Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز سه‌شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان که در استانداری برگزار شد، افزود: مرکز نگهداری کارتن‌خواب‌ها در اصفهان برای افزایش ظرفیت خود نیازمند مساعدت و همراهی بیشتر برخی از نهادهاست که در جلسه امروز مقرر شد دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی و هلال احمر در این زمینه تمهیدات لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تاکید کرد تلاش شود تا اقامتگاه موقت مستقر در باغ فدک که توسط شهرداری در حال احداث است تا پایان مهر امسال راه اندازی شود.

استاندار اصفهان با اشاره به گزارش هایی که امروز توسط تعدادی از سازمان های مردم نهاد (سمن ها) ارائه شد، اظهار داشت: این نهادها در زمینه نگهداری کارتن خواب‌ها و درمان معتادان فعالیت‌های خوبی دارند و ضروری است که همه دستگاه های اجرایی مرتبط از آنها حمایت کنند.

رضایی همچنین با بیان اینکه لازم است نظارت بر واحدهای عطاری افزایش یابد، تصریح کرد: از نظر قانونی هیچ فرد غیر پزشکی حق ندارد برای مردم درباره درمان تجویز کند اما در برخی واحدهای عطاری برای مردم تشخیص طبی صورت می‌گیرد و در امر درمان دخالت می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه نقش مواد مخدر در بیشتر جرایم مانند سرقت و نزاع برجسته و مشهود است، تصریح کرد: ما باید بتوانیم افراد آلوده و متجاهر به مواد مخدر را از سطح جامعه جمع آوری کنیم تا به مردم آسیبی وارد نشود.

سردار محمدرضا میرحیدری با اشاره به ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، افزود: لازم است دستگاه های اجرایی مرتبط با این ماده قانونی رسالت های خود را به‌طور کامل انجام دهند.

بر اساس ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان به مواد مخدر و روان‌گردان و متجاهر به اعتیاد با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند. 

وی در این جلسه خواستار شد: تا زمانی‌که اقامتگاه موقت فدک در اصفهان فعال شود از مرکز نگهداری بی خانمان‌ها برای پذیرش موقت افراد معتاد متجاهر استفاده شود و ظرفیت آن افزایش یابد.

سردار همچنین بر ساماندهی برخی از معابر شهری توسط شهرداری اصفهان به‌منظور جلوگیری از ایجاد فضای مناسب برای تجمع و مخفی شدن معتادان و بروز آسیب های اجتماعی در آنها تاکید کرد.

محسن انصاری رییس مرکز خیریه پایان کارتن‌خوابی اصفهان نیز در نشست، خواستار ارائه امکانات و کمک‌هایی برای افزایش ظرفیت مرکز نگهداری بی خانمان‌ها شد و گفت: این مرکز در هشت سال گذشته تاکنون حدود پنج هزار نفر را پذیرش کرده اما در زمان حاضر به‌دلیل شرایط ناشی از کرونا ناچار به کاهش ظرفیت به منظور رعایت موازین بهداشتی شده است.

همچنین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در این نشست با اشاره به اینکه ۵۰۰ واحد صنفی عطاری مشغول به کار در استان داریم، گفت: ۴۰۰ واحد دارای مجوز و یکصد واحد دیگر در شرف صدور پروانه کسب هستند.

ایرج موفق با اشاره به نظارت‌هایی که بر این واحدها در زمینه تخلف گرانفروشی و صنفی صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به اینکه ممکن است برخی دانه‌ها و مواد گیاهی در زمینه مواد مخدر مورد استفاده قرار گیرد و نه درمانی و خوراکی، لازم است این واحدهای صنفی مجوز صلاحیت فوق العاده از نظر تعهد و فنی نسبت به سایر واحدها را دریافت کنند.

وی خواهان فعال شدن مجدد گشت‌های مشترک بازرسی بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و اداره اماکن برای نظارت بیشتر بر عطاری‌ها شد.

سرهنگ غلامحسین صفری رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی اصفهان نیز در این جلسه گفت: در مواردی داروهایی که در اختیار مراکز ترک اعتیاد قرار می گیرد سر از برخی از عطاری‌ها در می‌آورد و با چندین برابر قیمت واقعی به فروش می‌رسد که این موضوع باید پیگیری شود.

علی اصفهانی دادستان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در اجرای ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر کمبودهایی وجود دارد، تاکید کرد: برای واحدهای عطاری نیز باید بازرسی این صنف فعال شود.

استان اصفهان از نظر شیوع اعتیاد در رتبه ۲۳ کشور قرار دارد.

در سال ۹۹ بیش از ۱۷ هزار نفر از عوامل قاچاق و توزیع مواد مخدر در این استان دستگیر و بیش از هفت هزار و ۶٠٠ معتاد جمع‌آوری شدند.

برچسب‌ها اصفهان ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداری اصفهان اصفهان ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداری اصفهان مبارزه با مواد مخدر اصفهان نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان