Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@20:11:18 GMT

تحریم صرافی ارزرمز به علت همکاری با باج افزارنویسان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۱۷۵۶

تحریم صرافی ارزرمز به علت همکاری با باج افزارنویسان

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا صرافی ارزرمز Suex OTC را به تسهیل نقل و انتقالات غیرقانونی به نفع طراحان هشت نوع باج افزار مختلف متهم کرده است. این اولین بار است که صرافی های ارزرمز به علت همکاری با باج افزارنویسان توسط دولت آمریکا تحریم می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والی آدیممو ، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در این مورد گفته است: صرافی های ارزرمز مانند سوئکس به مهاجمان سایبری امکان می دهند تا از طریق باج افزارهای خود کسب سود کنند. این اقدام نشانه قصد ما برای افشا و مختل کردن زیرساخت های غیرقانونی چنین حملاتی است.

هکرها معمولا با نفوذ به سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری اطلاعات آنها را از دسترس خارج کرده و برای امکان پذیر کردن کنترل مجدد این سیستم ها توسط مالکانشان درخواست باج می کنند. آنها گاهی حتی بعد از دریافت باج درخواستی که معمولا در قالب ارزرمز تقاضا می شود نیز سیستم ها و داده های قفل شده را آزاد نمی کنند.

در یک سال اخیر حملات گسترده ای به زیرساخت های امریکا از سوی باج افزارنویسان انجام شده که یک مورد از آنها باعث مختل شدن روند انتقال انواع سوخت و انرژی از طریق خط لوله کولونیال پایپ لاین در شرق آمریکا شد. هکرها دیروز به یک شرکت فناوری ارائه دهنده خدمات کشاورزی در آیوا نیز حمله کردند و روند برداشت و ذخیره سازی محصولات را مختل کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم آمریکا صرافی باج افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم‌های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایرنا آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک‌های ایران از لایحه‌های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت، به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است. "

وی ادعا کرد: آن‌ها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آن‌ها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعا‌های خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم‌های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می‌کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد. "

دیگر خبرها

  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل