشور موافقت کرده است.

لومر در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: مایه افتخار کشور ماست که پذیرای این آثار هنری جدید از پیکاسو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این (آثار) میراث فرهنگی ما را غنا بخشیده و تقویت خواهد کرد.

تلویزیون بی‌اف‌ام فرانسه و روزنامه فیگارو پیش‌تر گزارش داده بودند دختر پیکاسو تصمیم گرفته این ۹ اثر را به عنوان بخشی از یک قرار مالیاتی با دولت فرانسه به این کشور اهدا کند.

پابلو پیکاسو به عنوان نقاش، مجسمه‌ساز، طراح صحنه و متخصص چاپ دستی و از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سده بیستم به حساب می‌آید که از پایه‌گذاران مکتب کوبیسم بود؛ هنرمندی که در تمام دوران زندگی خود دست از جست‌وجوگری و تجربه برنداشت و خالق اثرهای ماندگاری شد. این هنرمند پرکار و اثرگذار سده بیستم میلادی در هشتم آوریل ۱۹۷۳ میلادی در حالی که به اتفاق همسرش ژاکلین روک از دوستانش برای صرف شام پذیرایی می‌کرد بر اثر حمله قلبی درگذشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۶۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: این اقدام خداپسندانه با ایثار و فداکاری خانواده مصطفی سلطانی ۶۳ ساله، که به علت خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد به وقوع پیوست.

وی افزود: کبد این ایثارگر حیات در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز نجات بخش جان یک بیمار نیازمند شد.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!
  • بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • رییس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت