Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار جهانبخش کرمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و جان فشانی‌های رزمندگان اسلام و به ویژه رزمندگان زنجان اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب و برای خاموش کردن صدای انقلاب شرق، غرب و کشورهای مرتجع منطقه صدام را علیه ایران وارد جنگ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه دشمنان به صورت تمام عیار و با همه امکانات وارد جنگ، شده بودند تا به اهداف شوم خود برسند، تصریح کرد: با وجود همه تلاش دشمنان، مردم ایران با وجود اینکه به تازگی انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده بودند با عنایات الهی و رهبری‌های پیامبر گونه امام راحل اجازه ندادند دشمنان به اهداف شوم خود برسند.
وی با بیان اینکه همه مردم ایران از زن، مرد، پیر و جوان و همه اقشار در جنگ وارد عرصه شدند و با جان فشانی‌های خود اجازه ندادند که انقلاب و کشور به دست دشمنان بیافتد، یاد آور شد: امام راحل از همه رشادت‌های آحاد مختلف مردم ایران تجلیل کردند و ایثار ملت ایران در تاریخ ماندگار خواهد بود.
سردار کرمی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان زنجانی در عملیات‌های مختلف و در جبهه‌های مختلف، خاطر نشان کرد: رزمندگان زنجانی در همه عملیات‌ها خط شکن و غواص بودند و استان زنجان با کمترین جمعیت در بسیاری از عملیات‌ها خط شکن بود.
وی با اشاره اینکه علاوه بر چاپ و انتشار کتاب‌های مختلف در زمینه رشادت‌های رزمندگان زنجانی در دوره‌های مختلف زمانی، ۸۴ کتاب جدید اخیرا منتشر شده است، ادامه داد: تاکنون ۵۱۰ هزار سند از رزمندگان جمع‌آوری شده است و این استاد گنج بزرگی برای آیندگان است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه از سوی ارتش یک یادواره مهم و از سوی نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی و همه شهرستان‌های استان نیز یک یادواره مهم برای بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌های مختلفی در راستای گرامیداشت شهدا و جایگاه والای آنها در استان برگزار خواهد شد.
سردار کرمی برگزاری ۹۵ نمایشگاه و بازدید از خانواده‌های شهدا، تجلیل و دیدار با پیشکسوتان بسیج و برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی و دیگر برنامه‌های افتتاحی از جمله برنامه‌های دفاع مقدس خواهد بود.
وی از برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت برگزاری کنگره ملی شهدای ۳۵۳۵ شهید استان زنجان خبر داد و گفت: به مناسبت کنگره شهدای استان برنامه‌های مختلفی در استان اجرا خواهد شد.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اجرای طرح کمک‌های معیشتی به نیازمندان و محرومان در قاب بسته‌های حمایتی افزود: اهدای ۶۳۰ هزار بسته بهداشتی، یک میلیون ۱۰۰ هزار بسته معیشتی و اهدای ۷۵۰ هزار پرس غذا به نیازمندان از جمله برنامه‌های سپاه استان در قالب رزمایش کمک مومنانه و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است.
سردار کرمی با اشاره به اینکه برخی ادارات در راستای کنگره خوب کار کرده‌اند و برخی هم کمتر فعال بوده‌اند، ادامه داد: شهدا جان خود را در خالصانه در راه کشور اهدا کردند و باید برای گرامیداشت آنها هر کاری که توانستیم انجام دهیم.

وی در مورد برنامه‌های سپاه برای بانوان و رزمندگان زن اظهار داشت: بانوان نقش مهمی در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس داشتند که کمتر از نقش مردان نیست، اذعان داشت: قبل از برگزاری کنگره یک برنامه مهم ویژه بانوان برگزار خواهد شد.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در مورد اقدامات بسیج سازندگی اضافه کرد: بسیج سازندگی در هشت عرصه وارد گود شده و کار می‌کند که در حال حاضر حدود ۴۳۰ پروژه در حال اجرا است که عمدتا در زمینه آب و آبرسانی است‌. 
وی با اشاره به ساخت ۵ هزار واحد مسکونی از سوی سپاه و گروه‌های جهادی در استان گفت: همه این واحدهای مسکونی به نام یک شهید بزرگوار نام‌گذاری شده است.
فرمانده سپاه استان در مورد زمان برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان گفت: میهمانان این کنگره دعوت شده اند و همه مقدمات آماده شده است و انشاالله تا یک ماه آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /73002

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده سپاه استان زنجان دفاع مقدس شهدا کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان فرمانده سپاه انصارالمهدی عج رزمندگان زنجان استان زنجان برگزاری کنگره دفاع مقدس خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محسن کریمی در آئین اختتامیه گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در اراک اظهار کرد: ایمان، توکل برخدا و امید، موتور محرکه پیشرفت کشور در طول انقلاب اسلامی است و رزمندگان اسلام در طول ۴۵ سال گذشته با این مؤلفه‌ها توانستند بزرگترین افتخارات و سربلندی را برای کشور رقم بزنند که نمونه آن در دوران پرافتخار دفاع مقدس و جبهه مقاومت موج می‌زند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه پیشکسوتان ایثار و شهادت گنجینه‌های عظیم معرفت، ایمان و امید هستند، گفت: در شرایطی که امروز نظام اسلامی نزدیک قله‌های بلند سربلندی است باید تجربیات، روحیات و فرهنگ‌های ارزشی به نسل جدید منتقل شود و خودباوری و ما می‌توانیم را برای جوانان نهادینه سازند.

وی افزود: در همه مقاطع هشت سال دفاع مقدس ملت ایران ایمان، امید، اخلاق، معنویت و جوانمردی موج می‌زند و این مقطع نورانی مظهر مقاومت، پایداری، تدبیر و حکمت است و به طور حتم راهبردهای دفاع مقدس برای رفع مشکلات کشور کارآمد است.

استان مرکزی نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی دارد

سردار کریمی با اشاره به نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی گفت: استان مرکزی نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس داشته که تعابیر بسیار دقیقی از نقش استان در کلام مقام معظم رهبری داریم که نشان از پیشتازی مردم سرزمین دیارآفتاب در تاریخ انقلاب است.

وی افزود: در راستای تبیین نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی طی یک دهه اخیر اقدامات قابل توجهی انجام شده که یکی از آنها رویداد ملی کنگره شهدای استان است که برکات بسیار زیادی داشت و امروز به یک جریان عظیم فرهنگی، مردمی و ملی در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کنگره شهدای استان مرکزی علاوه بر مزین بودن به نام زیبای امام خمینی (ره) از جهات مختلف توانست در سال ۹۸ برترین رتبه را در کشور کسب کند و بسیاری از فعالیت‌ها برای سایر استان‌ها تبدیل به یک الگو شود.

سردار کریمی ادامه داد: اجلاسیه اصلی فعالیت‌ها همچنان با رویکرد تحقق بیانات مقام معظم رهبری با قوت ادامه پیدا کرد و در بخش‌های مختلف محرومیت زدایی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغاتی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی اقدامات بسیاری انجام شده که همچنان تداوم دارد.

ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکن محرومین دستاورد کنگره شهدای مرکزی

وی با اشاره به مهمترین اقدامات در ذیل کنگره شهدای استان بیان کرد: طرح هر پروژه یک شهید و هر خدمت به نام یک شهید از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و به برکت این طرح هزاران عنوان خدمت به ولی نعمتان ارائه شده که اهدای بیش از ۱۹۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان و ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومین از جمله آنها است.

سردار کریمی افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی تاکنون بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و مقاومت جمع آوری شده و بزرگترین منبع برای انجام کارهای پژوهشی و علمی است و البته با تهیه دانشنامه دفاع مقدس که تاکنون بیش از ۷۲۰ مدخل آن نهایی شده بخش مهمی از این اسناد را مورد بهره برداری قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و حاکم‌شدن فرهنگ‌های ارزشی در استان مرکزی از دیگر دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و البته هر زمان به فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر پرداختیم شاهد برکات آن بودیم و این مسئله برای شرایط امروز درس‌های فراوانی دارد.

سردار کریمی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی به‌عنوان رکن اساسی در نیروهای مسلح از راهبردهای مهم و رمز موفقیت در همه امور است، گفت: به طور قطع تمام موفقیت‌ها و افتخارات نیروهای مسلح به ویژه پیروزی‌های دفاع مقدس به برکت وجود نیروی انسانی متعهد و کارآمد است.

کد خبر 6097003

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز