Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور کشورمان در دومین جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجموعه و منظومه فکری و نظری مقام معظم رهبری درباره وظایف شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استخراج شده و عملکرد شورا با آن تطبیق داده شود.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دومین جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و اعضا مباحث جلسه قبل برای ایجاد تحول در عملکرد و جایگاه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری به عنوان معمار و امام راحل به عنوان بنیان‌گذار شورا ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه محور مباحث جلسه ایجاد تحول در عملکرد شورا و حرکت از وضعیت فعلی به سمت وضعیت مطلوب است، گفت: هدف مباحث مطرح شده این است که مجموعه و منظومه فکری و نظری مقام معظم رهبری درباره وظایف شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از اظهارنظر‌ها و ابلاغ‌های مکتوب و رسمی ایشان استخراج شده و بعد ببینیم که فعالیت‌ها و اقدامات شورا چقدر با این شرح وظایف مطابقت دارد.

آیت‌الله رئیسی همچنین در ابتدای این جلسه گزارشی از سفر خود به تاجیکستان و شرکت در اجلاس شانگ‌های بیان و خاطرنشان کرد: مهمترین دستاورد این سفر عضویت رسمی کشورمان در سازمان شانگ‌های بود که ایران را به زیرساخت‌های اقتصادی آسیا وصل کرد. علاوه بر این عضویت در سازمان شانگ‌های ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی نیز برای کشور فراهم می‌کند.

رئیس جمهور به دیدار‌های خود با سران کشور‌های همسایه و منطقه اشاره و تصریح کرد: مشکلاتی در روابط ایران با برخی کشور‌های همسایه وجود داشت که در این دیدار‌ها توافق کردیم مشکلات حل شود و فصلی نوین را در روابط پایه‌گذاری کنیم. این دیدار‌ها به نوعی نقطه عطفی برای گسترش ارتباطات منطقه‌ای ایران خواهد بود که از اصول سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

رئیسی با بیان اینکه در این دیدار‌ها استفاده از ظرفیت ارزشمند بندر چابهار به دفعات مطرح شد، خاطرنشان کرد: بندر چابهار ظرفیت بسیار بالایی در توسعه ارتباطات منطقه‌ای و جهانی و زمینه‌های بسیار خوبی در راستای همکاری‌های منطقه‌ای و به ارمغان آوردن رشد و رونق اقتصادی برای کشورمان و دیگر کشور‌های منطقه دارد.

رئیس جمهور گفت: با توجه به عضویت ایران در سازمان شانگ‌های و با تلاش برای فعال‌تر شدن بندر چابهار، به راحتی می‌توانیم سهم ایران در تجارت منطقه را بیش از ۲ برابر افزایش دهیم.

در جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی امامی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور جایگزین موالی‌زاده شد.

بیشتر بخوانید: آیت‌الله رئیسی: شورای عالی آموزش و پرورش از حاشیه خارج شده و وارد متن شود/ تاکید بر ضرورت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش

انتهای پیام/

برچسب ها: آیت الله رئیسی شورای عالی انقلاب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله رئیسی شورای عالی انقلاب شورای عالی انقلاب فرهنگی آیت الله رئیسی رئیس جمهور دیدار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۹۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در مازندران گفت: آزمون دانشگاه فرهنگیان، سال آینده در دفترچه و تاریخی مجزا از سایر آزمون‌های سراسری برگزار می‌شود.

سید جلال موسوی خطیر با بیان اینکه یکی از راهبرد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب معلمان با استعداد معلمی است ، افزود: ظرفیت امسال دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه آزمون دانشگاه فرهنگیان، امسال همزمان با آزمون سراسری و با ارائه دفترچه سوالات مجزا برگزار شد افزود:از پذیرفته شدگان آزمون دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه و تست‌های شخصیتی و روان سنجی نیز به عمل می آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، استقبال داوطلبان از آزمون دانشگاه فرهنگیان را چشمگیر دانست و خاطرنشان کرد: به همین منظور از سال آینده آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد