Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:47:54 GMT

جزییات پیش‌فروش اتوبوس‌های اربعین برای بازگشت زائران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۹۶۷۱

جزییات پیش‌فروش اتوبوس‌های اربعین برای بازگشت زائران

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت زمینی زائران از مرز مهران صورت گرفته است و زوار می‌توانند از هم اکنون بلیت اتوبوس را برای مقصد خود خریداری کنند.

داریوش باقر جوان در گفت‌وگو با ایسنا درباره چگونگی بازگشت زمینی زائران از طریق مرز مهران اظهار کرد: هم اکنون امکان پیش فروش بلیت اتوبوس برای بازگشت زائران فراهم شده و همه زوار می‌توانند از طرق مختلف برای بازگشت خود به کشور، بلیت اتوبوس را پیش‌خرید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای حمل‌ونقل جاده‌ای و جابه‌جایی زوار از طریق اتوبوس نداریم، افزود: زائران برای هماهنگی بیشتر، تاریخ و ساعت بازگشت خود را باید با شرکت حمل‌ونقل مورد نظرشان هماهنگ کنند و برآورد ما این است که حتی اگر ۶۰ هزار نفر زائر ایرانی هم بخواهند برای بازگشت از اتوبوس استفاده کنند، در سه روز مختلف، روزانه ۷۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم که هیج مشکلی نداریم و برنامه‌ریزی لازم برای آن انجام شده است چرا که در سال‌های گذشته حدود ۱۲ هزار اتوبوس را برای بازگشت زوار برنامه‌ریزی کردیم و اربعین میلیونی را پشت سر گذاشتیم.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در این راستا به همه استان‌های همجوار فراخوان زدیم و با سازمان هواپیمایی کشوری رایزنی‌هایی کرده‌ایم تا اطلاعات زواری که بلیت خریداری کرده و به عراق رفته‌اند را در اختیار ما قرار دهند چرا که در این صورت برنامه‌ریزی برای آن‌ها بسیار راحت‌تر می‌شود و می‌توانیم مبداء و مقصد آن‌ها را مشخص کنیم.

باقرجوان گفت: در منطقه مهران دو پایانه مرزی داریم که یکی از آن‌ها پایانه برکت و در پنج کیلومتری مرز است و در ایام پرتقاضا و زائران میلیونی از آن استفاده کردیم اما در شرایط کنونی و با محدودیت ۶۰ هزار نفری زوار، در صددیم تا بتوانیم زائران ایرانی را از همان پایانه مرزی مهران مستقیما به مقاصدشان برسانیم. در همین راستا اتوبوس‌ها را در استان‌های مختلف تقسیم بندی کردیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای بازگشت زوار از عراق به کشور آیا پروتکل بهداشتی جدیدی رعایت خواهد شد یا خیر؟ اعلام کرد: تا کنون پروتکل جدیدی ابلاغ نشده و خواسته صنف هم این است که مانند شرکت‌های هواپیمایی بتوانند با توجه به واکسینه بودن زوار از ۱۰۰ درصد ظرفیت اتوبوس برای جابه‌جایی آن‌ها استفاده کنند اما پروتکل‌های بهداشتی دیگر مانند غربالگری زوار در مرز و استفاده از ماسک در اتوبوس انجام خواهد شد. این مسئله را از طریق دفتر حمل و نقل و ترانزیت به ستاد مرکزی اربعین انتقال داده‌ایم و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد: ناظران سازمان راهداری در روزهای بازگشت زوار به کشور در مرز مهران مستقر خواهند شد و نظارت‌ها به گونه‌ای است که اجازه هیچ تخلفی را نخواهیم داد اما اگر زائری با تخلفی به صورت موردی مواجه شد می‌تواند سازمان راهداری را از طریق سامانه تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ مطلع کند تا با متخلفان احتمالی برخورد کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعين حسيني اربعین 1400 اتوبوس بازگشت زائران کربلا به ایران حمل ونقل جاده ای سازمان راهداری برنامه ریزی برای بازگشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی