Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:13:54 GMT

۴۰ درصد از جمعیت کردستان واکسینه شده‌اند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۱۲۲۷

۴۰ درصد از جمعیت کردستان واکسینه شده‌اند

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: تاکنون ۴۰ درصد از جمعیت کردستان واکسینه شده‌اند.

فرزین رضاعی امروز در آیین افتتاح بیست و چهارمین مرکز واکسیناسیون تجمیعی کرونا در کردستان اظهار کرد: در حال حاضر هفت مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان سنندج فعالیت دارند که با راه‌اندازی این مرکز این تعداد در استان به 24 و در شهرستان سنندج به 8 مرکز افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضاعی افزود: بر اساس پیش‌بینی ما روزانه در این مرکز بیش از یک هزار نفر در سنندج می‌توانند واکسن خود را دریافت کنند.

وی به آخرین وضعیت کرونا در استان کردستان گریزی زد و گفت: در حال حاضر کردستان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و وضعیت در شهرستان‌های سنندج و مریوان فوق قرمز و بحرانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تأکید بر اینکه وضعیت سنندج بسیار بحرانی است افزود: ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان رو به اتمام است که یکی از دلایل اصلی آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است بنابراین اگر مردم همکاری نکنند وضعیت از شرایط کنونی نیز بدتر و بحرانی‌تر خواهد شد.

رضاعی بیان کرد: باوجود افزایش تعداد بخش‌های مربوط به بیماران مبتلا به کرونا اما همچنان تعداد بیماران بیشتر از توان و ظرفیت بیمارستان‌های استان است.

وی از شهروندان خواست به شایعات فضای مجازی در خصوص واکسن کرونا توجه و باور نکنند افزود: حدود ۷۰ درصد از جمعیت شهرستان بیجار واکسینه شده‌اند که این امر باعث شده از تعداد ۷۰ بستری در یک ماه اخیر به ۱۶ بستری کاهش یابد و طی چند هفته گذشته هیچ موردی از فوت ناشی از کرونا در این شهر به ثبت نرسیده است لذا این شواهد نشان می‌دهد واکسیناسیون در کنترل این اپیدمی نقش بسیار موثری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مردم درخواست کرد تا از برگزاری هرگونه دورهمی خانوادگی خودداری کرده و به‌هیچ‌وجه بدون ماسک در اماکن عمومی تردد نکنند.

 رضاعی با بیان اینکه تاکنون 430 هزار نفر در کردستان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که معادل 40 درصد جمعیت هدف ما است، افزود: حدود 20 درصد از جمعیت هدف استان دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: برای کنترل این بیماری باید حدود 70 درصد از جمعیت هدف ما واکسینه شوند.

گفتنی است در مرکز تجمیعی واکسیناسیون ورزشگاه استاد پژوهش بهاران شهرستان سنندج در هر شیفت کاری ۲۰ نفر از اعضای سازمان جوانان که آموزش های لازم را کسب کرده‌اند، ۱۰ نفر از پرسنل، یک تیم امدادی و یک تیم فوریت‌های پزشکی مشغول ارائه‌ خدمت به همشهریان هستند.

در این مرکز از ظرفیت جوانان، داوطلبان، امدادگران و اعضای جمعیت هلال احمر استان به کار گرفته شده است و به عنوان اولین مرکز استان در سه شیفت صبح، بعدازظهر و شب در پنج ایستگاه پذیرش و پنج ایستگاه واکسیناسیون به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی درصد از جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج

ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: بانوان هنرجوی کارگاه سیاه قلم حوزه هنری استان کردستان از یکشنبه ۱۶ اردیبهشت به مدت یک هفته آثار خود را در معرض نمایش علاقه مندان قرار می دهند.

 اسعد فرهادی امروز در گفت و گو با ایسنا با تبریک فرارسیدن میلاد خجسته حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: نقش آفرینی و حضور دختران و زنان این سرزمین در طول دوران انقلاب اسلامی با سرلوحه قراردادن ویژگی های یک زن مسلمان ایرانی و کمک در توسعه کشور و استان بسیار چشمگیر بوده است.

وی افزود: حضور بانوان در عرصه های مختلف علمی و دانشگاهی، فرهنگی وهنری، سیاسی و اقتصادی ، ورزشی و اجتماعی نشان از توجه جدی نظام اسلامی به جایگاه واقعی زن در جامعه اسلامی است.

فرهادی تصریح کرد: در بخش فرهنگ و هنر هم امروز بانوان هنرمند در رشته های مختلف هنری حضوری جدی و بسیار پر اهمیتی را دارند که خلق آثار شایان توجه هنری مؤید همین امر است.

فرهادی در ادامه به نمایشگاه سیاه قلم بانوان هنرجوی حوزه هنری اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه حاصل یک سال فعالیت ۲۵ بانوی هنرجو است که زیر نظر مدرس دوره خانم فرنوش درخشانی از ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۳ به مدت یک هفته آثار خود را در معرض نمایش علاقه مندان قرار می دهند. 

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه تخصصی این هنر در استان محسوب می گردد ۴۶ اثر هنرجویان تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان است.

بانو فرنوش درخشانی مدرس کلاس های سیاه قلم حوزه هنری آنش آموخته مهندسی فناوری اطلاعات بیش از یک دهه است که به صورت تخصصی در زمینه طراحی و سیاقلم از مبتدی تا حرفه ای در آموزشگاه های هنری و مدارس سنندج مشغول به آموزش هستند که حاصل آن تربیت صدها هنرجوی توانمند در این زمینه است.

برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی و حضور در برنامه های مختلف هنری بخشی از موفقیت های این بانوی هنرمند محسوب می شود.

کلاس‌های آموزشی این هنرمند همه روزه در محل حوزه هنری استان کردستان دائر است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!
  • سگ‌های ولگرد معضل این روزهای سنندجی‌ها/زوزه‌هایی که دلهره آفرینند
  • دستگیری یک سارق با ۲۷ فقره سرقت در سنندج
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج