Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،دکتر علیرضا حریقی معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت کرمانشاه با بیان اینکه طرح نظام ارجاع یا پزشک خانواده در صندوق‌های بیمه همگانی سلامت اجرا می‌شود،گفت: بیمه سلامت با هدف توزیع عادلانه سلامت در اقشار جامعه این طرح را اجرایی می‌کند.

او اظهار داشت: در این طرح هر شهروند، یک پزشک مسئول دارد و در صورت نیاز، پزشک وی را به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد و پزشکان خانواده در تمام شهرستان‌ها به بیمه شدگان منتسب شده و در شهرستان کرمانشاه نیز اجرا می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حریقی افزود: بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت تاکنون صرفا از خدمات بخش دولتی بهره می‌گرفتند، اما با اجرایی شدن این طرح، تمام این بیمه‌شدگان می‌توانند با ارجاع توسط پزشک خانواده، از خدمات بخش غیردولتی نیز بهره‌مند شوند.

او ادمه داد: در شهرستان کرمانشاه تاکنون ۱۵۰ پزشک عمومی در سطح استان برای مشارکت در طرح پزشک خانواده اعلام آمادگی و ثبت نام کرده اندکه برای آن‌ها خانوار‌ها منتسب شده است وعقدقرارداد با پزشکانِ علاقه‌مند به مشارکت در این طرح ادامه دارد.

معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت کرمانشاه در ادامه، خصوص پرداختی به پزشکان افزود: باتوجه به جمعیت منتسب به هر پزشک، برای پزشکان عمومی هفت هزار و ۵۰۰ تومان و برای پزشکان متخصص ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت سرانه پرداخت می‌شود و هر بیمار در مراجعه به پزشک خانواده فقط ۶ هزار تومان را به عنوان هزینه ویزیت پرداخت خواهد کرد.

دکتر حریقی تاکید کرد: در این طرح بیمه شده حتما باید سیستم ارجاع را رعایت کند و اگر بیمه شده‌ای به مراکز دولتی و خصوص مراجعه کند، هزینه‌های درمانی وی آزاد محاسبه می‌شود.

او گفت: به منظور جلوگیری از تردد بیمه شدگان و شیوع بیماری کرونا، بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می‌توانند از خدمات غیرحضوری استفاده و با مراجعه به این سامانه به نشانی bimehsalamatiranian.ir نسخ الکترونیک تجویز شده را مشاهده کرده، دفترچه‌های بیمه را تمدید، مشخصات فردی و اطلاعات خانوار را ویرایش کنند و برای اطلاع از اعتبار بیمه نامه خود (دفترچه درمانی) کد دستوری#۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

گفتنی است: بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت پزشک خانواده هزینه های درمانی پزشک خانواده بیمه سلامت بیمه شدگان صندوق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند

ایسنا/خوزستان مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: افراد کم‌توان تحت پوشش بیمه سلامت علاوه بر پوشش بیمه‌ای ۵۹ خدمت توانبخشی می‌توانند متناسب با نوع بیماری خود از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز بهره‌مند شوند.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

 به گزارش ایسنا، وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

وی افزود: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع