Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:08:11 GMT

بیش از ۲۰۰۰ تن خرما از نخل داران خوزستانی خریداری شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۳۳۹۰

بیش از ۲۰۰۰ تن خرما از نخل داران خوزستانی خریداری شد

محمدامین معین راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از ۱۷ سال و با رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته شاهد خرید تضمینی خرما از نخل داران در خوزستان هستیم و موضوع فوق قطعاً به احیای نخیلات در این استان کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل خرید تضمینی خرما از نخل داران این است که کارگاه داران و کارخانجات اعلام کرده بودند که ۱۰ هزار تن خرما در انبارهای خود دارند اما هنوز به فروش نرسیده‌اند؛ بنابراین برای اینکه حاصل دسترنج نخل داران با افت قیمت روبه‌رو بود که به‌منظور کنترل قیمت خرما وزارتخانه - سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی قیمت خرما تضمینی را مصوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تعاون روستایی خوزستان کرد: هنگامی که خرید خرما به‌صورت تضمینی ابلاغ شد، کار خرید در ۷ مرکز و ۶ شهرستان اهواز، شادگان، آبادان، خرمشهر، ماهشهر و کارون با دقت و همت عوامل خرید آغاز شده است.

معین راد با بیان اینکه هم اکنون در پیک خرید خرما قرار داریم و پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ مهرماه سال جاری کار خرید به پایان برسد، افزود: طبق ابلاغیه مراکز خرید آمادگی دارند تا ۳۰ مهرماه امسال خرمای نخل داران را خریداری کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت اسمی ۷ مرکز خرید ما رقمی بیش از ۲۰ هزار تن است اما با توجه به اینکه خرید خرما با ظرافت‌هایی روبه‌رو است که باید با دقت بیشتری نگهداری شود، پیش‌بینی می‌کنیم رقم خرید به زیر ۱۲ هزار تن برسد.

مدیر تعاون روستایی خوزستان افزود: با توجه به کمبود صندوق‌های چوبی در بازار و افزایش قیمت صندوق‌های چوبی برای رفاه حال نخل داران مصوب شد که نخل داران خرمای خود را در صندوق‌های پلاستیکی محکم به ما تحویل بدهند.

معین راد گفت: یکی از اصول خرید منظم خرما این است که با توجه به اینکه خرما در صندوق‌های پلاستیکی به ما تحویل داده می‌شود، بیش از ۴ - ۵ ردیف نباید روی هم دیگر قرار بگیرند زیرا احتمال شکستگی صندوق‌ها و خراب شدن خرما وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه خرمای استعمران که در حال حاضر از نخل داران خریداری می‌شود، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار تن خرما از نخل داران ۶ شهرستان در هفت مرکز خرید خرما خریداری شده است و در این راه ۴۰ نفر به‌صورت فصلی و تا پایان خرید خرما مشغول به کار شده‌اند و اغلب عوامل خرید از ساکنین روستاها و یا مناطق کنار مراکز خرید ما هستند.

کد خبر 5310765

منبع: مهر

کلیدواژه: تعاون روستایی خوزستان خرید تضمینی خرما هفته دفاع مقدس ویروس کرونا واکسن کرونا اربعین 1400 آمار کرونا بوشهر اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی واکسیناسیون کرونا دفاع مقدس ایلام خرما از نخل داران خرید خرما هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است

احمد وحیدی روز یکشنبه در بازدید از غرفه توانمندی‌های صادراتی کرمان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران "ایران اکسپو ۲۰۲۴" افزود: استان کرمان از ظرفیت‌های بسیار خوب صادراتی برخوردار است به خصوص در حوزه مس که از ظرفیت‌های بزرگ این استان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: زنجیره ارزش مس باید به صورت کامل تعریف شود و تولیدات این حوزه ارزش‌افزایی داشته باشند.

وزیر کشور همچنین تکمیل زنجیره ارزش خرما و فرش کرمان به عنوان کالاهای اساسی و شاخص این استان را مورد تاکید قرار داد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «ایران اکسپو ۲۰۲۴» ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

غرفه استان کرمان نیز در سالن ۴۱B نمایشگاه دایر شده و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در حوزه زنجیره‌ ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیات‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴