Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@18:09:21 GMT

اظهارات امیر قطر در نشست سازمان ملل درباره ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۸۵۹۸

اظهارات امیر قطر در نشست سازمان ملل درباره ایران

به نقل از شبکه الجزیره، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سخنرانی امروز خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: اپیدمی کرونا نقاط ضعف در نظام امنیت جمعی ما را نمایان ساخت.

وی افزود: قطر از ارائه کمک به نهادهای بین المللی دست اندرکار مبارزه با کرونا دریغ نکرده است.

امیر قطر تاکید کرد: سهیم شدن در راهکار مسالمت آمیز بحران‌ها و نزاع‌ها از اولویت‌های قطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلانیه العلا در راستای تجسم یافتن اصل حل اختلافات بر اساس همکاری و منافع مشترک بود.

شیخ تمیم ادامه داد: اختلافات جز با گفتگوی عقلانی مبتنی بر احترام متقابل حل نخواهد شد. ما در سال جاری شاهد موارد متعددی از اقدامات نقض کننده اسرائیل در قدس اشغالی و مقدسات اسلامی و مسیحی بودیم.

وی گفت: جامعه جهانی باید در راستای حل و فصل مسالمت آمیز و فراگیر و عادلانه مساله فلسطین حرکت کند.

امیر قطر در ادامه اعلام کرد: جامعه جهانی باید به مسئولیت خود در تحقق راهکار حل و فصل فراگیر در افغانستان حرکت کند. قطر از هیچ تلاشی در تخلیه هزاران نفر از افغانستان به عنوان یک وظیفه انسانی دریغ نکرد.

شیخ تمیم تاکید کرد: ما با شرکایمان تلاش خود را برای حفظ دستاوردهایی که در نشست دوحه محقق شد، به کار خواهیم بست. جامعه جهانی باید به افغانستان کمک کند و ادامه گفتگو با طالبان ضروری است.

وی گفت: بارها بر اهمیت شورای همکاری خلیج فارس و پایبندی ما به حل هر گونه اختلافی از طریق گفتگوی سازنده تاکید کرده‌ایم.

درباره ایران هم تاکید کرد: حل اختلافات و اختلاف نظرها با ایران جز با گفتگوی عقلانی مبتنی بر احترام متقابل میسر نخواهد شد.

وی درباره سوریه هم گفت: اهمال کاری درباره موضوع سوریه جایز نیست و جامعه جهانی باید در راستای تشدید تلاش‌ها برای پایان این بحران حرکت کند.

امیر قطر درباره لیبی هم اعلام کرد: تحولات مثبتی که طی سال جاری میلادی رخ داده است خوش بین کننده است. ما از همه طرف‌های لیبیایی می‌خواهیم که دستاوردهای به دست آمده را محقق کنند.

درباره بحران یمن هم گفت: جنگ در یمن به اوضاع انسانی فاجعه باری منجر شده است. قطر تنها راه خروج از بحران یمن را گفتگو بر اساس طرح خلیج فارس می‌داند./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران امیر قطر جامعه جهانی امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) استوری خاص احمدرضا عابدزاده برای قهرمانش

احمدرضا عابدزاده حتی اگر سال‌ها در فوتبال نباشد باز هم چهره‌ای فراموش نشدنی برای فوتبالدوستان ایرانی است. سنگربان اسبق استقلال پرسپولیس و تیم ملی البته یک مزیت ویژه هم در فوتبال ایران دارد و تنها ملی پوش ما در تمام تاریخ ادوار تیم‌های ملی به حساب می‌آید که علاوه بر خودش، پسرش نیز به جام جهانی رفته است و امیر عابدزاده فرزند برومند احمدرضا  را در ۲ جام جهانی روسیه و قطر دیده‌ایم. 

احمدرضا عابدزاده روز پنجشنبه با انتشار عکسی از خودش و پسرش در کنار یکدیگر، تولد امیر را به او تبریک گفت و در توصیف پسر فوتبالیستش نوشت: امیرم، تولدت مبارک قهرمان من.

 

منبع:خبرورزشی 

دیگر خبرها

  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • استوری احمدرضا عابدزاده برای قهرمانش
  • (عکس) استوری خاص احمدرضا عابدزاده برای قهرمانش
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی