Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:16:39 GMT

تشکیل کارگروهی برای آموزش طرح پایانه‌های فروشگاهی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۶۵۵۸

تشکیل کارگروهی برای آموزش طرح پایانه‌های فروشگاهی

دبیر کل اتاق اصناف ایران اظهارکرد: یکی از مسائل مهم در اجرای طرح پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مساله آموزش است که در این راستا کارگروه مشترکی برای برنامه ریزی آموزشی و اجرای فرآیندهای آموزشی این طرح در دست اقدام و برگزاری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اتاق اصناف ایران، در نشست  بررسی طرح پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان محمد باقر مجتبایی دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به اجرای طرح پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۰ می بایست اجرایی می شد، که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های اجرایی آن که بخشی از آن باید توسط بانک مرکزی و شبکه بانکی فراهم می‌شد و همین طور شناسایی کارت خوان ها و انتخاب شرکت های معتمد و مساله آموزش، اجرایی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طی دوسال اخیر سازمان امور مالیاتی به دلیل شرایط کرونایی نتوانست دوره های آموزشی این طرح را برگزار کند و طی مذاکره ای که با وزارت اقتصاد دولت قبل داشتیم برای اجرای این طرح زمان گرفتیم تا شرایط و زیرساختهای لازم این قانون فراهم شود.

دبیر کل اتاق اصناف ایران اظهارکرد: یکی از مسائل مهم در اجرای این قانون مساله آموزش است که در این راستا کارگروه مشترکی برای برنامه ریزی آموزشی و اجرای فرآیندهای آموزشی این طرح در دست اقدام و برگزاری است.

در ادامه این نشست کوروش محمدی رئیس اداره تنظیم و مقرارت قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای این طرح نیاز به همکاری و همراهی اتاق اصناف ایران دارد و بحث آموزش در اولویت برنامه های سازمان امور مالیاتی قرار دارد و وهله اول می بایست آموزش و فرهنگ سازی لازم انجام شود.

رئیس اداره تنظیم و مقرارت قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان تصریح کرد: نوع و نحوه اجرای آموزش در اجرای طرح پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان بسیار اهمیت دارد و پارامترهایی چون شناخت مخاطبان، منطقه آموزشی، رسته های شغلی، سن و میزان تحصیلات و …. باید در بحث آموزش لحاظ شود.

محمدی افزود: در اجرای بحث آموزش علاوه بر در نظر گرفتن پارامترها، بهره گیری از اساتید صنفی برای برگزاری کلاس های آموزشی اهمیت بالایی دارد و عملکرد و بازخورد بهتری را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح آموزش پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امورمالیاتی و اتاق اصناف ایران و شرکت های طرف قرارداد باید به صورت منسجم عمل کنند و نوع آموزش ها بسیار مهم است و سازمان امور مالیاتی آمادگی لازم برای همکاری در برگزاری کلاس های آموزشی این طرح دارد و امیدوار هستیم که با همکاری اتاق های اصناف بهترین عملکرد را در این طرح داشته باشیم.

گفتنی است نشست بررسی طرح پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان با حضور محمدباقر مجتبایی دبیر کل اتاق اصناف ایران، کوروش محمدی رئیس اداره تنظیم و مقرارت قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان، دکترغریب معاونت مرکز تنظیم و مقرارت قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان و محمدرضا جعفریان، حمیدرضا رستگار و عبدالحسین کولجی مشاوران مالیاتی اتاق اصناف ایران در اتاق اصناف ایران برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پایانه فروشگاهی سازمان امور مالیاتی آموزشی این طرح اتاق اصناف ایران طرح پایانه اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۶۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است که ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه شورای برنامه ریزی (معاونین) دادگستری کرمان اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آنها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

رییس کل دادضمن قدردانی از دستورات ۲۲ گانه ریاست قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی، قضات و کارمندان عدلیه در سراسر کشور، افزود: بایستی در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست قوه قضاییه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضاییه در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

رییس شورای قضایی استان کرمان از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در خصوص اجرای طرح نور قدردانی نمود و گفت:دستگاه قضایی حامی آمران به معروف وناهیان از منکر است و خوشبختانه مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته اند و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی افراد به قانون احترام گذاشته اند.

حجت الاسلام حمیدی گفت:ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری