Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر نادر توکلی درباره وضعیت کرونا در استان تهران، گفت: در حال حاضر وضعیت تهران خوب است و روند بیماری در تهران رو به کاهش است. میزان مراجعات سرپایی هم نسبت به زمان پیک ۵۵ درصد کاهش یافته است.

رفع مشکل تخت بیمارستانی و آغاز تدریجی اعمال الکتیو

مرگهای کرونایی تهران ۲ رقمی شد

وی افزود: در عین حال وضعیت بیماری در تهران رو به کاهش است و میزان فوتی‌ها و تعداد بیماران بدحال هم کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آخرین آمارها تقریبا بستری روزانه‌مان ۱۴۰۰ مورد است، تعداد کل بیماران هم حدود ۶ هزار و ۳۰۰ نفر است و میزان مرگ هم به زیر ۱۰۰ آمده است و مرگ‌های کرونایی تهران چند روز است که دو رقمی شده است.  در عین حال مشکل تخت بیمارستانی هم نداریم و اعمال الکتیو بیمارستان‌ها هم به تدریج آغاز شده و خدمات جاری‌شان را به تدریج ارائه می‌دهند.

جزییات طرح ضربتی واکسیناسیون علیه کرونا در تهران

ورود بیمارستان‌ها به واکسیناسیون عمومی علیه کرونا

توکلی با بیان اینکه به طور کلی روند بیماری در تهران کاهشی شده است، درباره وضعیت واکسیناسیون علیه کرونا در تهران، گفت: یک طرح جهادی از امروز درباره واکسیناسیون در تهران آغاز می‌شود که بر اساس آن طی ۱۰ روز تقریبا به صورت مشخص و ضربتی واکسیناسیون تسریع پیدا می‌کند. بر همین اساس هم بیمارستان‌های مشخصی را هم در نظر گرفتیم تا واکسیناسیون در آن بیمارستان‌ها هم انجام شود که این طرح از امروز آغاز می‌شود.

وی گفت: متولی و هماهنگ‌کننده این طرح استانداری تهران به عنوان ستاد کرونای استان بوده است و تمام ظرفیت‌ نهادهای مختلف از جمله مراکز بهداشت، مراکز تجمیعی واکسیناسیون، بیمارستان‌ها و ... به کارگیری می‌شوند تا این طرح ضربتی را هم در شهرستان‌های اطراف تهران و هم در کلان‌شهر تهران داشته باشیم. در این طرح ضربتی، مراکز به صورت دو شیفت صبح و عصر فعالیت می‌کنند.

برای اطلاع از مراکز واکسیناسیون با ۶۰۷۰ تماس بگیرید

توکلی درباره تعداد مراکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون در تهران نیز گفت: در عین حال مراکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون هم از سوی سامانه بهداشت اعلام شده است. در عین حال مردم می‌توانند با شماره  ۶۰۷۰ تماس گرفته و از مراکز واکسیناسیون ۲۴ ساعته و ... اطلاع پیدا کنند.

توکلی تاکید کرد: سن واکسیناسیون هم کاهش یافت. افرادی که در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت ثبت‌نام می‌کنند، برایشان واکسن تزریق می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: واکسیناسیون مرگ های کرونایی تهران بیمارستان ها عین حال طرح ضربتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

امیر عبدوس درباره راهکارهای کاهش اثرات مخرب کیسه‌های پلاستیکی بر محیط زیست اظهارکرد: یکی از موضوعات مهم در این زمینه اهمیت تفکیک پسماند از مبدا و تحویل آن به به مراکز مجازی است که در ماه‌های اخیر از طریق برنامه های کاربردی اقدام به خرید پسماندهای قابل بازیافت شهروندان می‌کنند چراکه این کار به مراتب هزینه‌های کمتری نسبت به تفکیک آن‌ها در مقصد دارد.

وی یکی از راه‌های کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی را به همراه داشتن کیسه‌های چند بار مصرف یا پارچه‌ای برای خرید ذکر کرد و گفت: اگر هنگام خرید ناگزیر به استفاده از کیسه‌های پلاستیکی بودیم، تلاش کنیم از کیسه‌های کمتری استفاده کنیم.

عبدوس درباره اقدامات سازمان محیط زیست برای کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی توضیح داد: این سازمان در نخستین گام با همکاری وزارت صمت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بر اساس آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی تلاش کرده است طی هفته زمین پاک (۳ تا ۹ اردیبهشت‌) کیسه‌های پلاستیکی به‌طور رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع نشود تا مردم به استفاده از کیسه‌های چند بار مصرف و پارچه‌ای برای خرید ترغیب شوند.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از این فروشگاه‌های زنجیره‌ای هیچ مبلغی را برای ارایه کیسه‌های پلاستیکی به مشتریان دریافت نمی‌کردند، پاسخ منفی داد و تصریح کرد: هزینه صرف شده برای ارایه این کیسه‌ها در حاشیه سود فروشگاه‌ها لحاظ می‌شد بنابراین قرار است طی هفته زمین پاک این مبلغ در فاکتور خرید لحاظ شود تا کسانی که از کیسه برای حمل خریدهای خود استفاده می‌کنند از مبلغ پرداخت شده برای آن اطلاع یابند این در حالیست که علت تمایل مردم برای خرید از برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کیفیت بالای کیسه‌های پلاستیکی آن‌هاست.

وی اضافه کرد: در این شرایط تلاش می‌شود با اجرای طرح آزمایشی ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اثرات مخرب کیسه‌های پلاستیکی بر محیط زیست کاهش یابد.

عبدوس درباره علت استفاده کم از بیلبوردهای شهری برای اطلاع‌رسانی در زمینه این طرح و پیامدهای مصرف کیسه‌های پلاستیکی برای محیط زیست اظهارکرد: شهرداری تهران در یک حرکت سراسری از بیلبوردهای شهری برای اطلاع‌رسانی درباره برنامه کاربردی نوماند - که به منظور جمع‌آوری پسماند خشک شهروندان طراحی شده است- استفاده می‌کند. با بهره‌گیری از این نرم‌افزار کاربردی مردم پسماند خود را به پیمانکاران دارای مجوز تحویل می‌دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نبود سازمان محیط زیست برای طرح ممنوعیت یک هفته‌ای عرضه کیسه‌های پلاستیکی علاوه بر رسانه‌های تصویری و مکتوب از ظرفیت بیلبوردهای شهری هم استفاده می‌کرد، اذعان کرد: این نظر، درست است البته اقدامات ما در این زمینه تازه شروع شده است و به‌طور قطع در مراحل بعد از ظرفیت بیلبوردهای شهری بیشتر بهره خواهیم برد.

عبدوس در پایان تاکید کرد: برای کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در هماهنگی کامل با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و سازمان مدیریت پسماند این شهرداری هستیم، با این حال برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه از همه رسانه‌ها استمداد می‌طلبیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات
  • سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران