Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه تله سور، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا با اشاره به رویکرد تفرقه انگیز ایالات متحده و اقدامات مداخله جویانه این کشور در آمریکای لاتین خاطرنشان کرد: بایدن به خوبی می داند که بزرگترین تهدید برای «حیاط خلوت» آمریکا ، همان قطب بندی سیاسی است.

رئیس دیپلماسی کوبا تصریح کرد که بایدن اشتباه بزرگی مرتکب می شود زمانی که تلاش می کند جهان را به این دوقطبی تقسیم کند: جریانی که در برابر سلطه طلبی آمریکا سر فرود می آورند و آنهایی که ترجیح می دهند از حاکمیت و استقلال خود دفاع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، رودریگز یادآور شد که اگر دولت فعلی آمریکا مسیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا را در سیاست خارجی به طور کامل تغییر ندهد، جهان را در وضعیت دشوار قرار می دهد و همچنان صلح و ثبات جهانی را تهدید می کند.

اگرچه «جو بایدن» رئیس جمهوری کنونی آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که واشنگتن به مسیر تبادلات چندجانبه جهانی بازگشته است، اما تا این لحظه، رئیس کاخ سفید هیچ تغییر اساسی در سیاست خارجی این کشور به وجود نیاورده و در بسیاری از شعارهای انتخاباتی خود خلف وعده کرده است.

رهبران جهان صبح روز سه شنبه به وقت محلی زیر سایه محدودیت‌ها و تبعیض‌های کرونایی بصورت حضوری و مجازی در نیویورک گرد هم آمدند تا در اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کنند.

برچسب‌ها واشنگتن مجمع عمومی سازمان ملل متحد جو بایدن هاوانا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن مجمع عمومی سازمان ملل متحد جو بایدن واشنگتن مجمع عمومی سازمان ملل متحد جو بایدن هاوانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفتگو کرد. در این تماس تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌های دو کشور برای برقراری توافق آتش بس فوری و دائمی در غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر همچنین در این گفت وگوی تلفنی روابط راهبردی دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

پیش از این نیز وزیران خارجه آمریکا و قطر در ریاض با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه و منطقه با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه به‌ چه کار می‌آید؟
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد