Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس با بیان اینکه این مرکز نخستین مرکز واکسیناسیون در حرم‌های مطهر است، گفت: همراهی دستگاه‌های مختلف در استان با سپاه و بسیج سبب اتفاقات بزرگی در راستای مقابله با کرونا شد و راه‌اندازی این مرکز نیز نشان از همراهی تولیت حرم مطهر با مردم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه همکاری و همراهی مسئولان سبب تزریق ۲ میلیون دز اول و بیش از یک میلیون دز دوم در استان شده است، افزود: ۷۰ مرکز واکسیناسیون در استان راه‌اندازی شده و واکسیناسیون دانش‌آموزی نیز در روز‌های آینده آغاز می‌شود.

سرهنگ پاسدار مجید علیپور فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه سپاه و بسیج از آغاز شیوع کرونا با ایجاد قرارگاه زیستی در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت به مقابله با این ویروس منحوس پرداختند گفت: مرکز واکسیناسیون احمدبن‌موسی (ع) بزرگترین مرکز تجمیعی در استان است که با همکاری تولیت آستان احمدی و محمدی و نیز امام جمعه شیراز راه‌اندازی شد.

به گفته او، فرمانده سپاه فجر فارس با مشاوره و راهنمایی‌های خود در راه‌اندازی این مرکز همراهی کردند، افزود: تفاوت این مرکز با دیگر مراکز واکسیناسیون، پیوست فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در حاشیه آن است که با توجه به موقعیت مذهبی فرهنگی حرم مطهر انجام شده است.

فرمانده سپاه بقیه‌الله شیراز از ۱۷ گیت فعال در این مرکز و قابلیت تبدیل به شدن به ۳۴ عدد خبر داد و افزود: این مرکز ظرفیت روزانه بین شش تا ۱۰ هزار نفر تزریق را دارد و در صورت تبدیل شدن به مرکز شبانه‌روزی، قابلیت تزریق ۱۲ هزار تزریق را خواهد داشت.

به گفته علیپور ۱۱۵ نفر بسیجی و کادر درمان ترکیبی از علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی به ارائه خدمت در این مرکز در دو شیفت می‌پردازند.

مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم با تاکید بر ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بعد از واکسیناسیون از پیشرو بودن استان فارس در پیشگیری و مقابله با کرونا در میان دیگر استان‌ها خبر داد.

به گفته او ۶۸ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان فارس دز اول و ۳۰ درصد دز دوم را تزریق کرده‌اند که راه‌اندازی مراکز تجمیعی و شبانه‌روزی سپاه در این امر تاثیر به‌سزایی داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حرم شاهچراغ مرکز واکسیناسیون شبانه روزی استان فارس مرکز واکسیناسیون راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم

۱۰ اردیبهشت روزی افتخارآمیز در تاریخ ایرانیان است، در ۲۲ تیرماه ۱۳۸۴، هیات دولت مصوبه‌ای را تایید کرد که به موجب آن دهم اردیبهشت هرسال، “روز ملی خلیج فارس” نام گرفت.

روزی که یادآور ازخودگذشتگی‌های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط جابرانه بر سواحل جنوبی کشور (۲۱ آوریل ۱۶۲۲ میلادی) در پی رشادت‌های سپاه ایران به رهبری امیرالامرای فارس (امام قلی‌خان) می‌باشد. شاه عباس صفوی  در این روز در سال ۱۶۲۱ میلادی توانست هرمز را از چنگ پرتغالی‌ها درآورد، تا همیشه به خاطر این اقدامش از او به نیکی یاد شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • بازدید شبانه خبرنگاران از خط ۲ مترو شیراز