Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز احمدرضا خسروی در این جلسه که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد،یادآورشد: در راستای محرومیت زدایی، حتی گام را از این فراتر نهاده و جوامع عشایری کوچ رو به صورت گسترده درحال دریافت تجهیزات روشنایی قابل حمل با استفاده از انرژی خورشیدی می باشند. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ادامه داد: در شرایط فعلی که با محدودیت تامین انرژی مواجه هستیم در کنار نیازهای توسعه زیرساخت های بخش تولید برق، توسعه فعالیت های مدیریت سمت تقاضا با استفاده از ابزارهای هوشمند سازی ضرورت دارد تا با تغییر درنگرش فرآیند عرضه انرژی، مشترکین بتوانند بسته‌های انرژی خود را در بازارهای رسمی معامله کرده و مدیریت سمت تقاضا مفهوم اقتصادی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مقام مسئول در ادامه به نقش مهم و تاثیرگزار شرکت های توزیع نیروی برق دربحث کسری تولید برق، اشاره کرد و بیان داشت: شرکت‌های توزیع در ایجاد زیرساخت های تولید انرژی تجدیدپذیر با توان کمتر از 7 مگاوات بسیار موثراند تا به طرق مختلف بتوانند متقاضیان، مشترکین و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را ترغیب کرده و احداث این نیروگاه ها را از طریق بیع متقابل در مقابل تهاتر سوخت توجیه پذیر کنند که از جمله این طرح ها، طرح بزرگ احداث نیروگاه های خورشیدی روستایی برای تامین برق چاه های کشاورزی با ظرفیت 3هزار مگاوات است که در دست اقدام اولیه می باشد.

خسروی، همچنین اظهار داشت: در سال جاری به دلیل ناترازی عرضه و تقاضای انرژی، شرکت های توزیع نیروی برق با تلاش شبانه روزی توانستند با مدیریت بار3700 مگاوات در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و عمومی بخشی از کسری تولید را جبران کنند که کار بسیار سختی بود. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با بیان اینکه نگرش امروز حاکمیت صنعت برق به بخش توزیع متفاوت از گذشته بوده و با اعتقاد به تمرکز پاسخگویی و خدمت گزاری نهایی صنعت در این بخش، چشم انداز نوینی تعریف شده، تصریح کرد: از جمله آنها می توان به ‌توسعه هوشمند سازی، توسعه انرژی های تجدیدپذیر،کاهش تلفات انرژی به عدد تک رقمی، افزایش مشارکت مردم و ارتقاء نظارت در راستای بهبود ارائه خدمات به عموم جامعه اشاره نمود.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس، حذف صورتحساب کاغذی، ارائه بیشترین خدمات غیر حضوری با 82خدمت در بین کلیه دستگاه‌های اجرایی و نسخه اپلیکیشن برق من و راه اندازی سامانه نظارت مکانیزه را از دیگر مواردی عنوان کرد که در راستای تحول دیجیتال صورت گرفته اند.

خسروی، در ادامه سخنان خود به برخی از چالش‌های اصلی صنعت برق اشاره کرد و گفت: ناترازی بزرگ تولید و مصرف انرژی، نظام تعرفه‌گذاری تکلیفی و اقتصاد ناکارآمد برق، زیان عملیاتی و انباشته توأمان و انباشت هنگفت بدهی ها، فرسودگی تأسیسات و نیاز مبرم به سرمایه گذاری برای باز سازی شبکه، بالا بودن نرخ رشد مصرف انرژی و شدت انرژی وهمچنین ضعف در حاکمیت شرکتی و نیاز به افزایش درجه آزادی شرکت‌ها و تقویت روحیه جسارت در مقابله با بحران های حال حاضر از جمله چالش های مهم فعلی صنعت برق به شمار می روند. 

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس، در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: خانواده بزرگ و پرافتخار شرکت‌های توزیع نیروی برق درگام دوم انقلاب درپرتو امید و نگاه خوش بینانه به آینده، ایثارگرانه درخدمت مردم سرافراز ایران اسلامی خواهندبود تا همانند گذشته برگ زرین دیگری برکارنامه انقلاب اسلامی بیافزایند.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: محرومیت زدایی مشترکین برق توزیع نیروی برق شرکت های توزیع استان فارس شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر از تزریق پنج هزار میلیارد تومان به بورس انرژی خبر داد و گفت: بر اساس وعده، ۵ هزار میلیارد تومان در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق و هم‌اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز پنج هزار میلیارد تومان برای بار دومین تزریق شد.

مدیرعامل شرکت توانیر بابیان اینکه این اقدام یکی از گام‌های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت: پیش بینی می‌شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم؛ همچنین در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

وی عنوان کرد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند؛ البته در هفته گذشته سهم نیروگاه‌های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت‌های توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

کد خبر 6088421

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی