Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی پاک باخته گان زنجانی، عضو کمیسیون رمز ارزو بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تاکید کرد: اگر ۳۴۰۰ مگاوات برق در اختیار کمیسیون رمز ارز قرار بگیرد تعهد می‌دهم که این کمیسیون می‌تواند سالیانه ٢٥٠ تا ۳٠٠ هزار میلیارد ریال درآمد برای دولت ایجاد کند.

علی پاک باخته گان زنجانی درباره مزرعه‌ای واقع در غرب تهران که گفته می‌شد چهار درصد از برق کل کشور را به صورت غیر قانونی برای استخراج رمز ارز استفاده می‌کرد، توضیح داد: معتقدم این چهار درصد کاملا اغراق است، چون ما به طور کلی ۸۵ هزار مگاوات برق تولیدی کشورمان است، منهای نیروگاه‌های خاموش؛ (در کمیسیون به این موضوع پرداختیم که این نیروگاه‌ها باید فعال شوند) که ۴ درصد از برق کشور حدود ۳۴۰۰ مگاوات می‌شود؛ اگر این میزان برق در اختیار کمیسیون رمز ارز قرار بگیرد تعهد می‌دهم که این کمیسیون می‌تواند سالیانه ٢٥ تا ۳٠ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ذیل این کمیسیون چهار کارگروه شامل کار گروه تبادل برای صرافی‌های داخلی، کارگروه استخراج (کسانی که به صورت قانونی فعالیت استخراج انجام می‌دهند، می‌توانند عضو کارگروه شوند)، کارگروه تعمیرات ماینرها (مجوز‌هایی از طرف سازمان به تعمیر کنندگان ماینر‌ها داده می‌شود) و کارگروه چهارم با عنوان آموزش و رسانه تشکیل شد که ریاست این کارگروه به عهده اینجانب است.

پاک باخته گان رنجانی در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه رمز ارز‌ها و موضوعات مرتبط با این حوزه خبر داد و اظهار کرد: قرار است دوره‌های آموزشی برگزار کنیم که از ریاست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و در عین حال رئیس کمیسیون رمز ارز تقاضا کردیم در این زمینه توجه و همکاری لازم را داشته باشند تا این جلسه آموزشی با خروجی بهتری برگزار شود.

همچنین از مسئولان، مدیران بانک ها، وزرا و نمایندگان مجلس درخواست می‌کنیم در این دوره‌ها شرکت کنند که این دوره‌ها توسط خانه بلاک چین با همکاری سازمان نظام صنفی، دانشگاه آزاد، پیام نور، دانشگاه ملی شیراز، آکادمی بین المللی اَپتِک هندوستان و ٣ دانشگاه بین المللى برگزار می‌شود و بعد از برگزاری دوره ها، گواهینامه‌ای نیز با لوگو دانشگاه‌هاى اعلام شده به شرکت کنندگان داده می‌شود.

بدون آموزش در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نکنید

وی در بخشی از سخنان خود به مردم هشدار داد: به هیچ وجه قبل از آموزش وارد این حوزه نشوند، بهتر است در ابتدا دوره‌های آموزشی معتبر را سپری کنند و با علم و دانش بتوانند با موفقیت در این حوزه وارد شوند.

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه پول مجازی بر خلاف رمزارز، لزوماً رمزنگاری شده نیست یادآور شد: در پول‌های مجازی، همچنان شخص ثالثی وجود دارد که به‌طور متمرکز بر این پول نظارت دارد. ارز‌های دیجیتالی در حقیقت ارز‌هایی هستند که با پروتکل‌های رمزگذاری‌شده طراحی می‌شوند و هدف‌شان کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاه‌برداری ارزی است.

پاک باخته گان زنجانی با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی ارز دیجیتال در غیرمتمرکز بودن آن است. یعنی هیچ نهاد، سازمان یا دولت خاصی، آن را تحت نظارت و کنترل خود ندارد، افزود: در نتیجه، دیگر خبری از دخالت دولت‌ها در مدیریت و پیشبرد پروژه‌های موجود در شبکه بلاک‌چین نیست.

شبکه بلاکچین، شبکه‌ای وسیع و گسترده است که ارز‌های دیجیتالی در بستر آن تبادل می‌شوند. استفاده از انواع ارز دیجیتال برای تراکنش‌های مالی مختلف از نقاط گوناگون دنیا مقدور است. برای انجام هرگونه تراکنش با ارز دیجیتالی در بستری گسترده نیاز به کلید‌های عمومی و خصوصی وجود دارد.

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به اینکه یکی از دلایل عمده این موضوع، تخصصی بودن بیش از حد ساز و کار انواع ارز‌ها است، گفت:. کشور ما در سال‌های اخیر در حوزه تجارت الکترونیکی روند رو به رشدی را تجربه کرده بود، اما سهم درآمد ایران از تجارت الکترونیکی در منطقه و در بین کشور‌های همسایه هم چنان کم است.

او ادامه داد: بحث رمز ارز‌ها و فعالیت در حوزه ارز‌های دیجیتال یکی از راه‌های رسیدن به اقتصادی دیجیتالی است و با توجه به اینکه از عمر رمزارز‌ها در اقتصاد جهان سال‌هایی نسبتا طولانی گذشته، اما در ایران، این موضوع همچنان با چالش‌ها و محدودیت‌هایی روبرو است و می‌توان گفت قوانین لازم برای اداره این ارز‌ها وجود ندارد.

صرافی‌هایی که در حوزه رمز ارز‌ها فعالیت می‌کنند قوانین دقیقی ندارند

پاک باخته گان زنجانی با تاکید بر اینکه برای خرید و فروش و صرافی‌هایی که در حوزه رمز ارز‌ها فعالیت می‌کنند قوانین دقیقی وجود ندارد و همین امر، باعث شده نگرانی‌هایی درباره احتمال کلاهبرداری و از بین رفتن سرمایه مردم به وجور بیاید گفت: بخش خصوصی فعال در این‌حوزه باید به این نکته توجه کنند که ممکن است سیاست‌گذار به دلیل تعجیل یا عدم شناخت در این حوزه به شیوه نادرستی تصمیم‌گیری کند، ولی بخش خصوصی باید تلاش خود را برای شناساندن بستر‌های این صنعت انجام دهد و می‌توان گفت که دغدغه مردم و کسب‌وکار‌ها در حوزه رمزارز‌ها، بلا تکلیفی مسائل قانونی، عدم امنیت و کلاهبرداری و یا نبود پشتوانه قوی در این حوزه است که طبیعتا نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد.

وی تصریح کرد: ماینینگ و استخراج ارز‌های دیجیتال ضمن ارزآوری می‌تواند در تسهیل تجارت بین المللی کمک کند. بازرگانان می‌توانند با استفاده از رمزارز‌های تولید شده نسبت به واردات کالا اقدام کنند و مشکلات تحریم بانکی برای پرداخت هزینه‌ها را دور بزنند.

بلاک چین با رمز ارز تفاوت دارد

پاک باخته‌گان زنجانی در عین حال بیان کرد: فناوری بلاکچین در بسیاری از مواقع معادل رمزارز گرفته می‌شود، اما این اشتباه است، چون یکی از حوزه‌هایی که با استفاده از فناوری بلاک‌چین به آن پرداخته می‌شود، بحث رمز ارزهاست. ضمن این‌که می‌توان از منظر‌های مختلف به رمزارز‌ها نگاه کرد. اصل منظر، بحث کلان حاکمیتی است.

وی ادامه داد: بلاکچین یک فناوری است که کاربرد‌های زیادی دارد و یکی از کاربردهایش رمرز ارزهاست. برآوردی که وجود دارد این است که خود بلاک‌چین می‌تواند شروع یک سری تحولات فناوری باشد که منجر به تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شود و می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور چیزی شبیه نقش IT یا انفجار اطلاعات داشته باشد؛ بنابراین نمی‌توان آن را محدود به بیت‌کوین و ماینینگ کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بلک چین ارز دیجیتال سازمان نظام صنفی رایانه ای ارز های دیجیتال کمیسیون رمز ارز حوزه رمز رمز ارز ها رمزارز ها بلاک چین دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع فعال قشم به دلیل قطعی برق در تابستان سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مرتضی صابری امروز در نشستی با اشاره به اهمیت حفظ پایداری برق و پیشگیری از قطعی آن در صنایع، اظهار داشت: متاسفانه در دو ماه از تابستان سال گذشته ما شاهد قطعی برق بین 2 تا سه روز در هفته در شهرک‌های صنعتی قشم بودیم که در نتیجه این مسئله صنایع فعال بیش از 40 میلیارد ریال ضرر کردند.

وی میزان تولید برق در قشم را حدود 700 مگاوات اعلام کرد و افزود: با توجه به این میزان تولید برق، قشم از مهمترین قطب‌های تولید انرژی برق در کشور است و ما خواهان آن هستیم که در این شرایط برق صنایع قشم پایدار باشد و متحمل کمترین خسارت به دلیل خاموشی‌های ناشی از برق شوند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه انرژی برق قشم، گفت: در سال‌های ابتدایی فعالیت منطقه آزاد قشم میزان برق مورد نیاز حدود 240 مگاوات بود که از طریق شبکه سراسری تامین می‌شد.

صابری ادامه داد: در دو دهه گذشته این منطقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد دو نیروگاه بزرگ و دو نیروگاه کوچک، به یک منطقه مهم تولید کننده برق با حدود 700 مگاوات تبدیل شده است.

وی بیان کرد: از مجموع 700 مگاوات برق تولیدی قشم، 300 مگاوات آن در کل جزیره استفاده می‌شود و همزمان 240 مگاوات برق هم به شبکه سراسری منتقل می‌شود و در نهایت بخشی از برق تولیدی هم در جزیره ذخیره‌سازی و محبوس می‌شود.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به پاسخ منفی وزارت نیرو در خصوص استفاده از برق ذخیره و محبوس شده در قشم در جهت کمک به تقویت برق صنایع قشم، گفت: برق شهرک‌های صنعتی قشم در فصل تابستان با اجرای سیستماتیک دیسپاچینگ توسط وزارت نیرو قطع می‌شود و پاسخ این وزارتخانه با تاکید بر اینکه عملیات دیسپاچینگ سراسری است و باید اجرا شود، منفی بود.

صابری خواستار حمایت ویژه مسوولان وزارت نیرو از صنایع فعال در قشم با جذف عملیات دیسپاچینگ در جزیره شد و گفت: از مسئولان وزارت نیرو انتظار داریم با توجه به بی‌نیازی این جزیره از مصرف برق سراسری و انتقالی برق مازاد تولیدی قشم به شبکه سراسری کشور، برای تشویق صنایع فعال در این‌ منطقه آزاد، عملیات دیسپاچینگ جزیره را حذف کنند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • درآمد تعمیرات برد الکترونیکی چقدر است