Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ده‌ها معترض در نخستین روز از برگزاری هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل مقابل مقر این سازمان در شهر نیویورک تجمع کردند و خواستار آن شدند که آمریکا به دخالت‌های نظامی خود در سراسر جهان پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» این تجمع در حالی آغاز شد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای سخنرانی در سالن اجتماعات وارد شد و معترضان خواستار توقف استفاده از نیروی نظامی و توقف استفاده از حملات هواپیماهای بدون سرنشین شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تظاهرات مقابل مقر سازمان ملل با نظارت پلیس آغاز شد. معترضان تابلوهایی با عناوین «حملات هواپیماهای بدون سرنشین کودکان را می‌کشد» و همچنین «اجازه دهید افغانی‌ها و هائیتی‌ها وارد آمریکا شوند» در دستان خود داشتند.

هفته گذشته، پنتاگون گزارش‌ها مبنی بر حمله هواپیماهای بدون سرنشین خود در کابل و کشته شدن  10 غیر نظامی که هفت نفر از آنها کودک بودند را تایید کرد. پدر دختر سه ساله‌ افغانستانی که در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا کشته شد، گفته است که عذرخواهی کافی نیست و واشنگتن باید قاتلان دخترش را مجازات کند.

پدر «ملیکا احمدی»، دختر خردسال کشته شده افغانستانی گفت: «مقام‌های آمریکایی با هیچ یک از اعضای خانواده وی صحبت نکرده‌اند و اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند ببینند که کودکان بی گناهی نزدیک ماشین و داخل ماشین وجود دارد. هر کس این کار را کرد باید مجازات شود. این درست نیست.»

مصاحبه‌ها و کلیپ‌های ویدئویی جمع‌آوری شده  از سوی  روزنامه نیویورک‌ تایمز  نیز نشان داده که حمله پهپادی منجر به کشته شدن امدادگری شد که هیچ‌گونه وابستگی و ارتباطی با داعش که مسئولیت حمله‌ به اطراف فرودگاه کابل را برعهده گرفت و در آن ۱۳ نظامی آمریکایی نیز کشته شدند، نداشت.

طی روزهای گذشته نیز تظاهرات‌کنندگان مقابل سفارت آمریکا در آتن پایتخت یونان تجمع کردند و پرچم‌های آمریکا و ناتو را آتش زدند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل آمریکا تظاهرات نیویورک تظاهرات ضد آمریکایی دخالت نظامی هواپیماهای بدون سرنشین کشته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، دفتر رسانه ای کمیته های مقاومت فلسطین درباره ورود نیروهای خارجی در غزه به شدت هشدار داد.

در بیانیه کمیته های مقاومت فلسطین آمده است: ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره حضور نیروهایش در غزه یا ساحل آن به شدت هشدار داده و تاکید می کنیم که این نیروها هدفی مشروع برای ملت و مقاومت آن تبدیل خواهند شد.

کمیته های مقاومت فلسطین اعلام کردند: هر تحرکی از سوی هرکشوری یا هر نیرویی یا هر قیمومیتی بر ملت ما، سرنوشت آن شکست خواهد بود. آنچه دشمن صهیونیست نازی از طریق کشتار نتوانسته به آن برسد، دیگران هم نخواهند توانست راه به جایی ببرند.

گفتنی است که چند روز قبل روزنامه گاردین به نقل از یک منبع نزدیک به وزارت دفاع انگلیس ادعا کرده بود که دولت لندن در حال بررسی طرحی است که نیروهای این کشور را برای توزیع کمک‌های امدادی به غزه اعزام کند.

در صورت اجرای این طرح، سربازان انگلیسی وظیفه خواهند داشت تا کامیون‌های حامل کمک‌های امدادی را از اسکله غول‌پیکری که ارتش آمریکا قرار است احداث کند، اسکورت کنند. ساخت این اسکله به نوشته گاردین قرار است ماه آینده میلادی در شرق دریای مدیترانه تکمیل و سپس به سمت ساحل غزه رانده شود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است که نیروهای آمریکایی بعد از پایان پروژه مسئولیتی در قبال انتقال کمک‌ها به داخل غزه نخواهند داشت و بر همین اساس وزارت دفاع انگلیس در حال بررسی طرح مشارکت در این ماموریت است؛ طرحی که به گفته منبع نظامی گاردین به‌ دلیل چالش‌های موجود ممکن است به مرحله اجرا نرسد.

کد خبر 6091097

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • آب انبه کاملاً تازه بدون دخالت دست (فیلم)
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند