Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، وی در این باره گفت: واضح است که ما به صحبت ها توجه کردیم. آن چه ما بیشتر به دنبال آن هستیم، اقدام عملی است نه لفاظی که شامل ابراز تمایل ایرانی‌ها برای مشارکت مجدد در مذاکرات وین طی هفته‌های آینده می‌شود. ما بیانیه وزارت امورخارجه درخصوص یک بازه زمانی احتمالی برای بازگشت به مذاکرات را نیز مورد توجه قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما کماکان بر این باوریم که باید در کوتاه ترین زمان ممکن دوباره در رایزنی های وین حضور داشته باشیم.

این مقام آمریکایی ادامه داد: همان طور که وزیر خارجه گفته است، ما معتقدیم که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام در راستای منافع ملی مان است و به شکلی قابل راستی آزمایی و مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای می شود. اما فرصت این کار همیشگی نیست. همچنان که زمان می گذرد، مزایای برجام کاهش می یابد چراکه ایران به فعالیت سانتریفیوژهای پیشرفته و فعالیت های هسته ای خود که طبق توافق هسته ای ۲۰۱۵ از آنها منع شده است، ادامه می دهد.

وی همچنین اظهار داشت: وزیر امورخارجه آمریکا در هفته جاری فرصت دارد با برخی همتایان خود از طرف های برجام رایزنی کند و ما منتظر هستیم ببینیم ایران درباره بازگشت به مذاکرات وین در عمل چه اقدامی انجام می دهد.

همچنین یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا در پاسخ به روزنامه واشنگتن پست درباره از سرگیری رایزنی ها در وین گفت: واشنگتن یک جدول زمانی برای پیوستن مجدد به مذاکرات ندارد اما موضع ما کماکان این است که آماده بازگشت هستیم.

این مقام وزارت امورخارجه آمریکا در ادامه تصریح کرد: اما اگر این وضعیت طولانی شود، سرانجام شروع مجدد مذاکرات دیگر امکانپذیر نخواهد بود زیرا پیشرفت‌های هسته ای ایران غیرقابل بازگشت می شود و بازگشت به توافق ۲۰۱۵ نیز امکانپذیر نخواهد بود.

وی افزود: مقامات پیشین ایرانی گفته بودند که دولت جدید در جریان مذاکرات وین قرار دارد و به دیپلمات های غربی اطمینان داده بودند که رایزنی ها طی چند هفته از سر گرفته می شود اما تیم مذاکره کننده جدید زمانی را برای شروع مجدد مذاکرات اعلام نکرده است.

این مقام آمریکایی همچنین گفت: اما وقتی آنچه مقامات جدید و رسانه ها می گویند را بررسی می‌کنیم، متوجه می شویم که احتمالا تیم جدید چارچوب مذاکره شده قبلی را نخواهد پذیرفت، همان چارچوبی که ما تا پیش از ۲۰ ژوئن در حال مذاکره بر سر آن بودیم.

وی افزود: به همین دلیل است که ما نگرانیم آنها با خواسته هایی متفاوت به میز مذاکره بازگردند. سران ایران در حال بحث درباره ارزش های توافق ۲۰۱۵ هستند و استدلال می کنند که می توانند بدون نیاز به سازش با غرب تحریم ها را از سر بگذرانند و آن را تحمل کنند.

این مقام آمریکایی گفت: به نظر می رسد برخی افراد در نظام ایران معتقدند که آنها بدترین چیزها را تحمل کردند پس می توانند کارهای بیشتری انجام دهند. البته آنها "فشار حداکثری" را در شرایط کووید تحمل کردند پس فکر می کنند که چقدر می تواند بدتر باشد؟

وی با ابراز نگرانی نسبت به سطح همکاری کنونی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و پیشرفت های هسته ای اخیر ایران تصریح کرد: حتی اگر مذاکرات از سر گرفته شود باز هم گفت وگوهای ما با طرف ایرانی به طور غیرمستقیم و از طریق واسطه خواهد بود که روندی کند و پر مشقت را به همراه خواهد داشت.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین گفت: ما حتی با مذاکره کنندگانی که با آنها آشنا بودیم نیز نتوانستیم اختلافات را حل کنیم. اگر شما آن متغیرها را عوض کنید به سختی شاهد خواهیم بود که رفع اختلافات به سرعت اتفاق بیفتد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: برجام مذاکرات هسته ای آمریکا مذاکرات وین رایزنی ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست

معاون دبیرکل جهاد اسلامی با اشاره به اینکه حماس به نمایندگی از کل مقاومت فلسطین در مذاکرات، از حقوق فلسطینی‌ها دفاع می‌کند گفت عملیات «وعده صادق» ایران ثابت کرد اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد و کشورهای منطقه باید در محاسباتشان تجدید نظر کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تحولات اخیر مربوط به جنگ غزه، از مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا گرفته تا افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی به سرنوشت آخرین دور مذاکرات قاهره درباره آتش بس غزه اشاره و اعلام کرد که در حال حاضر در عمل مذاکرات به حالت تعلیق درآمده اما از آنجایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه نیاز به این مذاکرات دارند انتظار می‌رود که مذاکرات از سر گرفته شود.

موضع حماس در مذاکرات به نمایندگی از کل گروه‌های مقاومت فلسطین است

الهندی در گفتگو با العربی الجدید درباره پیشنهاد جدید آمریکا در مذاکرات آتش بس که اخیرا از طریق میانجی‌ها مطرح شد اظهار داشت که پیشنهاد آمریکا در دور قبلی مذاکرات، یک بازاریابی گمراه کننده برای رژیم صهیونیستی بود. مقاومت در پاسخ به این پیشنهاد واشنگتن موضع خود را قاطعانه درباره مسائل اساسی مربوط به حقوق فلسطینیان و شروط اصلی مقاومت مطرح کرد که شامل عقب نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه، برقراری آتش بس جامع و بازگشت آزادانه آوارگان به مناطق خود بود.

وی افزود که مقاومت همچنین در راستای منافع مردم فلسطین نرمش زیادی از خود در مذاکرات نشان داد اما آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال فریبکاری بودند و پیشنهادی که اخیرا به نام میانجی‌ها تبلیغ شد در واقع یک پیشنهاد کاملا آمریکایی بود که به شکل کامل در خدمت رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار داشت. مقاومت نیز پاسخ این پیشنهاد آمریکا را قاطعانه داد و تاکید کرد که از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد.

این مقام جهاد اسلامی در ادامه اظهار داشت که جنبش جهاد اسلامی هیچ موضع جداگانه‌ای ندارد و جنبش حماس مجاز است به نمایندگی از کل گروه‌های مقاومت مذاکره کند. در این میان ادعاهای رژیم اشغالگر و شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مبنی بر اینکه حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین در مذاکرات مانع تراشی می‌کنند دروغی بیش نبوده و با هدف به تعویق انداختن مذاکرات و طفره رفتن از انجام معامله‌ای است که صهیونیست‌ها مجبورند بهای آن را بپردازند.

محمد الهندی تصریح کرد که خود اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی نیز به این موضوع اذعان دارند و منابع صهیونیستی بارها اعلام کرده‌اند که نتانیاهو در مسیر مذاکرات مانع تراشی می‌کند.

انتقاد جهاد اسلامی از سکوت عربی در برابر جنایات اسرائیلحماس و جهاد اسلامی: قدردان حمایت‌های ایران از فلسطین هستیمجهاد اسلامی: ایران حامی همیشگی فلسطین است

شکست صهیونیست‌ها در مناطق مختلف غزه در رفح هم تکرار خواهد شد

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی میان مذاکرات و توقف حمله رژیم صهیونیستی به رفح وجود دارد یا نه گفت که رژیم صهیونیستی بحث حمله به رفح را به عنوان تصویری از پیروزی و رسیدن به هدف خود در نابودی مقاومت در رسانه‌ها تبلیغ می‌کند اما ما اطمینان می‌دهیم که اگر اشغالگران تجاوزی علیه رفح انجام دهند، سرنوشت آن مانند حمله به خان یونس یا شمال یا مرکز غزه خواهد بود و همه چیز برای صهیونیست‌ها به نقطه صفر برمی گردد و اشغالگران مجددا هیچ دستاوردی جز جنایت علیه غیرنظامیان نخواهند داشت.

پاسخ ایران نشان داد که اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد

وی در ادامه به عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اشاره و اعلام کرد که این پاسخ تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر در این شکل و اندازه بیانگر ناتوانی اسرائیل در محافظت از خود بوده و این عملیات ایران ثابت کرد که اسرائیل برای محافظت از خود نیاز کامل به آمریکا دارد. عملیات وعده صادق همچنین نشان داد که وزن اسرائیل در منطقه رو به کاهش بوده و بازدارندگی آن در حال فرسایش است و این رژیم نمی‌تواند آنگونه که خودش و آمریکا برنامه ریزی کرده بودند بر منطقه مسلط شود.

محمد الهندی تاکید کرد که بنابراین کشورهای منطقه باید در محاسبات خود تجدید نظر کنند. صد سال است که مردم غزه و فلسطین در مقابل چشم و گوش رژیم های عربی رنج می‌کشند.

احتمال انتفاضه جدید در کرانه باختری وجود دارد

وی درباره اوضاع متشنج کرانه باختری نیز اظهار داشت که در حال حاضر کرانه باختری در سایه تشدید حملات وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست تبدیل به یک عرصه داغ شده و همه احتمالات در این منطقه از جمله وقوع انتفاضه جدید هم وجود دارد. به ویژه اینکه جنایات بی‌سابقه ارتش صهیونیستی و حمله شهرک نشینان مسلح به کرانه باختری و نیز یورش‌های مداوم صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در سایه بسته شدن کامل هرگونه افق سیاسی موجب می‌گردد تا هر گزینه‌ای برای تشدید اوضاع از جمله انتفاضه، محتمل باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است
  • ادعای جنجالی ایران‌اینترنشنال؛ سردار علیرضا عسگری کیست و کجا زندگی می‌کند؟
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران