Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، نشست مجمع عمومی سازمان ملل، دقایقی پیش با سخنرانی  آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد آغاز شد.

دبیر کل سازمان ملل در سخنرانی افتتاحیه هفتاد و ششمین دوره نشست های مجمع عمومی این سازمان در ابتدا به مسئله مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا پرداخت و گفت: «بیش از ۹۰ درصد از ساکنان کشور‌های آفریقایی، دوز اول واکسن کرونا را هم دریافت نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما اگرچه در آزمون عملی و آزمایشگا‌ها موفق شدیم، اما در این آزمون اخلاقی رد شدیم.»

گوترش افزود: کووید-۱۹ بزرگترین ظلم در تاریخ مانند تناقض در قدرت بین زنان و مردان را آشکار کرد. به تامین مالی بیشتر در مقابله با تغییرات آب و هوایی نیاز داریم و کشور‌ها باید سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار پرداخت کنند.

او در ادامه با اشاره به اینکه کرونا و بحران‌های آب و هوایی شکنندگی جوامع را نشان می‌دهد، گفت: «تغییرات آب و هوایی باعث بروز فجایع جهانی شده و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای تا قبل از سال ۲۰۳۰ تا ۱۶ درصد افزایش می‌یابد. اگر وعده‌ها تبدیل به واقعیت در زندگی انسان‌ها نشود، هیچ سودی ندارد.»

گوترش در ادامه ناآرامی‌ها در افغانستان، یمن و اتیوپی را باعث ناکامی تلاش‌ها برای صلح عنوان کرد و گفت: «باید برای تقویت تلاش‌ها جهت برقراری صلح در افغانستان تلاش کنیم و با ارائه کمک‌ها از زنان در آن کشور حمایت کنیم.»

دبیر کل سازمان ملل همچنین تاکید کرد که سران رژیم صهیونیستی و فلسطینی را به از سرگیری تلاش‌های صلح تشویق می‌کند.

او همچنین اعلام کرد که شکافی در جامعه جهانی وجود دارد که به همکاری‌های بین المللی ضربه می‌زند و مانع از آن می‌شود که شورای امنیت بتواند به وظایفش عمل کند.

گوترش همچنین خاطرنشان کرد: ما متعهد هستیم که کمک‌های بین المللی را برای امنیت و توسعه منطقه در مناطقی مانند یمن، لیبی و سوریه بسیج کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنتونیو گوترش سازمان ملل مجمع عمومی سازمان ملل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟

روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی ۷۵ روز گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش، در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده و موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با برنامه ریزی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب، دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است
  • مورایس: مراقبت ایرانی‌ها از جنبه‌های اخلاقی را تحسین می‌کنم
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام