Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:55:33 GMT

دیدار بلینکن و لودریان لغو شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۳۹۸۱

دیدار بلینکن و لودریان لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی اعلام کردند که نشست چند جانبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک که قرار بود بین کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آمریکا برگزار شود، به دلیل مسائل برنامه ریزی لغو شده است.

دیدار مذکور یکی از سه گردهمایی برنامه ریزی شده ای بود که در آن قرار بود «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه پس از تنش دیپلماتیک اخیر بین پاریس و واشنگتن بر سر قرارداد تسلیحاتی ساخت زیر دریایی برای استرالیا، با یکدیگر گفتگو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا همزمان با اعلام خبر لغو دیدار مذکور، مسائل مربوط به برنامه ریزی را به عنوان علت این مسئله عنوان کردند اما نگفتند که آیا این لغو به اختلافات مربوط به قرارداد زیر دریایی مربوط است یا خیر.

یکی از مقامات مسئول وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا بلینکن دیدار جداگانه دو جانبه ای با لودریان خواهد داشت یا خیر، گفت: من انتظار دارم بلینکن و لودریان فرصتی را برای تبادل نظر در مقطعی در طول هفته داشته باشند.

لازم به توضیح است که استرالیا در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست‌های ایندو-پاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به «آکوس» AUKUS شد.

مطابق این توافق نامه تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا تولید کنند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به عنوان خنجر خوردن از پشت یاد کرد و در همین راستا سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخواند.

کد خبر 5310906

منبع: مهر

کلیدواژه: ژان ایو لودریان آنتونی بلینکن فرانسه ایالات متحده امریکا توافق آکوس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایالات متحده امریکا افغانستان فلسطین رژیم صهیونیستی فرانسه انگلیس لبنان استرالیا روسیه ایران طالبان سوریه عراق ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد

یک رسانه عبری زبان فاش کرد سفر بلینکن به عربستان برای فراهم کردن زمینه سازش ریاض تل‌آویو انجام شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، یک رسانه عبری زبان فاش کرد، حضور بلینکن در ریاض برای سازش عربستان انجام گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در شماره امروز دوشنبه خود در گزارشی در رابطه با حضور وزیر خارجه آمریکا در ریاض اعلام کرد، بلینکن تلاش زیادی برای پیشبرد روند سازش در بخش عربستانی آن دارد.

به نوشته این رسانه توافق سازش با عربستان در نقاط پایانی خود قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه سبفر خود را به خاور میانه آغاز کرد، این سفر در شرایط بسیار سرنوشت سازی انجام می‌شود که در آن امکان تحقق گشایش در روند توافق مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس بسیار پررنگ شده است.

او صبح امروز به عربستان سعودی رسید و با مسئولین عالی رتبه کشورهای عربی و اروپایی برنامه‌های روز بعد از پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار داد و در عین حال تلاش‌‌هایی را برای پیشبرد ابتکار آمریکا برای توافقنامه سازش بین ریاض و تل‌آویو را هم ادامه داد، وزیر خارجه آمریکا در این زمینه اعلام کرد، توافق در آستانه به نتیجه رسیده است اما در حال حاضر نیازمند موافقت اسرائیل با راه حل دو کشوری هستیم.

واکنش تند حماس به ادعاهای بلینکن درباره مذاکرات آتش‌بس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض