Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر محمد احمدیان اظهار کرد: نشان کرد: برنامه واکسیناسیون دانش‌آموزان بر اساس دستورالعمل‌های وزارتی آغاز خواهد شد و دانش‌آموزان ۱۷ ساله می‌توانند برای دریافت واکسن سینوفارم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در خصوص بازگشایی مدارس طی جلسه‌ای که  با مسئولان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی داشتیم و براساس اعلام وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این نتیجه رسیدیم که برگزاری کلاس‌های حضوری منوط به انجام واکسیناسیون باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید بر اساس اطلاعات جمعیتی آموزشگاهی ۹۴۶ هزار و ۶۵ نفر هستند، ادامه داد: ۵۵۷ هزار و ۵۲۳ نفر در مقطع ابتدایی(پایه‌های اول تا ششم)، ۲۲۸ هزار و ۵۷ نفر در مقطع متوسطه اول(پایه‌های هفتم تا نهم) و ۲۲۸ هزار و ۵۷ نفر در مقطع متوسطه دوم(پایه‌های دهم تا دوازدهم) هستند و در گام نخست تزریق واکسن دانش‌آموزان پایه دوزادهم و متولدان اول مهر ۱۳۸۲ تا اول مهر ۱۳۸۳ انجام می‌شود که تعداد آنان ۷۰ هزار و ۶۲۱ نفر است.

احمدیان در رابطه با واکسیناسیون فرهنگیان هم بیان کرد: از عید سعید غدیرخم بحث واکسیناسیون این گروه هدف نیز آغاز شده و تاکنون ۴۷ هزار و ۳۰۶ نفر نوبت اول و ۲۱ هزار و ۳۵ نفر نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و تا این لحظه ۶۸ هزار و ۳۴۱  دُز واکسن کرونا به معلمان تزریق شده است.  

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: برنامه بازگشایی مدارس براساس دستورالعمل‌های ابلاغی و با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در مدارس دولتی و غیردولتی و اجرای موارد خواسته شده در دستورالعمل و تصمیمات لازم در بازگشایی به هنگام مدارس و تدوین برنامه بازگشایی پیشنهادی حوزه آموزش و پرورش خواهد بود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد واکسیناسیون دانش آموزان مدیر سلامت جمعیت محمد احمدیان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این تعداد کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی فاقد صلاحیت مصرف انسانی به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال، در بازرسی‌های فروردین ماه در سطح عرضه کشف و ضبط شد.

دکتر علی روحبخش افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف تأمین، نظارت و ارتقای کیفی و کمی خدمات دارویی، غذایی، آرایشی، بهداشتی، طبیعی، سنتی، ملزومات و تجهیزات مصرفی پزشکی در هفت حوزه فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: در فروردین ماه امسال بیشترین تمرکز حوزه معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اجرای مأموریت‌های محوله در طرح نوروزی ١۴۰٣ بود و در این ایام، مرکز نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل بر فعالیت ١٢۶ داروخانه شبانه روزی در سطح دانشگاه و ٣۶ داروخانه روزانه مجاور حرم مطهر رضوی نظارت کرد.

دکتر روحبخش اضافه کرد: از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در طی یک ماه اخیر می‌توان به صدور ٩٣ مجوز صادرات و واردات مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، ٧٢ مورد بازرسی از خرده فروشی‌های گیاهان دارویی (عطاری‌ها) و باشگاه‌های ورزشی، ٧٩٧ مورد پاسخگویی به شکایات و تماس‌های تلفنی مرتبط با شیرخشک و غذا‌های ویژه، بررسی ٩٣ مورد نمونه دریافتی در آزمایشگاه کنترل غذاودارو و بررسی ١١ مورد نمونه دریافتی در این آزمایشگاه اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد