Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی روز سه‌شنبه در نخستین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم که در آستانه «آغاز سال تحصیلی جدید» برگزار شد، با تأکید بر اهمیت نقش و جایگاه آموزش و پرورش در جامعه و تربیت نسل آینده ساز کشور، افزود: خدا را شاکریم که در آستانه آغاز سال تحصیلی،  اولین جلسه شورای عالی در دولت سیزدهم و هزارمین جلسه شورای عالی را که مصادف با یکصدمین سال شورای عالی است با حضور، رییس جمهور برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی افزود: همچنین از حمایت‌های رییس جمهور از نظام تعلیم و تربیت و رویکرد همه‌جانبه ایشان، برای زمینه‌سازی حضور دانش‌آموزان در مدارس، تشکر می‌کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش  با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از مهرماه گفت: زنگ آغاز سال تحصیلی « (زنگ مهر و مهربانی) و زنگ ایثار و مقاومت» و رسیدن فصل شکوفایی علم و دانش و خرد در بوستان تعلیم و تربیت با حضور رییس جمهور در روز شنبه سوم مهر به صدا درخواهد آمد.

وی، شورای عالی آموزش و پرورش را مرکز فرماندهی و اتاق فکر آموزش و پرورش دانست و گفت: این شورا سیاستگذاری، قانون‌گذاری و تنظیم‌گری نظام تعلیم و تربیت در همه بخش‌ها را بر عهده دارد.

وی افزود: مسائل مهم آموزش و پرورش و نیازهای آن از بخش‌های مختلف از مدرسه تا سطوح برنامه‌ریزی و عملیاتی دریافت شده و در قالب سیاست‌ها، اسناد، آیین‌نامه‌ها و اساسنامه‌ها زمینه فعالیت قانونی این بخش‌ها را مهیا می‌کند.

کاظمی ادامه داد: شورای عالی آموزش و پرورش به دلیل قدمت، سابقه و وجود شخصیت‌ها و صاحب‌نظران علمی، فرهنگی و اجرایی همیشه استقلال خودش را حفظ کرده و مصوبات این شورا از اصالت، استقلال و اتقان لازم برخوردار بوده است که نمونه بارز آن سند تحول بنیادین، زیر نظام‌های سند و اهداف دوره‌های تحصیلی است که جا دارد از حضور فعال یکایک اعضاء در تمام جلسات شورا صمیمانه تشکر نمایم.

کاظمی با اشاره به اینکه امروز،  یکصدمین سال شورای عالی آموزش و پرورش است، بیان کرد: از آنجایی‌که تحقق سند تحول بنیادین، مهم‌ترین مأموریت نظام تعلیم و تربیت و میثاق ملّی و پیمان مدیران تعلیم و تربیت با دولت، مردم، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و آرمان‌های نظام است؛ لازم است در اولین جلسه گزارشی کوتاه از اقدامات آموزش و پرورش در حوزه اجرایی سند در طول سال‌های گذشته ارائه شود.

وی افزود: همچنین، از آنجایی‌که آموزش و پرورش یک دستگاه فراملی و فرابخشی است و با همه دستگاه‌ها مأموریت های مشترک دارد؛ ما آمادگی داریم تا علاوه بر اقدامات صورت گرفته به عنوان وظیفه ملی، ظرفیت های بیشتری از آموزش و پرورش را در خدمت اعتلای فرهنگ، ارزش‌ها، آرمان های جامعه قرار دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، در پایان گفت: بدون مشارکت و حمایت دستگاه‌ها نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم.

برچسب‌ها شورای عالی آموزش‌ و پرورش بازگشایی مدارس مدرسه آنلاین آموزش غیرحضوری وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم دانش‌آموزان پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای عالی آموزش و پرورش بازگشایی مدارس مدرسه آنلاین شورای عالی آموزش و پرورش بازگشایی مدارس مدرسه آنلاین آموزش غیرحضوری وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم دانش آموزان شورای عالی آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش آغاز سال تحصیلی تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در گردهمایی اساتید، کارکنان و دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فرهنگیان استان، ضمن گرامیداشت هفته و روز معلم، اظهار داشت: همانطوری که نمی‌توان حق پدر و مادر را ادا و با آنان تسویه حساب کرد، حق معلم هم همینطور است، حق شهدا هم همین است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: نظرم این است که در دانشگاه‌ها همچون آموزش و پرورش انجمن اولیا مربیان باید باشد، نورچشمی‌های آینده ایران فرزندان خانواد‌ه‌های ایثارگر هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، اعلام کرد: یادگاران شهدا همچون شهیدان باید مملکت را روشن کنند، شهدا باید جایگزین فیزیکی (نیروی انسانی) داشته باشند، باید نسل اضافه کنیم، ما مشکل پیری جمعیت از آسیب‌های مهم آینده ایران است، باید فرهنگ‌سازی شود ازدواج در سن و سال مناسب، فرزندآوری در سن مناسب انجام شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: دومین جایگزین شهدا جایگزین ارزشی است، آزادی، عزت، شرافت، عشق به خدا، اهل بیت (ع)، ایثار، فداکاری، صداقت، سلامت و ... باید در جامعه موج بزند که اینها از یادگار شهداست.

این مسئول عنوان کرد: امیدواریم جسم و روح خانواده‌های شهدا با عبادت گره بخورد، این سنگرنشینان در سنگر عبادت بودند، نماز شب و نماز اول وقت را فراموش نمی‌کردند، دانشجویان ما هم باید در همین سنگر حضور پیدا کنند.

وی اعلام کرد: مدارس دولتی ضعیف، هزینه‌های تعلیم و تربیت روی دوش خانواده‌ها، آنوقت به بعد تربیتی و ارزشی، نماز، دغدغه‌های شهدا چقدر توجه می‌شود؟ دانشگاه فرهنگیان خودش باید تقویت شود، همان چند سالی که تربیت معلم تعطیل شد در واقع خیانت بود، برون‌سپاری تعلیم و تربیت به مدارس غیرانتفاعی که مثل قارچ بی‌در و دروازه روئیده شده خودش یک خطا و اشتباه بود، 

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟