Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ۳۰ کیلومتر از محور موسوم به امام رضا(ع) که به عنوان تنها محور مواصلاتی، استان تهران را به استان‌های شرقی کشور متصل می‌کند، از میان شهرستان پاکدشت عبور می‌کند و تردد روزانه هزاران دستگاه خودروی سبک و سنگین باعث می‌شود که همواه در این محور ترافیک‌های شدیدی رخ دهد.

با جدا شدن پاکدشت در دهه ۷۰ از شهرستان ورامین و به دلیل موقعیت مناسب این شهرستان جدیدالتأسیس و واقع شدن در محور ترانزیتی شرق کشور، واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک متعددی در این منطقه مستقر شد تا جایی که هم اکنون بیش از ۳ هزار واحد صنعتی فعال با هزاران نیروی کار در این منطقه فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار رشد اقتصادی و صنعتی، پاکدشت با دارا بودن بیش از هزار هکتار گلخانه تولید گل شاخه بریده، بزرگترین تولید کننده گل در کشور نام گرفت و این امر، به ترددهای روزانه این شهرستان افزود.

احداث ۴ شهرک صنعتی بزرگ عباس آباد، خوارزمی، پایتخت و شنزار، وجود ۴ لکه صنعتی و استقرار صدها واحد صنعتی و خدماتی در حاشیه محور امام رضا(ع) به ترافیک این منطقه افزود تا این که در اواخر سال ۸۸ مسوولان وقت شهرستان با هدف کاهش این ترافیک، مطالعه ایجاد کمربندی جنوبی این شهر را ارائه و با تصویب در دولت دهم، اجرای آن را با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز کردند.

این کمربندی ۳۲ کیلومتری از ابتدای شهر فرون‌آباد پاکدشت از محور امام رضا(ع) جدا شده و پس از طی مسیر، از انتهای شهر شریف‌آباد، بار دیگرر خودروها را به محور امام رضا(ع) وارد می‌کند، طرحی که با گذشت ۱۳ سال، همچنان نیمه تمام باقی مانده است.

به دلیل این که این مسیر، تنها راه خروجی و ورودی استان تهران محسوب می‌شود، هر روز صبح از غرب به شرق و غروب، از شرق به غرب با ترافیک شدیدی مواجه است که با رخ دادن یک تصادف و نبود محور جایگزین، ساعت‌های متمادی خودروها را گرفتار می‌کند.
 


واقع شدن این محور در حاشیه جنوبی ارتفاعات موسوم به " چهل قز" و " سنگتراشان" نیز مشکل دیگری است که با بارش نزورات جوی، آب فراوانی از ارتفاعات وارد این محور شده و موجب آبگرفتگی شدید می‌شود و خودروها چاره‌ای جز عبور از میان آب را ندارند.

مرداد ماه سال ۹۸ بود که عملیات اجرایی فاز نخست این محور به طول ۱۰ کیلومتر و عرض ۷۶ متر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء آغاز شد ولی تأمین نشدن اعتبار مورد نیاز، اجرای آن را بار دیگر متوقف کرد و با وجود پیگیری مستمر مسوولان شهرستانی، استانی و کشوری، اقدامی جدی برای تکمیل آن صورت نگرفته است.
 


تردد روزانه ۵۰ هزار خودرو از محور امام رضا(ع)

فرماندار پاکدشت در رابطه با ترافیک محور امام رضا(ع) گفت: شهرستان پاکدشت از ۳ شهرک صنعتی دولتی، یک شهرک صنعتی خصوصی و چهار لکه صنعتی برخوردار است و بیش از سه هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در این مناطق مشغول به فعالیتند.

مهدی یوسفی جمارانی اظهار داشت:: شهرک صنعتی عباس آباد ۲ هزار و ۵۵ قرارداد با واحدهای صنعتی منعقد کرده که از این تعداد یکهزار و ۳۸۹ واحد فعال است، شهرک صنعتی خوارزمی از مجموع ۲۲۸ قرارداد، ۱۰۳ شرکت فعال دارد، شهرک صنعتی پایتخت از مجموع ۹۳۷ قرارداد، ۵۸۹ واحد فعال دارد و شهرک صنعتی شنزار، از مجموع ۳۹۲ قرارداد، از ۳۸۱ واحد صنعتی فعال برخوردار است و در مجموع ۲ هزار و ۴۶۲ واحد صنعتی فعال در این چهار شهرک مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: در لکه صنعتی جمال آباد، فرون‌آباد، خاتون‌آباد و موزائیک سازان حدود ۹ هزار و ۸۰۰ نفر مشغول به کارند.

یوسفی جمارانی افزود: در مجموع واحدهای صنعتی شهرستان پاکدشت، حدود ۶۰ هزار نفر مشغول به کار می‌‎باشند که با فعال شدن مابقی واحدهای غیرفعال، مجموع شاغلان این شهرستان به ۱۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

فرماندار پاکدشت با اشاره به این که بخش قابل توجهی از فعالان در واحدهای صنعتی پاکدشت به تهران و شهرستان‌های مجاور تردد می‌کنند گفت: حدود دو سوم از شاغلان در مراکز صنعتی پاکدشت، خارج از شهرستان سکونت دارند و مابقی در پاکدشت سکونت دارند که این امر موجب افزایش تردد در محور امام رضا(ع)، کور شدن ترافیک و افزایش تصادفات جاده‌ای ‌می‌شود.

وی افزود: تردد روزانه ۵۰ هزار خودرو به شهرک‌های صنعتی موجب افزایش روزافزون ترافیک شده و نصیب مردم از این فعالیت‌های اقتصادی، تنها ترافیک و تصادفات می‌شود و رفع آن با تکمیل کمربندی جنوبی این شهر میسر می‌شود.
 


احداث کمربندی جنوبی پاکدشت باید ۲ ساله به پایان می‌رسید

رییس مجلس شورای اسلامی در بازدید میدانی از روند اجرای کمربندی جنوبی پاکدشت در ۲۳ بهمن سال گذشته گفت: ساخت کمربندی پاکدشت باید ۲ ساله تمام می شد اما ۱۳ سال طول کشیده است.

محمد باقر قالیباف با تأکید بر لزوم اتمام این پروژه گفت: با استاندار تهران درباره ساخت این کمربندی صحبت شده است و البته تصمیم نهایی در این رابطه گرفته خواهد شد.

در بودجه امسال برای کمربندی پاکدشت اعتبار در نظر گرفته شده است

استاندار تهران نیز در خصوص اجرای این کمربندی ۱۱ شهریور ماه گفت: در بودجه امسال برای تکمیل کمربندی پاکدشت اعتباری در نظر گفته شده است تا عملیات اجرایی آن بار دیگر آغاز شود.

انوشیروان محسنی بندپی،  در جریان افتتاح طرح‌های عمرانی پاکدشت گفت: این طرح یکی از مطالبات مهم مردم این منطقه است که با پیگیری مسئولین شهرستان در سال ۱۴۰۰ بودجه‌ای برای آن اختصاص یافت تا این طرح از رکود خارج شود.

وی افزود: سال آینده بودجه بیشتری به این طرح اختصاص پیدا می‌کند.

محسنی بندپی گفت: با توجه به اینکه پیمانکار اولیه این پروژه قرارگاه خاتم بود تصمیم بر این شد که این پروژه توسط همین پیمانکار ادامه پیدا کند که با توجه به مطالعات انجام شده ، شرایط برای آغاز کار فراهم شده است.

احداث کمربندی پاکدشت به سرمایه خصوصی نیاز دارد

وزیر وقت راه و شهرسازی دهم خردادماه امسال در پاسخ به سوال نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم تکمیل کمربندی جنوبی پاکدشت با اشاره به عدم تخصیص ردیف بودجه به کنارگذر پاکدشت، گفت: احداث این مسیر نیازمند سرمایه‌گذاری خصوصی است.

محمد اسلامی افزود: کمربندی پاکدشت پروژه‌ای است که در سفر استانی دولت دهم به تصویب رسیده و فاقد ردیف بودجه بوده و از یک ردیف متناسب با حجم اعتبار مورد نیاز بهره‌مند نبوده است.

وی ادامه داد: آزادسازی و تملک اراضی، از موارد حائز اهمیت در پیشبرد طرح کمربندی پاکدشت است که در سال‌های گذشته به دلیل عدم تأمین اعتبار محقق نشده است.

وی گفت: از زمانی که مسوولیت در وزارت راه و شهرسازی را پذیرفتم، سعی کردم با ساز و کارهای مشخص این پروژه را تعیین تکلیف کنم تا از شرایط توقف خارج و تکمیل شود، به این منظور اقدامات زیادی برای تأمین اعتبار انجام گرفته و در نهایت مقرر شد تا از ظرفیت بند (۶) تبصره (۱۹) برای جذب سرمایه‌گذاران خصوصی استفاده کنیم.
 


اسلامی با بیان اینکه برای تأمین اعتبار مذاکرات مفصلی با مسوولان بنیاد مستضعفان، قرارگاه خاتم و وزارت دفاع انجام شده، افزود: در این مذاکرات تلاش شد تا از تمامی ظرفیت‌ها برای اجرای این پروژه استفاده شود اما آن چنان که انتظار داشتیم از این پروژه استقبال نشد، بنابراین تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت‌های تبصره ۵ و ۶ این پروژه را به سرانجام برسانیم و امسال نیز در همین راستا اقداماتی انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه طبق برآوردهای سال ۱۳۹۸ پروژه کمربندی پاکدشت ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تصریح کرد: منابعی که تاکنون اختصاص یافته ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است و با توجه به حجم بدهی‌ها نمی‌توان کاری جز استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام داد.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای کمربندی پاکدشت

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی درباره جدیدترین اقدامات برای اجرای کمربندی پاکدشت به ایرنا گفت: به منظور رفع مشکل کمربندی جنوبی پاکدشت، جلسه‌ای روز ۱۳ شهریور، با حضور معاونت فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، برگزار و تامین اعتبار تکمیل پروژه کمربندی پاکدشت در چارچوب قانونی قرار گرفت.

فرهاد بشیری افزود: براساس نظر کارشناسی برای این پروژه حدود ۲ هزار میلیارد تومان بودجه لازم است که با توجه به هماهنگی دستگاه‌ها، نگرانی بابت تأمین آن نداریم، البته این اعتبار در طی زمان و براساس پیشرفت پروژه به پیمانکار ارائه می شود.

وی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ۴۰ میلیارد تومان بابت اجرای این پروژه طلبکار است که به زودی این مبلغ پرداخت می‌شود و ۴۰ میلیارد تومان دیگر هم تدارک دیده شده است که با روند پروژه پرداخت می‌شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انوشیروان محسنی بندپی سمنان محمد باقر قالیباف سازمان برنامه و بودجه محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی ورامین مهدی یوسفی جمارانی پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انوشیروان محسنی بندپی سمنان مجلس شورای اسلامی انوشیروان محسنی بندپی سمنان محمد باقر قالیباف سازمان برنامه و بودجه محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی ورامین مهدی یوسفی جمارانی پاکدشت کمربندی جنوبی پاکدشت مجلس شورای اسلامی محور امام رضا ع کمربندی پاکدشت تکمیل کمربندی واحدهای صنعتی میلیارد تومان شهرک صنعتی واحد صنعتی ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت ترافیکی راه‌های کشور پس از پایان تعطیلات ۳ روزه در کشور گفت: در طول تعطیلات اخیر شاهد افزایش حجم سفرهای برون شهری بودیم و در همین راستا نیز همکاران من در پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل قرار داشتند. روند سفرهای برون شهری نیز از روز چهارشنبه آغاز شده و در حال حاضر نیز شاهد تداوم روند بازگشت که از صبح دیروز آغاز شده بود؛ هستیم. در همین راستا نیز گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور حاکی از آن است که ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در حدفاصل ولی آباد تا هریجان و مسیر شمال به جنوب محور هراز در محدوده‌های وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک نیمه سنگین است.

وی ادامه داد: در آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک و برخی از مقاطع محور شهریار – تهران ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. در محدوده حکیم آباد آزادراه قم – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از جوی آرام در تمامی جاده‌های کشور است.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتماً با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

کد خبر 6096905

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به تهران حتی یک‌روز پس از تعطیلات
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • تمامی محورهای منتهی به تهران قفل شد
  • قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین افتتاح می‌شود
  • گشایش گره ترافیکی خوی
  • محور هراز یک‌طرفه شد
  • تردد در جاده چالوس و آزاد راه تهران - شمال یکطرفه شد