Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر علوم در پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس تاکید کرد: دفاع مقدس زنده‌ترین حدیث «همدلی و هم‌زبانی» ملت همیشه در صحنه این سرزمین است که سالیان بسیار است به یُمن حضور ایثارگران آن حماسه، آن را باز آفریده‌اند و جهان را به تماشای آن غیرتِ عظمت‌آفرین تعارف کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، متن پیام دکتر زلفی‌گل به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ الَّذینَ آمَنوا وَالَّذینَ هاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ أُولٰئِکَ یَرجونَ رَحمَتَ اللَّهِ ۚ وَاللَّهُ غَفورٌ رَحیمٌ (سوره بقره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیه 218)
"آنان که به دین اسلام گرویدند و از وطن خود هجرت کرده و در راه خدا جهاد نموده‌اند، اینان امیدوار و منتظر رحمت پروردگار باشند که خداوند بخشاینده و مهربان است. "
بی‌شک هشت سال دفاع مقدس سند عزت و سربلندی تاریخ ملت ما در برابر هجوم بی‌رحمانه و ناجوانمردانه دشمنان است. سند افتخاری که از آموزه‌های اسلامی به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت در مکتب عاشورا مایه گرفته و مردمان این سرزمین با تقدیم هزاران شهید و جانباز روایت گرصدیق ملتی گردند که خاک پاک سرزمین خود را به جوهر جان پاس داشتند.
دفاع مقدس زنده‌ترین حدیث «همدلی و هم زبانی» مردمان این سرزمین است که صحنه‌ی آزادی آن، باشکوه‌ترین صحنه‌ای است که سالیان بسیار است که به یمن حضور ایثارگران آن حماسه، آن را بازآفریده اند و جهان را به تماشای آن غیرتِ عظمت آفرین تعارف کرده‌اند.
حدیث هشت سال دفاع مقدس، مقاومت ملتی است که قله‌های سربلند ایثار و حماسه را در راه دفاع از کیان انقلاب و میهن اسلامی خویش در نوردیده است، حکایت ماندگار دلاوری شهیدان و شاهدانی است که با خون و جانشان سطر سطر تاریخ این مرز و بوم اسلامی را نگاشته‌اند.
پرچم این سرزمین هنوز، جز به نسیم یاد شهیدان نمی‌جنبد، شهیدانی که عطر بودن شأن از سطر سطر خاک این اقلیم خواندنی است. به شهادت تقویم، هر روزی، روز دفاع مقدس است که هشت سال، بر خاک پاک این سرزمین، خون ایثار باریده است. هشت سال فرصت کمی نیست برای مقاومت و ایثار و تسلیم نشدن!
دفاع مقدس، الفبای غیرت و عشق بود، ملکوتی که فرصت جان به دست آوردن بود نه جان از دست دادن، شهیدان دانشجویان این دانشگاه بودند، دانشگاه امروز من و شما که باید در آن الفبای غیرت و عشق بیاموزیم.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس، به ویژه شهدای آموزش عالی کشور، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرز‌های میهن اسلامی و جان‌فشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا… خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملت شهید‌پرور ایران اسلامی شادباش عرض می‌کنم.
خرسندم که در روز و روزگار نکوداشت هفته دفاع مقدس می‌توانم دست بر سینه بگذارم و با افتخار از حماسه آفرینی جانبازان، آزادگان، ایثارگران و صبر و استقامت خانواده معظم شهدا تقدیر و تشکر نمایم.
از خداوند متعال توفیق پاسداری از خون شهدا و رهروی راه آن عزیزان را برای خانواده بزرگ آموزش عالی کشور و همه ملت غیور ایران اسلامی مسئلت دارم.
محمدعلی زلفی‌گل
30 شهریور 1400

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دفاع مقدس هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اهتمام مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان افزود: این استان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید توجه به زیست بوم گیلان یک اصل در ساخت موزه دفاع مقدس باشد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

در این جلسه سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود برای تسهیل در بهره برداری این پروژه را بیان کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گیلان؛ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان و شهر رشت در حال ساخت است.

فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و سوم خرداد امسال توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با ۵ استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان‌های احداث شده در فاز اول هستند.

در فاز دوم و سوم نیز ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه احداث خواهند شد که در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسیده است.

بخشی از محوطه سازی فاز اول توسط شهرداری رشت ساخته شده و قرار است مابقی محوطه سازی نیز اجرا شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است