Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@22:49:24 GMT

افشای مشخصات اصلی گوشی iQOO Z5

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۸۸۳۶

افشای مشخصات اصلی گوشی iQOO Z5

فرارو- iQOO Z5 جدیدترین گوشی هوشمند ساخت شرکت چینی iQOO است که در طی هفته های جاری شاهد چندین نشت درباره برخی مشخصات اصلی آن بوده اما اخیراً یک افشاگر مطرح و مورد اعتماد دنیای فناوری توانسته به مشخصات و ویؤگی های کلی این دستگاه دست یابد و آن در فضای اینترنت منتشر کند.

به گزارش فرارو، گوشی هوشمند iQOO Z5 قرار است در تاریخ پنجشنبه 23 سپتامبر (یکم مهر ماه) در کشور چین رونمایی شود و چند روز بعد، در تاریخ 27 سپتامبر (5 مهر ماه) به بازارهای هند نیز راه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از رونمایی رسمی این تلفن همراه، شرکت سازنده به تدریج برخی از مشخصات اصلی iQOO Z5 را منتشر می کرد اما در عین حال شایعات فراروانی نیز درباره آن مطرح بود. اکنون یک افشاگر مورد اعتماد چینی که سابقه درخشانی در ارائه مشخصات تعدادی از گوشی های هوشمند دارد، مدعی است که به مشخصات اصلی این دستگاه دست یافته و آن ها را به اشتراک گذاشته است.

مشخصات گوشی هوشمند iQOO Z5

به گفته این افشاگر چینی که از نام او بی خبریم، IQOO Z5 دارای یک صفحه LCD است که وضوح تصویر Full HD+ را با 2400 در 1080 پیکسل، نرخ تازه سازی 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز را ارائه می دهد. همچنین ما از طریق یکی از تیزرهای رسمی این گوشی مطلع هستیم که این دستگاه برای دوربین سلفی خود مجهز به سوراخ پانچ مرکزی است. در این میان، شرکت سازنده نیز قبلاً تأیید کرده است که دستگاه مجهز به چیپست Snapdragon 778G ، RAM LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 خواهد بود.

افشاکننده چینی ادعا می کند که این تلفن هوشمند ممکن است در نسخه های 8 یا 12 گیگابایت رم و گزینه های ذخیره سازی 128 یا 256 گیگابایت عرضه شود. iQOO Z5 دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که می تواند از شارژ سریع 44 واتی پشتیبانی کند. برای عکس های سلفی این گوشی هوشمند، ممکن است یک دوربین جلویی 16 مگاپیکسلی داشته باشد و پنل عقب آن نیز مجهز به یک دوربین سه گانه شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی (Samsung GW3) به همراه یک لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو خواهد بود.

این افشاکننده چینی همچنین ادعا کرد که iQOO Z5 ممکن است دارای محافظ گوریلا گلس 5 در جلو، پلی کربنات AG در عقب و قاب میانی آلیاژ آلومینیوم باشد. این گوشی ویژگی های دیگری مانند اسکنر اثر انگشت رو به رو، سیستم عامل اندروید 11 مبتنی بر iQOO UI ، Hi-Res Audio ، Hi-Res Audio Wireless ، موتور روتور و خنک کننده VC برای دفع گرما را ارائه می دهد. این گوشی در تاریخ 23 سپتامبر (یکم مهرماه) در کشور چین معرفی و عرضه خواهد شد.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

منبع: فرارو

کلیدواژه: گوشی iQOO Z5 مشخصات اصلی گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار

فرارو- ردمی A۲ پلاس در دسته ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار قرار می‌گیرد و فروشنده‌های موبایل آن را با ۶۴ گیگ فضای حدود چهار میلیون می‌فروشند.

گلکسی A۰۵s که جزو گوشی‌های جدید سامسونگ است، با همین فضای ذخیره‌سازی چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود و خرید A۱۵ سامسونگ نزدیک شش میلیون آب می‌خورد.

آیفون ۱۳ پرو مکس در طرف مقابل گرانقیمت‌ترین گوشی فعلی بازار است و در یکسری از مغازه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی تا مرز ۱۳۵ میلیون قیمت خورده است.

پوکو X۶ پرو شیائومی را این وسط می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار بدانیم. ۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد و رقیبی بریا میان‌رده‌های گردن‌کلفت سامسونگ محسوب می‌شود.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

مدل

قیمت

گلکسی A15 نسخه 128+4

شش میلیون تومان

گلکسی A05s نسخه 64+4

چهار میلیون و 850 هزار تومان

گلکسی A54 نسخه 256+8

16 میلیون و 800 هزار تومان

گلکسی A55 نسخه 256+8

22 میلیون و 500 هزار تومان

گلکسی A34 نسخه 128+8

11 میلیون تومان

گلکسی A35 نسخه 256+8

16 میلیون تومان

گلکسی S24 اولترا نسخه یک ترابایت

95 میلیون تومان

ردمی نوت 13 4G نسخه 256+8

هشت میلیون و 900 هزار تومان

ردمی نوت 13 پرو پلاس نسخه 512+16

23 میلیون تومان

ردمی A2 پلاس نسخه 64+3 گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی  A3 نسخه نسخه 128+4

پنج میلیون و 400 هزار تومان

ردمی 13C نسخه 256+8

شش میلیون و 300 هزار تومان

پوکو X6 پرو نسخه نسخه 512+12

17 میلیون و 250 هزار تومان

آیفون 13 نسخه 128 گیگ پارت‌نامبر CH

41 میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZAA

135 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • مدل «ددپول» گوشی پوکو F6 می‌سازد؟
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • گوشی اوپو A3 چه مشخصاتی دارد؟