Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:16:27 GMT

تولیدکنندگان موظف به رعایت قیمت مصوب تخم‌مرغ هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۹۲۲۸

تولیدکنندگان موظف به رعایت قیمت مصوب تخم‌مرغ هستند

سخنگوی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نتایج نشست امروز این کارگروه در محل استانداری گفت: ضروری است تخم مرغ با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۶۹ هزار ریال از سوی تولیدکنندگان تامین و وارد بازار شود.

علی غفوری مقدم افزود: براین اساس تا زمانی که قیمت جدید تخم مرغ از طریق نهادهای مرتبط با این موضوع اعلام نشود، تولیدکنندگان ملزم به رعایت قیمت مصوب هستند و باید به سرعت تخم مرغ را وارد کل شبکه عرضه نمایند، دیگر شبکه خاص و محدودی برای تخم مرغ وجود ندارد و با متخلفان از رعایت قیمت مصوب این کالا برخورد قانونی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص نانوایی ها نیز گفت: پس از تغییر قیمت مصوب نان، شرایط نانوایی ها در استان بویژه در مشهد بهتر شده است اما اقدامات نظارتی در خصوص رعایت قیمت و اجتناب از عرضه خارج از شبکه آرد، تداوم دارد بویژه برای نانوایی هایی که با عنوان نانوایی آزاد و جدید قصد فعالیت دارند، باید سریعا نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که اتحادیه نانوایان براساس رای دیوان عدالت اداری می تواند برای عده ای از متقاضیان راه اندازی نانوایی، پروانه کسب صادر کند، مقرر شد این موضوع بررسی شده و مکاتبات لازم با دستگاه های اجرایی مرتبط انجام گیرد تا ابهامات در ارتباط با نحوه فعالیت واحدهای جدید، نحوه تامین آرد و قیمت نان هر چه سریعتر رفع شود زیرا این مساله باعث بروز تخلف و خروج آرد از شبکه نانوایی یارانه ای و نیمه یارانه ای می شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: موضوع دیگر مطرح شده در نشست کارگروه تنظیم بازار، ضرورت نظارت بر شهریه مدارس و قیمت گذاری نوشت افزار و البسه دانش آموزی بود که مقرر شد این موضوع در نشست بعدی کارگروه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان مورد بررسی قرار گیرد، با این حال بازرسی و نظارت ویژه توسط سازمان صمت، اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان نوشت افزار بر این اقلام از سر گرفته و تشدید می شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بعضا دیده شده است که بین قیمت فروش کالا از سوی عاملان فروش و قیمت تعیین شده برای مصرف کننده فاصله وجود دارد که این به نحوه نرخ گذاری واحدهای تولیدی بر روی محصولاتشان بازمی گردد.

غفوری مقدم افزود: در نشست کارگروه تنظیم بازار استان مقرر شد کمیته کارشناسی متشکل از نمایندگان برخی دستگاه های اجرایی، نرخ گذاری محصولات کارخانه ها را مورد بررسی قرار داده و مکاتبه ای با انجمن کارخانجات مواد غذایی و سایر انجمن های مرتبط انجام دهند تا بر رعایت دستورالعمل نرخ گذاری در واحدهای صنعتی و اعمال سودهای قانونی در واحدهای صنفی تاکید شود.

وی اظهار داشت: البته کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی بر اولویت قرار دادن بررسی این موضوع و بهره گیری از تشکل های بخش تولید و شبکه توزیع برای ساماندهی به این وضعیت تاکید داشت.

سخنگوی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: خوشبختانه با گزارشی که مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در این نشست ارایه دادند، وضعیت خرید و ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان روند مطلوبی دارد و ذخایر گندم، شکر و برنج نیز مطلوب است.

غفوری مقدم افزود: هم اینک شکر تولیدی کارخانه های داخل خراسان رضوی به تدریج در حال ورود به بازار است و شرایط مناسب تری برای این کالا در روزهای آینده به وجود خواهد آمد.

وی در خصوص کنترل قیمت حبوبات در بازار گفت: کارگروه تنظیم بازار استان مصوب کرد که از ظرفیت بخش خصوصی و سازمان تعاون روستایی برای عرضه حبوبات به قیمت مناسب در بازار بهره گرفته شود به نحوی که سازمان تعاون روستایی اقلامی را از محل حبوبات داخلی تامین و وارد بازار کند، از ظرفیت واردکنندگان نیز برای تامین عدس و برخی اقلام دیگر حبوبات به منظور تامین نیاز بازار و تعدیل قیمت ها بهره گرفته شود.

سخنگوی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: در این نشست بر تداوم اجرای طرح تشدید نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی تا تثبیت قیمت ها در بازار تاکید شد که از ۲ هفته قبل با دستور استاندار در استان آغاز شده بود و دستاوردهای خوبی در برخورد با تخلفات از جمله تعطیلی واحدها و نصب پرده بر سردر آنها داشت.

برچسب‌ها مشهد حبوبات قیمت کالا تخم مرغ ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد حبوبات قیمت کالا مشهد حبوبات قیمت کالا تخم مرغ ستاد تنظیم بازار کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی خراسان رضوی گفت رعایت قیمت قیمت مصوب تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، به ۴۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۹۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۸۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۸ هزار تومان افزایش قیمت به ۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۲۰ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۶ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران