Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:25:09 GMT

انسداد ۶۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۱۲۹۱

انسداد ۶۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داور بستام، مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب و نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: این اقدام در راستای مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب زیرزمینی و حفظ و صیانت از این منابع توسط گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت با همکاری مسئولان قضایی و انتظامی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: این شرکت با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون و خشکسالی موجود با هر گونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب و نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل صرفه جویی حاصل از انسداد این ۶۰ حلقه چاه غیر مجاز را بیش از ۹۳/ ۰میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: از اول سال جاری تاکنون ۱۲۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بروی چاه‌های استان نصب شده و ۲۰ دستگاه نیز با هزینه بهره برداران چاه‌ها خریداری شده و در ماه‌های آینده نصب خواهد شد.

بستام اظهار کرد: امسال همچنین منصوبات غیر مجاز ۳۰حلقه چاه دارای اضافه برداشت تقلیل و برچیده شده و به منظور ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، اجرای طرح سواد آبی و طرح داناب در اولویت قرار گرفته است.

۵۰۹ چاه غیر مجاز در استان اردبیل وجود دارد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انسداد چاه چاه غیر مجاز خشکسالی آب زیرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود تا ۱۶ اردیبهشت ماه به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

در حال حاضر میزان پرشدگی سد زاینده رود ۳۲ درصد اعلام شده است.

براساس آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخیره کنونی سد زاینده‌رود نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش یافته است.

همچنین بنا بر آمار سازمان هواشناسی میانگین بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده‌رود از ابتدای سال آبی (یکم مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، یک‌هزار و ۸۲ میلیمتر اعلام شده و ارتفاع برفی گزارش نشده است.

سد زاینده‌رود به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین‌کننده آب شرب، محیط‌زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران با ظرفیت افزون بر ۱.۲ میلیارد مترمکعب در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد، این سد قوسی شکل در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

کد خبر 6097746

دیگر خبرها

  • استان اردبیل در تنش آبی قرار دارد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد