Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد گلریز معتقد است که سردار سلیمانی فردی بود که علی‌وآر به خدا خدمت کرد و مباحث مالی برایش اصلا مهم نبود و به همین دلیل در دل مردم جا گرفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمد گلریز خواننده موسیقی کشورمان که روز گذشته 30 شهریورماه مهمان برنامه «نشان ارادت» شبکه دو سیما بود، درباره زمانی که اولین بار با امام حسین (ع) آشنا شد، گفت: من در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمدم و پدرم از مداحان قدیم تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من از دوران کودکی با پدرم در مجالس مختلف شرکت می‌کردم و به این کار خیلی علاقه داشتم.

تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ ارکستر سمفونیک صدا و سیما

وی ادامه داد: پدرم یک شگردی در خواندن درباره مصائب اهل بیت داشت و آن این بود که از همان جایی که در ابتدای مجلس نشسته بود شروع به خواندن می‌کرد تا زمانی که به منبر برسد.

این خواننده در پاسخ به این پرسش که اگر قرار باشد قطعه موسیقی را تولید کند برای کدام اتفاق در واقعه عاشورا آن را می‌سازد، گفت: موسیقی زبانی است که به راحتی می‌تواند اهداف خود را به مخاطب منتقل کرد و چه خوب که از طریق موسیقی به مخاطبان این پیام منتقل شود که نهضت عاشورا یعنی عزت و نرفتن زیر بار ظلم دشمنان.

گلریز با اشاره به اینکه چندین بار به کربلای معلی مشرف شده است، تاکید کرد: هر بار که به این مکان مقدس سفر کردم، بسیار درس گرفتم همچنین سفر به کربلا در زمان اربعین دیدنی است و کسانی آن را درک می‌کنند که در این فضا قرار گرفته‌اند در حقیقت از همه جای دنیا امام حسین (ع) زائر دارد.

وی درباره فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات و خدمات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: وقتی درباره سردار سلیمانی صحبت می‌کنیم به یاد فردی می‌افتیم که علی وار به خدا خدمت کرد؛ انسانی که اصلا بحث مالی برایش مطرح نبود و همین موضوع باعث شد در دل مردم جا بگیرد.

این خواننده در پایان گفت: سردار سلیمانی به اتفاق همراهان خود کارهای زیادی در عراق انجام داده است که می‌توان به تک تک آن‌ها اشاره کرد به عنوان مثال ایشان در بازسازی اماکن مذهبی مانند صحن حضرت زهرا(س) که بسیار زیبا و چشم‌نواز است، از فرهنگ معماری ایرانی بهره برده است.

«نشان ارادت» به تهیه‌کنندگی پویان هدایتی و با مشارکت ستاد بازسازی عتبات در ایام محرم و صفر از گروه معارف شبکه دو سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سردار قاسم سلیمانی سردار قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۲۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه موسیقی همنوازان باربد به سرپرستی مبین سلوکی و تهیه کنندگی موسسه فروغ فلق، شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

قطعات این اجرا منتخبی از معروف‌ترین آثار حشمت رجب زاده، قطعات جدید و تصانیف خاطره‌انگیز و کهن قوم لر، نظیر روزگار آشنایی، دل سر به هوا،‌ای دوست، رنگ شادی، نازارم و دالکه است که تنظیم آنها را مبین سلوکی به عهده داشته است.

میلاد مرادی و پیام یکتا (کمانچه)،  محمد انوری (کمانچه آلتو)،  مبین سلوکی و رضا کرمی (تار)،  محمد یخچالی (سنتور)،  میلاد جمشیدی (سرنا)، آرمان فلاح (عود)،  سهیل قدمی (نی)، حافظ آهنگری (گیتار بیس)،  ماهور زمانه پور (پرکاشن) و رامین ملکی (دف و دهل) نوازندگان همنوازان باربد را تشکیل می‌دهند.
کنسرت گروه موسیقی همنوازان باربد ۱۰ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این اجرا به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر